Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σε εγρήγορση…

rupoi ploion6

Καθώς κυλάει το δεύτερο 24ωρο από της έναρξης της εφαρμογής των μέτρων του ΙΜΟ για τα αποθειωμένα καύσιμα η προ των Χριστουγέννων προειδοποίηση του Lloyd ‘s Register ότι ορισμένα από τα καύσιμα πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) που πωλούνται στη Σιγκαπούρη εμφάνισαν επίπεδα ιζημάτων πάνω από το πρότυπο ISO, έχει θέσει σε εγρήγορση την παγκόσμια ναυτιλία.

Η προειδοποίηση του Lloyd ‘s Register έρχεται σε συνέχεια των επισημάνσεων του προέδρου της ΕΕΕ κ. Θ. Βενιάμη ο οποίος και αναφερόμενος στους κινδύνους σχετικά με την ποιότητα των νέων καυσίμων είχε σημειώσει ότι υπάρχει κίνδυνος τα πλοία να «μείνουν καραβοφάναρο» εννοώντας τις βλάβες που μπορεί να υποστούν οι μηχανές των πλοίων. Ακριβώς αυτή η προειδοποίηση "συμπίπτει" με την επισήμανση του Lloyd ‘s Register ότι εξ αιτίας των ιζημάτων μπορεί να υποστούν βλάβες οι κινητήρες των πλοίων. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ο κ. Βενιάμης, σε συνέντευξη του, στην Lloyd’s List, είχε εκφράσει την εκτίμηση ότι υπήρχε ακόμη χρόνος και τρόπος για να δοθούν λύσεις σε κρίσιμα ζητήματα και να εξασφαλισθεί η χρήση ασφαλών καυσίμων για την παγκόσμια ναυτιλία επισημαίνοντας ότι η καθυστέρηση θα πρέπει να δοθεί, μέχρι να εγγυηθεί η πετρελαϊκή βιομηχανία την επάρκεια των νέων καυσίμων. Είναι αδιανόητο ανέφερε τότε ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών να αναμένεται να λειτουργήσουν πλοία, χρησιμοποιώντας μη δοκιμασμένα και ασφαλή καύσιμα. Ενόψει της εφαρμογής των νέων κανονισμών αξίζει να σημειωθεί ότι εγκαίρως η ΕΕΕ με εγκύκλιό της ζήτησε να ενημερώνεται σχετικά με περιστατικά δυσλειτουργιών που έχουν εμφανισθεί ή τυχόν εμφανισθούν σε υπό διαχείριση ελληνόκτητα πλοία και οφείλονται σε παράγοντες ποιότητας - ασφαλείας τού προς χρήση παραδοθέντος σε αυτά καυσίμου.
Στο σημείο αυτό πρέπει να υπενθυμιστεί ότι στα τέλη Δεκεμβρίου τις ανησυχίες του για θέματα ασφάλειας αλλά και διαθεσιμότητας νέου τύπου καύσιμων παραμονές της εφαρμογής της απόφασης του ΙΜΟ για μειωμένες εκπομπές αέριων ρύπων εξέφρασε και ο γενικός γραμματέας του International Chamber of Shipping (ICS) κ. Guy Platten .
Σε μήνυμά του ο γ.γ. του Επιμελητηρίου μεταξύ άλλων σημείωνε ότι η ναυτιλία έχει κάνει σοβαρές προσπάθειες να προετοιμαστεί κατάλληλα. Ωστόσο τόνιζε ότι η απαίτηση από την 1η Ιανουαρίου για τα περισσότερα πλοία να χρησιμοποιούν καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο είναι μια αλλαγή μεγέθους που δεν επιχειρήθηκε ποτέ σε παγκόσμιο επίπεδο και είναι πιθανό να υπάρξουν προβλήματα με την πρώτη φορά που θα τεθεί σε ισχύ η απόφαση του ΙΜΟ το 2020. Ο κ. Platten επίσης είχε αναφερθεί και στο σύνολο των εμπλεκόμενων για την προμήθεια και διανομή των νέων καυσίμων σημειώνοντας το ρόλο τους για την ομαλή μετάβαση στα νέα δεδομένα αλλά και για την ασφάλεια των ναυτικών κάτι που επίσης είχε επισημανθεί από τον πρόεδρο της ΕΕΕ.
Όσον αφορά δε στην επάρκεια των νέων καυσίμων σύμφωνα με στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες εβδομάδες του περασμένου έτους πάντως αναφέρθηκαν ελλείψεις συμμορφούμενων καυσίμων σε ορισμένες περιοχές (όπως το Γιβραλτάρ, όπου τα πλοία έπρεπε να περιμένουν έως και επτά ημέρες για εφοδιασμό), ενώ σε ορισμένα άλλα λιμάνια αναφέρθηκαν μειωμένα αποθέματα καυσίμων υψηλής περιεκτικότητάς σε θείο, καθώς (HSFO) οι προμηθευτές προτιμούν τα νέα καύσιμα μειωμένου θείου.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter