Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Περίπλους της Αφρικής για 120 boxships ως τώρα

box trader 1

Μετά από ένα μήνα επιθέσεων από τους αντάρτες Χούτι της Υεμένης, ο αριθμός των boxships που εκτρέπονται από τη διαδρομή Ερυθράς Θάλασσας-Διώρυγας του Σουέζ λαμβάνει επικές διαστάσεις καθώς η μία μετά την άλλη οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων ανακοινώνουν εγκατάλειψη της Ερυθράς, μέχρι νεωτέρας, επιλέγοντας τον περίπλου της Αφρικής.


Σύμφωνα με την Kuehne + Nagel, υπάρχουν περίπου 120 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 700.000 TEU που ακολουθούν τη διαδρομή Cape από το πρωί της Τετάρτης. Αυτό το πέρασμα γίνεται τακτικά από VLCC και Capesize bulkers, τα οποία δεν μπορούν να χωρέσουν μέσω της διώρυγας του Σουέζ, αλλά σχεδόν ποτέ δεν χρησιμοποιούνται από boxships με τα πολύτιμα και ευαίσθητα στο χρόνο φορτία τους. Η μόνη άλλη φορά στην πρόσφατη ιστορία της ναυτιλίας που τα boxships έκαναν μαζική στροφή προς το νότιο άκρο της Αφρικής ήταν το 2021, όταν το boxship Ever Given προσάραξε και μπλόκαρε πλήρως τη διώρυγα του Σουέζ αλλά για πέντε ημέρες.
Ωστόσο η εξέλιξη της κατάστασης είχε θετική επίδραση για τις μετοχές των εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Οι τιμές των μετοχών για ορισμένες ναυτιλιακές εταιρείες έχουν αυξηθεί τις τελευταίες εβδομάδες, συμπεριλαμβανομένων των NYK, MOL και K Line - όλες αυξημένες κατά περίπου 5-6% από την έναρξη της διακοπής. Η Maersk, η οποία ήταν από τις πρώτες γραμμές που ανακοίνωσαν σχέδια για να απομακρυνθεί από τη Διώρυγα του Σουέζ, είδε την τιμή της μετοχής της να αυξάνεται κατά 20% τις τελευταίες δύο εβδομάδες.

Στα ύψη οι τιμές διαμετακόμισης

Στο μεταξύ οι τιμές διαμετακόμισης, όπως αναμενόταν εκτινάχθηκαν στα ύψη, εξ αιτίας της κατάστασης η αποκλιμάκωση της οποίας στην Ερυθρά δεν φαίνεται να είναι ορατή τις επόμενες δύο ή και τρις εβδομάδες. Ενδεικτικό της κατάστασης είναι δείκτης του Drewry που απεικονίζει την αύξηση με τους ναύλους να εξακοντίζονται και από την αναγγελία επίναυλων κατά κινδύνων πολέμου.

Οι ταχύτητες των πλοίων

Ωστόσο το σκηνικό που διαμορφώνεται με τον περίπλου της Αφρικής έχει «ρίξει νερό στο μύλο» των συζητήσεων για την ταχύτητα πλεύσης των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων καθώς πλέον οι χρόνοι έχουν αλλάξει κατά ένα δεκαήμερο, και η μέχρι πρότινος νεκρή χωρητικότητα φαίνεται να εξαφανίζεται σταδιακά γεγονός που έχει επιδράσει θετικά και στην μετοχική απεικόνιση των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που βλέπουν τις τιμές των μετοχών τους να «παίρνουν τα απάνω τους» σε περίοδο που προ των επιθέσεων των Χούτι θα έκλειναν το έτος σε χαμηλότερα επίπεδα που ήθελαν τα προγνωστικά των εταιριών για τα οικονομικά αποτελέσματα αλλά και διάφορες αναλύσεις που είχαν δει το φως της δημοσιότητας.

Ζημιά για τα Μεσογειακά λιμάνια

Η ζημιά για τα μεσογειακά λιμάνια δεν έχει προς ώρας αποτιμηθεί καθώς ο περίπλους έχει στερήσει από προσεγγίσεις mother vessels αλλά και από τις μεταφορτώσεις που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν στα προγράμματα. Πέραν των επίναυλων το κόστος των μεταφορτώσεων πλέον από λιμάνια της Γερμανίας, Ολλανδίας και Δανίας έρχεται να προστεθεί σε μία περίοδο όπου κατά τα συνήθη ξεκινά η περίοδος προμήθειας πρώτων υλών για την μεταποιητική βιομηχανία της ΕΕ

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter