Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Υπέβαλε σχέδια το ICS

rupoi ploion6

Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο υπέβαλε σχέδια στη ρυθμιστική αρχή του ΟΗΕ, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ), αναφέροντας λεπτομερώς τα επείγοντα μέτρα που πρέπει να λάβουν οι κυβερνήσεις για να βοηθήσουν τη βιομηχανία να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2 έως το 2050.


Μόλις ένα μήνα πριν από την πραγματοποίηση του συνεδρίου της ναυτιλιακής βιομηχανίας cop26 για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές με θέμα «Διαμόρφωση του μέλλοντος της ναυτιλίας», το ICS (που αντιπροσωπεύει το 80% της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας), πιέζει τις κυβερνήσεις να διπλασιάσουν τη φιλοδοξία του τρέχοντος στόχου του ΙΜΟ, ο οποίος είναι η μείωση των εκπομπών από τη διεθνή ναυτιλία κατά 50% έως το 2050.
Τα σχέδια περιλαμβάνουν ένα υποχρεωτικό ταμείο Ε&Α για την ανάπτυξη τεχνολογιών μηδενικού άνθρακα και την ανάπτυξη μιας εισφοράς άνθρακα για τη ναυτιλία για την επιτάχυνση της μετάβασης σε ακριβότερα καύσιμα μηδενικού άνθρακα.
Στην υποβολή της, η ναυτιλία αποδέχεται τη ζωτική ανάγκη να επιταχυνθούν τα χρονοδιαγράμματα για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες περίοδος. Ωστόσο, αναφέρει ότι ένας καθαρός μηδενικός στόχος έως το 2050 θα είναι εύλογος μόνο εάν οι κυβερνήσεις λάβουν τα απαραίτητα μέτρα για την επίτευξη αυτού του στόχου. Ως εκ τούτου, ο κλάδος έχει κάνει το μοναδικό βήμα να καθορίζει προληπτικά τα μέτρα που πρέπει να λάβουν οι κυβερνήσεις για να καταστήσουν την απαλλαγή από τις ανθρακούχες ανθρακούχες το 2050 πραγματικότητα και όχι ένα ηχητικό σήμα.
Η υιοθέτηση από τον ΙΜΟ ενός καθαρού μηδενικού στόχου θα στείλει το πολύ ισχυρό μήνυμα που επιδιώκει η βιομηχανία, καθώς και οι πάροχοι ενέργειας, οι ναυπηγοί και οι κατασκευαστές κινητήρων, έτσι ώστε οι επενδύσεις σε πράσινα καύσιμα και τεχνολογία να μπορούν να επιταχυνθούν και να κλιμακωθούν.
Δεδομένης της τυπικής 25ετούς ζωής των νέων πλοίων, προκειμένου η βιομηχανία να επιτύχει έναν φιλόδοξο καθαρό μηδενικό στόχο, χιλιάδες πλοία μηδενικών εκπομπών θα πρέπει να βρίσκονται στο νερό έως το 2030. Ως εκ τούτου, θα είναι κρίσιμο για τον ΙΜΟ να εγκρίνει τα επείγοντα μέτρα που απαιτούνται για την επιτάχυνση της αύξησης των επιπέδων τεχνολογικής ετοιμότητας. Ένα βασικό βήμα είναι οι κυβερνήσεις να εγκρίνουν τη δημιουργία του Ταμείου Θαλάσσιας Έρευνας (IMRF) ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ σε μια κρίσιμη συνεδρίαση του ΙΜΟ τον Νοέμβριο, μόλις δύο εβδομάδες μετά την COP 26.
Η έκκληση αυτή υποστηρίζει την πρόταση του IMRF (Ταμείο Ε&Α ύψους 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων), η οποία θα παρέχει εγγυημένα επίπεδα χρηματοδότησης για την επιτάχυνση της ανάπτυξης πλοίων μηδενικών εκπομπών, χωρίς να απαιτείται από τις κυβερνήσεις να χρησιμοποιούν τα χρήματα των φορολογουμένων. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το IMRF θα χρηματοδοτηθεί από υποχρεωτικές συνεισφορές Ε&Α από πλοιοκτήτες σε παγκόσμιο επίπεδο, μέσω μιας εισφοράς US2, την οποία η ναυτιλιακή βιομηχανία επιθυμεί να θεσπίσει μέχρι το 2023.
Για να επιταχυνθεί η μετάβαση στο καθαρό μηδέν, το ICS υπέβαλε επίσης ολοκληρωμένη πρόταση για τον καθορισμό της αρχιτεκτονικής μιας ευρύτερης εισφοράς άνθρακα που εφαρμόζεται στη ναυτιλία, η οποία θα εξεταστεί από τα κράτη μέλη του ΙΜΟ σε συνεδρίαση στα μέσα Οκτωβρίου. Αυτή η παγκόσμια εισφορά άνθρακα θα συμβάλει στη μείωση του χάσματος τιμών μεταξύ μηδενικού άνθρακα και συμβατικών καυσίμων και θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την παροχή των δισεκατομμυρίων δολαρίων που απαιτούνται για την ανάπτυξη βασικών νέων υποδομών ανεφοδίασης που απαιτούνται στους λιμένες παγκοσμίως, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνοχή στην πράσινη μετάβαση της βιομηχανίας τόσο για τις ανεπτυγμένες όσο και για τις αναπτυσσόμενες οικονομίες ενόψει του 2050.
Ο Esben Poulsson, Πρόεδρος του ICS, δήλωσε:«Η συζήτηση είναι φθηνή και η δράση είναι δύσκολη. Έτσι, η καθαρή μηδενική προσφορά μας καθορίζει το «πώς» καθώς και το «τι» για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες το 2050. Λέμε στις κυβερνήσεις ότι αν θέλουν πραγματικά να φτάσουν στο μηδέν, πρέπει να περάσουν από κενές δεσμεύσεις σε απτές ενέργειες.
"Μια καθαρή φιλοδοξία μηδενικού άνθρακα είναι εφικτή μέχρι το 2050. Αλλά μόνο υπό την προϋπόθεση ότι οι κυβερνήσεις λαμβάνουν επείγουσες αποφάσεις που απαιτούνται για τη διαχείριση αυτής της διαδικασίας εντός ενός παγκόσμιου ρυθμιστικού πλαισίου".
Ο John Adams, Πρόεδρος της ομάδας εργασίας για τα μέτρα του ICS ghg, σχολίασε:«Έχουμε δαπανήσει πολλά ανώτερα στελέχη του κλάδου για να αναλύσουμε και να αναλύσουμε τις πιο αποτελεσματικές και δίκαιες προτάσεις για να διασφαλίσουμε ότι μπορούμε να απελάσουμε τον κλάδο μας γρήγορα και αποτελεσματικά. Εάν εγκριθούν από τις κυβερνήσεις του ΙΜΟ, τα μέτρα αυτά θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ρύθμιση που θα οδηγήσει γρήγορα τον ναυτιλιακό τομέα και τις συνδεδεμένες βιομηχανίες προς ένα μέλλον μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
"Οι κυβερνήσεις μπορούν να κάνουν μια τεράστια δήλωση της πρόθεσής τους να ξεπεράσουν αυτό το νέο χρονοδιάγραμμα εγκρίνοντας το προτεινόμενο ταμείο Ε&Α της βιομηχανίας ύψους 5 δισ.
Η πρόταση, διαθέσιμη εδώ περιλαμβάνει επίσης σχέδια για την ανταλλαγή πνευματικής ιδιοκτησίας μεταξύ των φορέων καινοτομίας της βιομηχανίας σε τεχνολογίες μηδενικού άνθρακα, προκειμένου να επιταχυνθεί ο ρυθμός των αλλαγών στη ναυτιλία.
Και ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας, ICS κατέληξε: "Πρόκειται για μια μοναδική περίπτωση βιομηχανίας που απαιτεί αυστηρότερη ρύθμιση των εκπομπών άνθρακα και βάζει το χέρι της για να κάνει το γρύλισμα για να φτάσει εκεί. Δεν προσπαθούμε να κερδίσουμε πρωτοσέλιδα – προσπαθούμε να φτάσουμε στο καθαρό μηδέν.
"Για να είναι ένας καθαρός μηδενικός στόχος κάτι περισσότερο από μια πολιτική χειρονομία, οι κυβερνήσεις πρέπει να αναγνωρίσουν το μέγεθος της πρόκλησης της σταδιακής κατάργησης των εκπομπών CO2 από μεγάλα ωκεάνια πλοία. Μόνο αυτά τα προτεινόμενα μέτρα μπορούν να αντιμετωπίσουν το χάσμα καινοτομίας και γνώσης, καθώς και τις προκλήσεις μιας παγκόσμιας δίκαιης μετάβασης, που παρουσιάζει η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες άδειες.»

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter