Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Θ. Βενιάμης: Η Ναυτιλία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στην Ελλάδα

veniamis megaliΧρονιά προκλήσεων για τη ναυτιλιακή επιχειρηματικότητα χαρακτήρισε τη φετινή χρονιά ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης στην εναρκτήρια ομιλία του στο 2ο Ναυτιλιακό συνέδριο που διοργανώνει η Ναυτεμπορική, με θέμα: «Τέσσερις προκλήσεις για τη ναυτιλία: απασχόληση, περιβάλλον, χρηματοδότηση, ναυτιλιακό κέντρο Πειραιά».

Ο κ. Βενιάμης σημείωσε ότι η ναυτιλία σε παγκόσμιο επίπεδο βρίσκεται αντιμέτωπη με μια κρίση παράμετρος της οποίας είναι η υπερπροσφορά τονάζ, υπενθύμισε ότι η ελληνική ναυτιλία διατηρεί τη μερίδα του λέοντος στον ποιοτικό στόλο σε παγκόσμια κλίμακα ενώ επίσης σημείωσε και τη δυνατότητα προσαρμοστικότητάς της σε δύσκολες εποχές.

Στο σημείο αυτό ο Πρόεδρος της Ένωσης τόνισε την αναγκαιότητα διατήρησης της ανταγωνιστικότητας ενώ δε παρέλειψε να σχολιάσει τις αντιπαραθέσεις με τις Βρυξέλλες χαρακτηρίζοντας τες κοντόφθαλμες δεδομένου ότι η ναυτιλία της χώρας ουσιαστικά αποτελεί το μεγαλύτερο κομμάτι της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Είναι υποκρισία είπε ο κ. Βενιάμης αναφερόμενος στις συζητήσεις περί του φορολογικού της ναυτιλίας, οι Ευρωπαίοι να καταγγέλλουν το μοντέλο το οποίο οι ίδιοι ακολουθούν.

Ανεξάρτητα από τις επιθέσεις που δέχεται η ελληνική ναυτιλία, από ξένα κέντρα, ήταν είναι και θα παραμείνει πρώτη δύναμη παγκοσμίως προσφέροντας σημαντικά πλεονεκτήματα υλικά και ηθικά στην Ελλάδα.

Ο Πρόεδρος της ΕΕΕ επίσης υπενθύμισε και την πρόταση την οποία έχει καταθέσει η Ένωση για τη ναυτική εκπαίδευση αλλά και τη διεύρυνση απασχόλησης του ναυτεργατικού δυναμικού.

Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γ. Σταθάκης, αναφέρθηκε στη δύσκολη χρονική συγκυρία για την οικονομία, υπενθυμίζοντας ότι η παρούσα κυβέρνηση έχει οδικό χάρτη για έξοδο της οικονομίας από την κρίση αλλά και για την επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης.

Από τις επισημάνσεις του κ. Σταθάκη δεν έλειψε και εκείνη για τη δημιουργία ενός νέου ταμείου αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας προσδιορίζοντας χρονικά αυτό όταν κλείσουν οι προγραμματισμένες αποκρατικοποιήσεις από το ΤΑΙΠΕΔ.ag

Από την πλευρά του ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. Άδωνις Γεωργιάδης, εξαπέλυσε βολές κατά της κυβέρνησης για την οικονομική πολιτική, έκανε λόγο για την απώλεια της αξίας των τραπεζικών μετοχών ενώ σχολιάζοντας την πρόσφατη απόφαση Οίκου Αξιολόγησης να αναβαθμίσει τη θέση της χώρας είπε ότι αυτό, αποδόθηκε στις αποκρατικοποιήσεις του ΟΛΠ και των αεροδρομίων ενώ στο σκεπτικό της απόφασης εμπεριέχεται και η αισιοδοξία για την προσήλωση της κυβέρνησης στις αποκρατικοποιήσεις.

Εστιάζοντας στα της ναυτιλίας είπε ότι ήταν ιδιαίτερα βολικό ιδεολογικά να εξαπολύονται βολές κατά του εφοπλισμού και μάλιστα σε περίοδο που ο εφοπλισμός αποτελεί βασικό και θεμελιώδη κλάδο της οικονομίας.

Οι βολές κατά του εφοπλισμού είπε ο κ. Γεωργιάδης, υιοθετήθηκαν από την Τρόικα και τους ανταγωνιστές για να επιστήσει την προσοχή στο γεγονός ότι όταν οι ευρωπαίοι πίεζαν για τη φορολόγηση της ναυτιλίας, οι Γερμανοί εξήγγειλαν νέες φοροαπαλλαγές για τη δική τους ναυτιλία.

Κλείνοντας είπε ότι είναι ώρα διαλόγου για τη ναυτική εκπαίδευση, για την ανάπτυξη της απασχόλησης στη ναυτιλία αλλά και για την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.

Επίσης από την πλευρά του ο κ. Δρίτσας χαρακτήρισε τη ναυτιλία εθνική βιομηχανία και υπενθύμισε ότι το κράτος διαχρονικά στήριξε και στηρίζει τη ναυτιλία μέσα από ένα αδιατάρακτο νομικό πλαίσιο.

Ο κ. Δρίτσας έδωσε έμφαση στην αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού και στο ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει για την ανάπτυξη της ναυτιλίας και τη διατήρηση της ελληνικότητάς της.

Οι εργασίες του συνεδρίου συνεχίζονται. Αυτή την ώρα στο βήμα βρίσκονται οι κ.κ. Γ Βλάχος, τέως πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ, Γεώργιος Γράτσος Πρόεδρος του ΝΕΕ, Λασκαρίνα Καρασταμάτη, Πρόεδρος, Eletson Group, Άγγελος Τσακανίκας, Επίκουρος Καθηγητής, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (ΕΜΠ), Επιστημονικός Σύμβουλος, Ίδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) και Cpt. Παναγιώτης Τσάκος, Ιδρυτής, Tsakos Group, αλλά και ο Αλέξανδρος Μ. Γουλιέλμος, υπεύθυνος ναυτιλιακής εκπαίδευσης του BCA College.

Κοινή συνιστώσα της μέχρι τούδε συζητήσεως είναι η σημασία και ο ρόλος του δυναμικού αυτού, αλλά και οι παράμετροι που θα συμβάλλουν στη βελτίωση της εικόνας και της παραγωγής στελεχών ικανών να καλύψουν όχι μόνο την εγχώρια ζήτηση αλλά και τμήμα των αναγκών της παγκόσμιας αγοράς.

Από την πλευρά του ο κ. Λεωνίδας Δημητριάδης Ευγενίδης, αναφέρθηκε σε αυτές τις ανάγκες, έκανε λόγο για τις δημόσιες ΑΕΝ και την προσπάθεια που γίνεται για την αναβάθμιση τους αναγνώρισε την ιδιωτική εκπαίδευση εκφράζοντας ωστόσο την πεποίθηση και την πίστη του στη δημόσια ναυτική εκπαίδευση και στο ρόλο που αυτή μπορεί να διαδραματίσει υπό μια σειρά προϋποθέσεων τις οποίες και απαρίθμησε.

Είναι ιδιαίτερα θετικό, είπε, ότι φέτος αυξήθηκαν οι βάσεις για τις ναυτικές σχολές, κάτι το οποίο αποδεικνύει το αυξούμενο ενδιαφέρον.

Από την πλευρά του ο τέως Πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ, Γ. Βλάχος, εστίασε στα της προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα αλλά και στη σταδιακή δημιουργία στελεχών, κάτι το οποίο είχε αναφερθεί και ο Πρόεδρος του Ν.Ε.Ε., Γ. Γράτσος, ο οποίος τόνισε ιδιαίτερα ότι επαρκώς καταρτισμένα στελέχη θα μπορούν κα κινηθούν άνετα τόσο στην εσωτερική όσο και στη διεθνή αγορά, παρουσιάζοντας τις παραμέτρους του επιπέδου εκπαίδευσης ενώ ταυτόχρονα παρουσίασε και εικόνες από ναυτικές σχολές του εξωτερικού που παράγουν στελέχη τα οποία και απορροφώνται στη διεθνή ναυτιλία.

Η συζήτηση συνεχίζεται για το ανθρώπινο δυναμικό.

13:55

Στη β ενότητα του Συνεδρίου, με θέμα «Οι σκόπελοι που αντιμετωπίζει η ναυτιλία – Ο παγκόσμιος χαρακτήρας της ναυτιλίας, το ανταγωνιστικό διεθνές πλαίσιο λειτουργίας της και οι κανονιστικές ρυθμίσεις», το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε σε θέματα περιβάλλοντος αλλά και στο διαρκώς εκτεινόμενο νομικό πλαίσιο της ναυτιλίας.

Με αφορμή τις αναφορές του Φώτη Καραμίτσου οι κ.κ. Λασκαρίδης, Παπαγιαννόπουλος και Πλατσιδάκης εστίασαν στο διαρκώς εκτεινόμενο νομικό πλαίσιο της ναυτιλίας επισημαίνοντας και οι τρεις από τη δική τους θέση το γεγονός, ότι το πλαίσιο που διέπει τις ναυτιλιακές δραστηριότητες είναι το αυστηρότερο όλων σε σχέση με τις λοιπές δραστηριότητες σε παγκόσμια κλίμακα της βιομηχανίας και όχι μόνο.

Πέραν των περιβαλλοντικών θεμάτων τονίστηκε η αναγκαιότητα να υπάρχει πάντα νομικό πλαίσιο που να αποφεύγει τις περιφερειακές λήψεις αποφάσεων οι οποίες δημιουργούν προβλήματα.

Άλλωστε η ναυτιλία έχει επισημάνει τις στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό από περιφερειακές αποφάσεις κάτι το οποίο όλη η ναυτιλιακή κοινότητα απεύχεται προσβλέποντας στην υιοθέτηση ενός νομικού πλαισίου μέσα από τον ΙΜΟ και εγκεκριμένο από τα διεθνή θεσμικά της όργανα.

Ξεκάθαρος ως προς τα θέματα φορολόγησης της ναυτιλίας ήταν ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης ο οποίος ιδιαίτερα τόνισε ότι δεν υπάρχει κανένας νέος σχεδιασμός ούτε για τη ναυτιλία, ούτε για τους αγρότες αλλά ούτε υπάρχει plan b, ή ομάδα χ-ψ-ω που να αναφέρεται σε τέτοια θέματα.

Δεν είναι στόχος μας είπε να θίξουμε τη ναυτιλία, αλλά στόχος μας παραμένει να βελτιώσουμε την ανταγωνιστικότητα της και να μην δώσουμε καμία αφορμή οι όποιες κινήσεις να αποτελέσουν εργαλείο που θα θίξει την ανταγωνιστικότητα ή θα δημιουργήσει θέμα από τον ανταγωνισμό.

Η ναυτιλία, είπε, είναι ο τομέας που αντιστέκεται και επιμένει, ερωτηθείς σχετικά με τις τελευταίες αιτιάσεις που έχει εγείρει η ευρωπαϊκή Επιτροπή είπε ότι το θέμα εξετάζεται αρμοδίως αλλά επιφυλάχτηκε να μην αναφέρει τίποτα από τις σκέψεις, τις κινήσεις και τις διεργασίες του υπουργείου καθώς κάτι τέτοιο όπως τόνισε θα ήταν άτοπο, στη φάση της διαπραγμάτευσης που έχει τεθεί τοόλο θέμα.

Ο κ. Αλεξιάδης επίσης εξήρε το γεγονός ότι στο συνέδριο τέθηκε και το θέμα της απασχόλησης για να σημειώσει ότι η ναυτιλία μέσα από αυτό το θέμα σκέπτεται την κοινωνία εν αντιθέσει με άλλους που μπαίνουν στη λογική της εσωστρέφειας.

Όσον αφορά το γενικότερο φορολογικό και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τα Μνημόνια είπε, παρότι ψηφίστηκαν οι νόμοι από αυξημένες πλειοψηφίες στη Βουλή τώρα στα δύσκολα αντί στη λογική του εμείς πηγαίνουμε στη λογική του εγώ, σχολιάζοντας έτσι την πολιτική αντιπαράθεση που υπάρχει για τα θέματα που χειρίζεται η κυβέρνηση.

Για το φορολογικό είπε ότι υπάρχει πλαίσιο και χρονοδιάγραμμα και πολλά πράγματα που πρέπει να γίνουν όπως περιγράφονται θα έπρεπε να έχουν γίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια για να επαναλάβει ότι υπάρχει περιβάλλον φορολογικής σταθερότητας και ανυπαρξία διάθεσης αιφνιδιασμού.

Τέλος αναφορικά με την Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη και με αφορμή σχετική ερώτηση ο κ. Αλεξιάδης τόνισε ότι θα πρέπει να υπάρξει μια ειδική μέριμνα για να αναπτυχθεί ο τομέας ο οποίος έχει τόσα να προσφέρει για να σημειώσει ότι το όλο θέμα απασχολεί τα συναρμόδια υπουργεία.

*Απόσπασμα ομιλίας του Προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) κ. Μιχάλη Σακέλλη

 

 

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter