Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αγορά εμπορευματοκιβωτίων: Περιμένοντας την (Κινέζικη) πρωτοχρονιά

container 8425

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Αν και περιμέναμε μετά την Πρωτοχρονιά να δούμε έντονη αύξηση των ναύλων, αυτό φαίνεται πως αργεί να έρθει, καθώς ο δείκτης HRCI υποχώρησε κατά 0,5% την προηγούμενη εβδομάδα.

Από τις 8 κατηγορίες μόλις οι 3 είδαν άνοδο, ενώ οι υπόλοιπες υποχώρησαν.

Επισημαίνεται ότι το εμπόριο μεταξύ Ευρώπης και Ασίας συνέχισε να αυξάνεται και το 2018 κατά μ.ο. 2%, σε ετήσια βάση, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Αυτή η αύξηση διατηρείται από το 2008, αλλά φαίνεται πως δεν ήταν αρκετή για να καλύψει τον ερχομό των νεότευκτων MEGA-SHIPS.

Τίθεται το ερώτημα αν τελικά η υφιστάμενη ζήτηση μπορεί να καλύψει την αυξανόμενη προσφορά των τεραστίων διαστάσεων νεότευκτων πλοίων.

Ας δούμε, όμως αναλυτικά πως κινείται η αγορά ανά μέγεθος πλοίου:

Όσον αφορά τα μικρότερα POST-PANAMAXes, είχαμε λίγα διαθέσιμα πλοία, αλλά και περιορισμένη ζήτηση, την προηγούμενη εβδομάδα.

Για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας (8-9000 TEUs), η ανοιχτή χωρητικότητα ήταν ισχνή αλλά η δραστηριότητα ανύπαρκτη. Περιμένουμε μέχρι την κινέζικη πρωτοχρονιά για να δούμε ανάκαμψη του τομέα.

Στα μικρότερα PANAMAXes είδαμε μειωμένη κινητικότητα στην Ασία και αρκετά πλοία έμειναν ανοιχτά, την προηγούμενη εβδομάδα.

Οι ναύλοι για τα πλοία του μεγέθους αυτού έφτασαν στα $ 8-9Κ /ημέρα, και δεν αναμένεται να κινηθούν υψηλότερα μέχρι την κινέζικη πρωτοχρονιά.

Από την άλλη πλευρά, ο Ατλαντικός έδειξε διαφορετική εικόνα, καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν μικρότερη από της Ασίας. Οι ναύλοι εξακολούθησαν να κινούνται μεταξύ $ 9-10Κ /ημέρα.

Την προηγούμενη εβδομάδα τα «3,5άρια» δεν παρουσίασαν ιδιαίτερη δραστηριότητα. Ωστόσο, περιμένουμε το αμέσως επόμενο διάστημα να ανοίξουν κάποια πλοία στην Ασία και, όπως είναι φυσικό, αυτό δημιουργεί νευρικότητα στους πλοιοκτήτες.

Για τα ελαφρώς μικρότερα πλοία, χωρητικότητας 2.800 TEUs, η δραστηριότητα της προηγούμενης εβδομάδας ήταν άτονη, ενώ είδαμε να είναι σταθερή η προσφορά των άμεσα διαθέσιμων πλοίων σε Ασία, Περσικό κόλπο και Ερυθρά θάλασσα.

Οι πλοιοκτήτες ελπίζουν πως η νέα χρονιά στην Κίνα θα φέρει μεγαλύτερο ενδιαφέρον και τα πλοία θα αρχίσουν να καλύπτονται, ώστε οι ναύλοι να αρχίσουν πάλι να αυξάνονται. Στην Ασία οι ναύλοι κινήθηκαν μεταξύ $ 8,5 και 9Κ/ημέρα.

Τα «2,5άρια» στη Μεσόγειο ξεκίνησαν τη χρονιά με αργούς ρυθμούς αλλά σταθεροποιήθηκαν στη συνέχεια. Η περιορισμένη χωρητικότητα επέτρεψε στους πλοιοκτήτες να ζητούν έως και $ 9,5Κ /ημέρα. Αντιθέτως, στην Ασία, είχαμε μια αύξηση των άμεσα διαθέσιμων πλοίων και ταυτόχρονα μειωμένη ζήτηση.

Όσον αφορά τα πλοία των 1700 TEUs, παρατηρήσαμε ότι η δραστηριότητα παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, αν και στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας κάποια πλοία απορροφήθηκαν έστω και για μικρό διάστημα.

Οι ναύλοι για σύντομες ναυλώσεις έφτασαν στα $ 7Κ /ημέρα. Οι πλοιοκτήτες ευελπιστούν με την έλευση της κινέζικης πρωτοχρονιάς να έχουν περισσότερη τύχη.

Σχετικά με τα FEEDERs, των 1100-700 TEUs, η ζήτηση που υπήρχε δεν ήταν αρκετή ώστε να απορροφήσει τα διαθέσιμα πλοία τόσο σε Ατλαντικό, όσο και σε Ασία. Υπό αυτές τις συνθήκες οι ναύλοι έφτασαν τα $ 7Κ /ημέρα. Η ίδια εικόνα επικράτησε και στα μικρότερα πλοία της κατηγορίας. Οι ναύλοι έπεσαν λίγο κάτω από τα $ 5Κ /ημέρα και αναμένεται να διατηρηθούν σε αυτά τα επίπεδα το επόμενο διάστημα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter