Δευ05132024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μετά την Κίνα η Ινδία «βλέπει» το λιμάνι του Πειραιά

0ΣΕΠ Τραίνο

Η Ινδία εξετάζει τη χρήση του λιμανιού του Πειραιά για την επέκταση των ευρωπαϊκών της εξαγωγών. Σύμφωνα με πληροφορίες η Ινδία εξετάζει αυτό το ενδεχόμενο καθώς σχεδίαζε αρχικά να χρησιμοποιήσει το λιμάνι Chabahar του Ιράν ως πύλη για τις εξαγωγές της προς την Ευρώπη, στο πλαίσιο του αραβο-μεσογειακού διαδρόμου της Ινδίας (Arab-Med). Ωστόσο, η συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ Αρμενίας και Αζερμπαϊτζάν, από όπου επρόκειτο να διέλθει η εμπορική οδός, εξακολουθεί να αποτελεί εμπόδιο στην ανάπτυξη του διαδρόμου. Η δημιουργία του ομίλου I2U2 το 2021 που περιλαμβάνει την Ινδία, το Ισραήλ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και τις ΗΠΑ, ενίσχυσε τη συνεργασία της Ινδίας με τις μεσογειακές χώρες. Την τελευταία δεκαετία, η Ινδία ενίσχυσε τους δεσμούς της με την Ελλάδα, καθώς τα συμφέροντά της επεκτείνονται από τον Ινδικό Ωκεανό στην Ανατολική Μεσόγειο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις η οικονομική ασφάλεια της Ινδίας συνδέεται με τον έλεγχο των θαλάσσιων οδών που συνδέουν την Ευρώπη και την Ινδία. Από πέρυσι, το διμερές εμπόριο μεταξύ της ΕΕ και της Ινδίας ήταν σε ιστορικά υψηλά, με αγαθά αξίας 130 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Η Ινδία εκτιμά ότι θα μπορούσε εύκολα να έχει πρόσβαση στις ευρωπαϊκές αγορές μέσω μεταφορτώσεων στον Πειραιά, είτε μέσω των λιμένων των ΗΑΕ είτε μέσω του λιμανιού της Χάιφα που ανήκει στην Adani στο Ισραήλ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter