Παρ04262024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σε θετικό πρόσημο κινείται πάλι η αγορά Ξηρού Φορτίου

dry bulk

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Αύξηση παρατηρείται στα orderbooks των ναυπηγείων για την επόμενη διετία. Οι παραγγελίες που έχουν τοποθετηθεί, μέχρι στιγμής, φτάνουν τα 8,4 εκατ. τόνους και τα ναυπηγεία απελευθερώνουν τις κλίνες τους, προκειμένου να επωφεληθούν από τις αυξανόμενες τιμές των νέων ναυπηγήσεων.

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο μηνών, οι υψηλότερες τιμές φαίνεται ότι έχουν κρατήσει υπό έλεγχο τις νέες παραγγελίες, αλλά για πρώτη φορά είδαμε παραγγελίες για το 2021 να μεταφέρονται νωρίτερα, στο 2020, καθώς οι ιδιοκτήτες προσπαθούν να επωφεληθούν από τις καλύτερες συνθήκες αγοράς.

Προς το παρόν έχουν παραγγελθεί 72 VLOC, 65 NEWCASTLEMAXes, 19 CAPES, 12 Baby CAPES, 23 Post PANAMAXes, 204 KAMSARMAXes, 5 PANAMAXes, 199 ULTRAMAXes, 25 SUPRAMAXes και 177 HANDYSIZEs.

Ας δούμε πως κινείται η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου:

CAPES

Ατλαντικός

Τα υπερατλαντικά ταξίδια (Transatlantic) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 17K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 32K /ημέρα (+$ 6Κ και $ 8Κ, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), με αυξανόμενο όγκο εμπορίου και στις 2 περιοχές. Η προσφερόμενη χωρητικότητα του Β. Ατλαντικού έχει μειωθεί σημαντικά.

Οι αγορές TA και FH αναμένονται να κινηθούν θετικά αυτή την εβδομάδα λόγω της μείωσης της χωρητικότητας και των περισσότερων φορτίων που θα εισέλθουν στην αγορά.
Βραζιλία / Νότια Αφρική (SAFR)

Το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη εβδομάδα στα $ 13,5K /ημέρα, αυξημένο κατά $ 3,5Κ/ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, με αυξημένο όγκο συναλλαγών. H VALE φημολογείται ότι ναύλωσε 8-10 πλοία στο τέλος της εβδομάδας.

Η αγορά ανέβηκε πολύ κατά τη διάρκεια της εβδομάδας και εξακολουθεί να υπάρχει έλλειψη κενών πλοίων για τις αρχές Ιουλίου, γεγονός που θα βοηθήσει στη διατήρηση των τρεχουσών ναύλων.

Ειρηνικός

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 18,5K /ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, αυξημένο κατά $ 3K/ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη.

Είδαμε υγιή όγκο φορτίων σιδηρομεταλλεύματος από τους ανθρακωρύχους, συμπεριλαμβανομένων των άμεσων ημερομηνιών και η εβδομάδα έκλεισε με μικρή κερδοφορία.

Αναμένεται αυτή την εβδομάδα να δούμε περισσότερα φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα, ενώ η χωρητικότητα στον Ειρηνικό φαίνεται να μειώνεται.

KAMSARMAX

Νότιος Ατλαντικός

Η διαδρομή ECSA - Άπω Ανατολή παρουσίασε ισχυρή κερδοφορία, ειδικά για τα τέλη Ιουνίου, όπου τα κλεισίματα έφτασαν τα $16Κ /ημέρα +600Κ. Η άνοδος αυτή οφείλεται κυρίως στη μείωση των κενών πλοίων του Ιουνίου, ωστόσο τα πλοία που ελευθερώνονται τον Ιούλιο αυξάνονται με αποτέλεσμα να επηρεάζονται αρνητικά τα επίπεδα των κερδών.

Βόρειος Ατλαντικός

Οι ναύλοι στο Βόρειο Ατλαντικό έχουν αυξηθεί. Ωστόσο, οι μεταφορές άνθρακα έχουν ενταθεί, πιέζοντας ανοδικά την αγορά. Οι ναύλοι για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 11Κ/ημέρα (αυξημένοι κατά $ 1,5Κ/ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα), ενώ για τα κυκλικά ταξίδια προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 18Κ/ημέρα, bss Gibraltar.

Νότιος Ειρηνικός

Υπάρχουν περισσότερα φορτία άνθρακα από την Ινδονησία προς την Ινδία και τη Ν.Α. Ασία και σε συνδυασμό με τους ισχυρότερους δείκτες στην ECSA, δημιουργείται θετικό κλίμα.

Οι ναύλοι για τα KAMSARMAXes, που άνοιγαν στην Κίνα έφτασαν στα $ 11Κ /ημέρα για τα κυκλικά δρομολόγια από την Ινδονησία προς την Κίνα και τα κυκλικά δρομολόγια της ECSA έκλειναν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 13,5Κ /ημέρα με επαναπαράδοση στη Σιγκαπούρη.

Βόρειος Ειρηνικός (NOPAC)

Ο Β. Ειρηνικός παρέμεινε σταθερός την προηγούμενη εβδομάδα, με ικανοποιητικό όγκο μεταφορών άνθρακα από την Αν. Ακτή της Αυστραλίας. Ωστόσο, οι μεταφορές σιτηρών στο NOPAC εξακολουθούν να είναι σπάνιες (αν και εμφανίζονται τώρα κάποια φορτία για τον Ιούλιο).

ULTRAMAX /SUPRAMAX

Ανατ. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA)

Οι δείκτες της ECSA τόσο για τα SUPRAMAXes όσο και για τα ULTRAMAXes σημείωσαν βελτίωση, κυρίως λόγω της ανόδου των PANAMAXes.

Οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes για Υπερατλαντικό ταξίδι είναι στα $ 13,5 -14Κ/ημέρα (+750 $ για τα ULTRAMAXes), ενώ προς την Άπω Ανατολή τα ULTRAMEXes έφτασαν στα $ 13,75Κ/ημέρα +375bb.

Τα κενά PANAMAXes έχουν αυξηθεί σε σχέση με τις προηγούμενες εβδομάδες, αλλά τα περισσότερα αναμένεται να φορτώσουν στις αρχές Ιουλίου.

Τα κενά SUPRAMAXes έχουν αυξηθεί, όπως επίσης και τα φορτία από τη Ν. Αφρική, με αποτέλεσμα να απασχολούνται εκεί. Επίσης, η Δυτ. Αφρική φαίνεται να έχει λιγότερη ανοιχτή χωρητικότητα και η ροή των φορτίων βελτιώνεται. Τουλάχιστον η Βραζιλία επανέρχεται στην ομαλότητα μετά από μερικές εβδομάδες απεργιών που εμπόδισαν την κανονική ροή των φορτίων. Για τον Ιούνιο φαίνεται πως οι ναύλοι θα ανέβουν περαιτέρω.

Αμερικάνικος Κόλπος (USG) /Βόρεια Ακτή Νοτίου Αμερικής (NCSA)

Ο Αμερικάνικος κόλπος κέρδισε περίπου $ 3Κ /ημέρα την προηγούμενη εβδομάδα και φαίνεται ότι για τις ημερομηνίες Ιουνίου θα δούμε περαιτέρω βελτίωση, όχι απαραίτητα με τον ίδιο ρυθμό, όπως την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η συγκεκριμένη αγορά είναι απρόβλεπτη. Την προηγούμενη εβδομάδα τα Υπερατλαντικά ταξίδια με petcoke έκλειναν στα $ 17K /ημέρα.
Μεσόγειος

Η Αν. Μεσόγειος πάει από το κακό στο χειρότερο. Η χωρητικότητα παραμένει υψηλή και ταυτόχρονα η ροή των φορτίων σπανίζει. Μέχρι να έρθουν τα νέα φορτία σιτηρών (έως το 2ο μισό του Ιουλίου), οι δείκτες αναμένεται να παραμείνουν σε χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως οι ναύλοι για τα SUPRAMAXes από το Canakkale προς την Ευρώπη ήταν στα $7,5Κ/ημέρα και προς την Άπω Ανατολή στα $ 15Κ/ημέρα.

Ευρώπη

Η Ευρώπη ήταν σταθερή την προηγουμενη εβδομάδα, χωρίς μεγάλη δραστηριότητα και με πολύ λίγα κλεισίματα. Τα ταξίδια από τη Βαλτική προς τη Μεσόγειο, με SCRAP φορτία, έκλειναν στα $ 13K /ημέρα, ενώ προς την Άπω Ανατολή στα $ 17,5Κ /ημέρα.

Για αυτή την εβδομάδα δεν περιμένουμε κάποια σημαντική αλλαγή, αλλά αν η αμερικάνικη αγορά βελτιωθεί περαιτέρω τότε ίσως η επιλογή να πραγματοποιηθεί κάποιο κυκλικό ταξίδι από το USEC θα μπορούσε να φέρει μια θετική ροπή στις τιμές.
Νότια Αφρική (SAFR)

Η εβδομάδα έκλεισε λίγο ψηλότερα και φαίνεται ότι οι ναύλοι θα βελτιωθούν περαιτέρω. Η ροή των φορτίων από το SAFR είναι καλύτερη τόσο για τους άνθρακες όσο και για τα ορυκτά και επιπλέον οι πλοιοκτήτες προτιμούν να πηγαίνουν κενοί στην ECSA και δεν ανταγωνίζονται για φορτία του SAFR. Τα ταξίδια πίσω στον Περσικό Κόλπο /Δυτ. Ακτή Ινδίας πλήρωναν $ 12Κ/ ημέρα + 200BΒ και προς Ανατολή στα $ 12,5Κ /ημέρα + 250BB.

Περσικός Κόλπος (PG) /Ινδία

Η περιοχή του Περσικού Κόλπου ήταν πιο ενεργή με τους δείκτες να σημειώνουν μικρή βελτίωση. Οι πλοιοκτήτες έχοντας την επιλογή να παραμείνουν κενοί φορτίου, επέμειναν στις απαιτήσεις τους, επιδρώντας θετικά στην αγορά. που είχαν θετική επίδραση στις διορθώσεις της περασμένης εβδομάδας. Τα SUPRAMAXes μπορούσαν να πετύχουν ναύλους $13Κ/ ημέρα για ταξίδια στην Ανατ. Ακτή της Ινδίας και λίγο λιγότερο για τη Δυτ. Ακτή.

Νοτιοανατολική Ασία (SEASIA)

Η αγορά την περασμένη εβδομάδα ήταν λίγο πιο ήπια συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα. Το ταξίδι από την Ινδονησία προς την Ινδία έφτασε στα $ 11,5Κ/ημέρα και προς τη Σιγκαπούρη στα $ 13,5Κ/ημέρα.

Βόρεια Κίνα (NOPAC)

Καλή δραστηριότητα παρατηρήθηκε στον Ειρηνικό, κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας. Οι ναύλοι για φορτία χάλυβα στη Ν.Α. Ασία κινήθηκαν στα $ 11,5Κ/ημέρα, για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC στα $ 11,5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter