Κυρ04282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Παρέμβαση Μητσοτάκη ζητά το ΕΒΕΠ για άρση εμπορικών και ναυτιλιακών περιορισμών μεταξύ Πειραιά και Κινεζικών λιμένων

0korkidhs

Επιστολή στον πρωθυπουργό κ. Κ. Μητσοτάκη ενόψει την επικείμενης επίσημης επίσκεψή του στην Κίνα απέστειλε το ΕΒΕ Πειραιώς με επίκεντρο τη ναυπηγοεπισκευή. Ειδικότερα στην επιστολή, που υπογράφει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Β.Κορκίδης, ζητείται η παρέμβασή του πρωθυπουργού για τη σύναψη διμερούς συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, που να εξαιρεί από περιορισμούς και επιπλέον εισαγωγικά τέλη την αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών σε λιμάνια της Κίνας, αποκλειστικά και μόνο από το λιμάνι του Πειραιά.


Στην επιστολή ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου ενημερώνει τον πρωθυπουργό για ένα σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, το οποίο έχει γνωστοποιηθεί στους υπουργούς Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, οι οποίοι ομολογουμένως, έσπευσαν να ενεργήσουν και προσπαθούν να το επιλύσουν με τους ομόλογους τους. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις που συνεργάζονται με ναυτιλιακές εταιρείες περιορίζονται δραστικά στο να στέλνουν ανταλλακτικά, εξοπλισμό και συνεργεία τοποθέτησής τους σε ελληνόκτητα πλοία, στα λιμάνια της Κίνας, μετά την εφαρμογή της νέας εγκυκλίου των αρχών της Κίνας (2019) 172 “Management Regulations for Ship Maintenance and Testing Service Suppliers”.
Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ σημειώνει πως μια συμφωνία αμοιβαίας συνεργασίας κινέζικων και ελληνικών ναυπηγείων για δεξαμενισμό, επισκευές και surveys των πλοίων, που βρίσκονται στη περιοχή της Ν.Α. Μεσογείου, σίγουρα θα ενίσχυε άμεσα το Α.Ε.Π. της ελληνικής οικονομίας, αξιοποιώντας μάλιστα την υψηλή τεχνογνωσία μας και βεβαίως τις υφιστάμενες υποδομές μας.
«Λαμβάνοντας υπόψη ότι, το λιμάνι του Πειραιά αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες κινέζικες επενδύσεις και η Ελλάδα είναι από τις πλέον σημαντικές χώρες στο “δρόμο του μεταξιού”, προτείνουμε με πρωτοβουλία σας, να συναφθεί μια διμερής συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, που να εξαιρεί από περιορισμούς και επιπλέον εισαγωγικά τέλη την αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών σε λιμάνια της Κίνας, αποκλειστικά και μόνο από το λιμάνι του Πειραιά. Πιστεύουμε ειλικρινά πως ένα τέτοιο βήμα, θα έχει θετικό αντίκτυπο σε επίπεδο οικονομικής διπλωματίας και θα λειτουργήσει προς όφελος και των δύο πλευρών» καταλήγει μεταξύ άλλων στην επιστολή του ο κ. Κορκίδης.

Ενήμεροι για το θέμα οι υπουργοί Πλακιωτάκης, Γεωργιάδης και η πρέσβης της Κίνας

Να σημειωθεί ότι στην πρόσφατη συνεδρίαση του ΕΒΕΠ το θέμα των ναυπηγοεπισκευών και των προβλημάτων που σχετίζονται με την Κινεζική εγκύκλιο συζητήθηκαν εκτενώς καθώς ήδη το ΕΒΕΠ είχε ενημερώσει με επιστολή του τους συναρμόδιους υπουργούς προτείνοντας τους να συναφθεί μια μορφή διμερούς συμφωνίας ώστε να εξαιρεθούν από περιορισμούς και εισαγωγικά τέλη η αποστολή ναυτιλιακού εξοπλισμού και υπηρεσιών, αποκλειστικά από το λιμάνι του Πειραιά προς όλα τα λιμάνια της Κίνας. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα συνοδεύσει σύμφωνα με πληροφορίες τον πρωθυπουργό στην Κίνα καθώς είναι επίσημα προσκεκλημένος από την COSCO, οπότε θα θέσει το εν λόγω θέμα από την πλευρά του στις εκεί επαφές που θα έχει με Κινέζους αξιωματούχους. Τέλος το ΕΒΕΠ εχει αποστείλει επιστολή προς την πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα Τσιγιουέ Τσανγκ στην οποία χαρακτηρίζει σημαντικό το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις που συνεργάζονται με ναυτιλιακές εταιρείες και στέλνουν ανταλλακτικά, εξοπλισμό και συνεργεία τοποθέτησής τους σε ελληνόκτητα πλοία, στα λιμάνια της Κίνας, μετά την εφαρμογή της νέας εγκυκλίου των αρχών της Κίνας (2019) 172 Management Regulations for Ship Maintenance and Testing Service Suppliers.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter