«Ξύπνησαν» οι Κινέζοι και γεννούν ελπίδες για καλύτερο 2017 στο χύδην ξηρό φορτίο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2017 10:44
Αισιόδοξοι εμφανίζονται κορυφαίοι έλληνες εφοπλιστές για την πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου για το 2017 και τα επόμενα χρόνια καθώς παρατηρείται μία αύξηση των κινεζικών εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακος. Επίσης να σημειωθεί ότι οι Clarksons εκτιμούν άνοδο του παγκόσμιο εμπορίου κατά 3,8% λόγω μιας απροσδόκητης αύξηση της κινεζικής ζήτησης για άνθρακα και σιδηρομετάλλευμα ωστόσο οι θετικές προσδοκίες μετριάζονται ελαφρώς καθώς αναμένεται επίσης άνοδο του στόλου κατά 2,7% έως 3,8%. Συνεπώς πολλά θα εξαρτηθούν από το σκραπάρισμα
Χαρακτηριστική πάντως, είναι η επισήμανση του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη στην πρόσφατη γενική συνέλευση της ΕΕΕ: To 2016 ήταν μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις σε διεθνές αλλά και σε εθνικό επίπεδο. Η διεθνής ναυλαγορά πιέσθηκε ιδιαίτερα. Στον τομέα του χύδην ξηρού φορτίου ο δείκτης Baltic Dry Index (BDI) τον Φεβρουάριο του 2016 βρέθηκε στο χαμηλότερο σημείο από τη δημιουργία του, ενώ και ο κλάδος δεξαμενοπλοίων παρουσίασε αρκετές διακυμάνσεις. Η υπερπροσφορά χωρητικότητας και το κόστος αναβάθμισης των παλαιότερων πλοίων σύμφωνα με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις δημιούργησε κινητικότητα στις διαλύσεις πλοίων. Το γενικότερο αίσθημα είναι ότι ήταν μια κακή χρονιά. Το 2017 ευτυχώς διαφαίνεται πιο υποσχόμενο. Παραμένει το πρόβλημα της υπερπροσφοράς χωρητικότητας και η ανισορροπία με τη ζήτηση καθώς και οι δυσκολίες χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα λόγω και των επερχόμενων αλλαγών που επιβάλλει η Σύμβαση της Βασιλείας 3 και 4. Η αναμενόμενη όμως αύξηση, αν και μικρή, του παγκόσμιου εμπορίου, σε συνδυασμό, με τη συνεχιζόμενη τάση για διάλυση πλοίων, και τις αναπροσαρμογές στα προγράμματα ναυπηγήσεων, δηλαδή, τη μείωση των νέων παραγγελιών, την ακύρωση ορισμένων και την καθυστέρηση παραλαβής νεότευκτων, δημιουργεί προσδοκίες για μία καλύτερη πορεία της ναυλαγοράς και για καλύτερες αξίες των πλοίων.
Σε πιο ήρεμα νερά η ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου το '17
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 03 Ιανουαρίου 2017 13:13
Μια ελαφρώς καλύτερη χρονιά αναμένουν οι αναλυτές ότι θα είναι το 2017 για τη ναυλαγορά χύδην ξηρού φορτίου, καθώς θεωρείται ότι το 2016 ο κλάδος «έπιασε πάτο».
Ανοδικά οι ναύλοι για Aframax tankers
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 14 Νοεμβρίου 2016 23:00
Ανοδικά, σύμφωνα με πληροφορίες κινούνται οι ναύλοι για Aframax tankers σε ρότες από Μεσόγειο προς Μ. Θάλασσα αλλά και γενικά στις μεσογειακές ρότες εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης μέσα στο τρέχοντα μήνα αλλά και προ της περιόδου αποθήκευσης πετρελαιοειδών.
'Εσπασε το φράγμα 1.000 μονάδων ο κύριος δείκτης ναυλαγοράς BDI
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 14 Νοεμβρίου 2016 10:38
Πάνω από τις 1.000 μονάδες και συγκεκριμένα στις 1.045 βρέθηκε την προηγούμενη Παρασκευή ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index (BDI), συνεχίζοντας το θετικό momentum των τελευταίων ημερών, που οφείλεται στην αυξημένη ζήτηση για εισαγωγές πρώτων υλών από την Κίνα.
Γιατί έκαναν άλμα 40% οι ναύλοι στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2016 13:09
Περισσότερο από 40% αυξήθηκαν οι ναύλοι των πλοίων capes την προηγούμενη εβδομάδα, υποστηριζόμενοι από μία υγιή ζήτηση χωρητικότητας τόσο στον Ατλαντικό όσο και τον Ειρηνικό Ωκεανό.
Κερδισμένα τα μικρότερα τις τελευταίες ημέρες
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 27 Οκτωβρίου 2016 06:46
Την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 842 µονάδες, ενώ οι επιµέρους δείκτες και ο µέσος όρος των ηµερησίων εσόδων κυµάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1.575 µονάδες µε $ 9.659 την ηµέρα, BPI στις 915 µονάδες στα $ 7.324 την ηµέρα, BSI στις 700 µονάδες στα $ 7.320 την ηµέρα και BHSI στις 427 µονάδες, στα $ 6.221 την ηµέρα.
Ασιατική ζήτηση για VLCCs
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2016 23:00
Ανοδικές τάσεις στη ναυλαγορά των Suezmax και των VLCCs ανέφερε το Reuters επικαλούμενο στοιχεία που έρχονται από τις αγορές τα οποία και εμφανίζουν ζήτηση για crude oil σε ρότες από Δυτική Αφρική προς τα ασιατικά διυλιστήρια.