Σαβ04272024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η επόμενη ημέρα του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου

0επιβατες

Σε σημαντικές παρεμβάσεις, που θα αφορούν και την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου, αναμένεται να προχωρήσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας.

Το θέμα δεν αποκλείεται να τεθεί επι τάπητος και σε συναντήσεις που θα έχει το επόμενο διάστημα ο νέος υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, με τη νεοσύστατη Ένωση Ελληνικών Ναυπηγείων αλλά και φορέων ναυτιλιακών επιχειρήσεων του Πειραιά.

Η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με πράσινα κριτήρια αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες της κυβέρνησής καθώς μέσα από τις σχετικές πρωτοβουλίες θα στηριχθεί έμμεσα και άμεσα ένα μεγάλο κομμάτι των ελληνικών ναυπηγείων αλλά και ο παρα ναυτιλιακός κλάδος κυρίως σε ό,τι αφορά το ναυτιλιακό εξοπλισμό.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το κόστος των αλλαγών στην ακτοπλοΐα μέσα στην επόμενη 10ετία εκτιμάται από 3 -11 δισ. ευρώ.

Το καλοκαίρι του 2022, 100 ακτοπλοϊκά πλοία εξυπηρετούσαν καθημερινά 115 νησιά της χώρας μας είτε συνδέοντάς τα με την ενδοχώρα είτε πραγματοποιώντας συνδέσεις μεταξύ τους.

Το 70% του στόλου αυτού ήταν άνω των 20 ετών γεγονός που βεβαιώνει ότι η ανάγκη ανανέωσης του στόλου είναι επιτακτική σε όλα τα μεγέθη των πλοίων.

Το υπουργείο Ναυτιλίας το επόμενο διάστημα θα προσπαθήσει μέσα από τρεις οντότητες να δημιουργήσει τα δεδομένα προκειμένου να προωθήσει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες.

Η πρώτη αφορά τη δημιουργία ενός ιδιωτικού ταμείου για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου που θα δημιουργηθεί με την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου μέσα από διεθνή διαγωνισμό.

Ο σύμβουλος θα πρέπει να προχωρήσει σε σύνταξη μελέτης που να προσδιορίζει τις χρηματοδοτικές ανάγκες για την ανανέωση του στόλου συνοδευόμενη από τα απαραίτητα συνοδευτικά έγγραφα που αφορούν την προτεινόμενη τεχνολογία αλλά και τα χαρακτηριστικά του υφιστάμενου στόλου.

Επίσης θα πρέπει να περιλάβει μελέτη κόστους - οφέλους για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με προσδιορισμό του χρηματοδοτικού κενού, ενώ θα πρέπει να παραδώσει και επιχειρησιακό σχέδιο για το εργαλείο χρηματοδότησης με στόχους χρηματοοικονομικής πρόβλεψης.

Το συγκεκριμένο ταμείο που δεν αποκλείεται να λειτουργήσει σαν ταμείο Χαρτοφυλακίου και σαν ενδιάμεσο να έχει την ελληνική αναπτυξιακή επενδυτική τράπεζα, θα δώσει πρόσβαση σε ευνοϊκού όρους χρηματοδότησης των επενδυτικών σχεδίων που θα συνδέονται με την ανανέωση του στόλου και θα αφορούν τις νέες ναυπηγήσεις πλοίων η αναβαθμίσεις των υπαρχόντων.

Στους σχεδιασμούς είναι το ταμείο να δομηθεί κυρίως με ιδιωτικά κεφάλαια που επιθυμούν να μπουν στην αγορά ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου ενώ ως εγγυήσεις θα υπάρχουν κρατικά κεφάλαια και πόροι της ΕΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Ναυτιλίας έχει ήδη δεσμευμένους πόρους για τον διεθνή διαγωνισμό που αφορά την πρόσληψη του συμβούλου.

Η δεύτερη οντότητα αφορά επίσης τις πολυετείς συμβάσεις για την εκτέλεση άγονων γραμμών μέσω του προγράμματος ΝΕΑΡΧΟΣ όπου μέσω αυτού θα μπορούν να εκταμιευτούν χρήματα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Το θέμα της αξιοποίησης χρηματοδοτικών εργαλείων θα γίνει και μέσα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης ΕΣΠΑ πρόγραμμα μεταφορές 21-27 έχει εξασφαλιστεί ήδη για πρώτη φορά χρηματοδότηση για την κατασκευή νέων πράσινων πλοίων σε μικρές ενδο - νησιωτικές περιοχές με το κριτήριο της αναγκαίας μεταφοράς προϊόντων και ανθρώπων.

ΑΠΕ

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter