Κυρ05122024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.: Ιδιαίτερα θετική για τον κλάδο η μείωση 3,9% των ασφαλιστικών εισφορών

naupigia perama

Την Τρίτη 3-11-2020 ο Υπουργός Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Γιάννης Βρούτσης συναντήθηκε με τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.) κ. Βασίλη Κανακάκη. Στη συνάντηση παρέστησαν ο Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού Κος Παναγιώτης Δουφεξής, η συνεργάτης του Υπουργού Κα Ειρήνη Μανιού και ο Τεχνικός Σύμβουλος του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. επί θεμάτων Ναυπηγοεπισκευής, κ. Ρουσέτος Λειβαδάρος.
Ο πρόεδρος του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. ανέπτυξε τα προβλήματα της Ναυπηγοεπισκευής, αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε ότι για τον κλάδο είναι αναγκαία (α) η μερική άρση του περιορισμού των υπερωριών, (β) η δραστική μείωση του ονομαστικού (τεκμαρτού) μισθού ή ημερομισθίου επί του οποίου υπολογίζονται οι ασφαλιστικές εισφορές και (γ) η άμεση λειτουργία επαγγελματικών σχολών τεχνιτών της Ναυπηγοεπισκευής. Ο Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. είχε επισημάνει τα ζητήματα αυτά προς τον Υπουργό Εργασίας εγγράφως και με τη συμμετοχή του στην πρόσφατη δημόσια διαβούλευση Νομοσχεδίου του Υπουργείου Εργασίας.
Ο Υπουργός εξέφρασε κατ’ αρχήν το ζωηρό του ενδιαφέρον για την ανάπτυξη της Ναυπηγικής/Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας. Ειδικότερα, επί των ζητημάτων, που έθεσε ο πρόεδρος του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. και άλλων σχετιζομένων με τη Ναυπηγοεπισκευή, ο κ. Υπουργός δήλωσε τα εξής :
1. Δεν καταργείται η υπερεργασία. Διατηρείται και παράλληλα αυξάνονται οι επιτρεπόμενες υπερωρίες. Το όριο των υπερωριών θα αυξηθεί σημαντικά και θα ορίζεται ετήσια και ενιαία για βιομηχανία και υπηρεσίες και όχι με υπουργικές αποφάσεις ανά εξάμηνο, όπως σήμερα.
2. Η αποζημίωση απόλυσης ημερομίσθιων εργαζομένων εξισώνεται με εκείνη των υπαλλήλων, όπως ισχύει – ανάφερε ο Υπουργός – στην Ευρώπη. Στη ρύθμιση αυτή δεν υπάγονται οι εκτάκτως εργαζόμενοι.
3. Σημαντική αναπτυξιακή ρύθμιση αποτελεί η μείωση κατά 3% των ασφαλιστικών εισφορών. Υπογραμμίστηκε ότι η συνολική μείωση των ασφαλιστικών εισφορών για το τρέχον εξάμηνο ανέρχεται συνολικά στο 3,9%.
4. Είναι εύλογο το αίτημα των ναυπηγοεπισκευαστών περί μείωσης του πλαφόν ονομαστικού (τεκμαρτού) μισθού ή ημερομισθίου για τον υπολογισμό ασφαλιστικών εισφορών. Άλλωστε, η κυβέρνηση έχει αποδείξει έμπρακτα την προσπάθεια για την μείωσή τους. Λόγω όλων των δημοσιονομικών επιπτώσεων από την πανδημία COVID-19,θα επανεξετασθεί σε μεταγενέστερο χρόνο σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών.
5. Κρίσιμο ζήτημα αποτελεί η επαναλειτουργία των τεχνικών σχολών μαθητείας ειδικοτήτων Ναυπηγοεπισκευής. Εντός των επόμενων 15 ημερών θα συγκληθεί σύσκεψη, για την άμεση λειτουργία των τεχνικών σχολών μαθητείας, με συμμετοχή του ΟΑΕΔ, εκπροσώπων επαγγελματικών φορέων, συμπεριλαμβανομένων και εκπροσώπων μεγάλων ναυπηγείων, που επίσης έχουν διατυπώσει σχετικό αίτημα.
Περαιτέρω, ο πρόεδρος του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. κ. Βασίλης Κανακάκης αναφέρθηκε στα προβλήματα, που καταγράφονται μεταξύ ΟΛΠ και των Ελληνικών Ναυπηγοεπισκευαστικών Επιχειρήσεων και τις επιπτώσεις τους. Αναφέρθηκε σε προβλήματα, που εκτρέπουν ακόμα και σήμερα πολλά πλοία ελληνικών συμφερόντων, στη γειτονική Τουρκία.
Από τον πρόεδρο του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. υπογραμμίστηκε επίσης η άμεση ανάγκη εφαρμογής ολοκληρωμένου και συνεκτικού προγράμματος παρεμβάσεων για την αναθέρμανση της Ελληνικής Ναυπηγικής/Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας, ενόψει μάλιστα της επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας. Ο Υπουργός Εργασίας κ. Ιωάννης Βρούτσης εξέφρασε την πρόθεσή του να προωθήσει στην αρμόδια επισπεύδουσα αρχή, που είναι το Υπουργείο Ανάπτυξης & Επενδύσεων, την κατάρτιση και εφαρμογή προτάσεων και δράσεων για την αναθέρμανση της Ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας.
Στο τέλος της συνάντησης ο πρόεδρος του Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ. εξέφρασε την ικανοποίησή του για το θετικό κλίμα και τα αποτελέσματα της συνάντησης. Από την πλευρά ο Υπουργός δήλωσε ότι η πόρτα του Υπουργείου θα είναι πάντα ανοικτή για εποικοδομητικές προτάσεις ανάπτυξης της Ναυπηγοεπισκευής.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter