ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Το πρώτο πρόγραμμα κρατικής στήριξης σε ναυτιλιακές εταιρείες ενέκρινε η ΕΕ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 09:52
Το πρώτο «πακέτο» κρατικής στήριξης που απευθύνεται αποκλειστικά σε ναυτιλιακές εταιρείες ενέκρινε χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ύψους 600 εκατ. ευρώ που κατέθεσε προς έγκριση στην ΕΕ η Φινλανδική κυβέρνηση. Aφορά ένα ειδικό καθεστώς ενίσχυσης για την στήριξη των ναυτιλιακών εταιρειών στο πλαίσιο της επιδημίας του κορονοϊού. Το καθεστώς εγκρίθηκε βάσει του προσωρινού πλαισίου για τις κρατικές ενισχύσεις που εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 19 Μαρτίου 2020, όπως τροποποιήθηκε στις 3 Απριλίου και 8 Μαΐου 2020.
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε: «Αυτό το φινλανδικό σύστημα εγγύησης 600 εκατομμυρίων ευρώ θα βοηθήσει τις ναυτιλιακές εταιρείες που μεταφέρουν βασικές προμήθειες στη Φινλανδία και επηρεάζονται από την τρέχουσα κρίση κοροναϊού για να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες τους σε κεφάλαιο κίνησης και να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους. Είναι το πρώτο σχέδιο ειδικά σχεδιασμένο για τη στήριξη του ναυτιλιακού τομέα σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, που έχουμε εγκρίνει ως ΕΕ. Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με όλα τα κράτη μέλη για να διασφαλίσουμε ότι τα εθνικά μέτρα στήριξης μπορούν να εφαρμοστούν έγκαιρα, συντονισμένα και αποτελεσματικά, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ. "
Το φινλανδικό μέτρο στήριξης
Η Φινλανδία κοινοποίησε στην Επιτροπή το πλαίσιο του προσωρινού καθεστώτος εγγύησης 600 εκατομμυρίων ευρώ για τη στήριξη ναυτιλιακών εταιρειών που επλήγησαν από την πανδημία του κοροναϊού. Στο πλαίσιο του συστήματος, η δημόσια υποστήριξη θα λάβει τη μορφή κρατικών εγγυήσεων για δάνεια κεφαλαίου κίνησης. Το μέτρο θα τεθεί άμεσα σε λειτουργία από το Υπουργείο Οικονομικών της Φινλανδίας.
Το πρόγραμμα θα είναι προσβάσιμο σε εκείνες τις ναυτιλιακές εταιρείες που είναι απαραίτητες για τη διατήρηση της ασφάλειας του εφοδιασμού στη Φινλανδία κατά τη διάρκεια της επιδημίας του κοροναϊού. Στόχος του μέτρου είναι να βοηθήσει αυτές τις εταιρείες να καλύψουν τις άμεσες ανάγκες τους σε κεφάλαιο κίνησης, να διατηρήσουν την απασχόληση και να έχουν επαρκή ρευστότητα για να συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους, οι οποίες είναι ζωτικής σημασίας για τη διαφύλαξη της θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων και τη διασφάλιση βασικών προμηθειών στη Φινλανδία.
Η Επιτροπή διαπίστωσε ότι το φινλανδικό μέτρο συνάδει με τους όρους που καθορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο. Συγκεκριμένα: (i) το υποκείμενο ποσό δανείου ανά εταιρεία περιορίζεται σε αυτό που απαιτείται για την κάλυψη των αναγκών ρευστότητάς του για το άμεσο μέλλον, (ii) οι εγγυήσεις θα παρασχεθούν μόνο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, (iii) οι εγγυήσεις περιορίζονται σε μέγιστη διάρκεια έξι ετών, και (iv) τα τέλη εγγύησης συμμορφώνονται με τα ελάχιστα επίπεδα που προβλέπονται από το προσωρινό πλαίσιο · v) ο κίνδυνος που αναλαμβάνει το κράτος περιορίζεται σε έως και 90%.
Η Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το φινλανδικό μέτρο είναι απαραίτητο, κατάλληλο και αναλογικό για την αποκατάσταση σοβαρής διαταραχής στην οικονομία ενός κράτους μέλους, σύμφωνα με το άρθρο 107 παράγραφος 3 στοιχείο β) της ΣΛΕΕ και τους όρους που καθορίζονται στο προσωρινό πλαίσιο.
Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή ενέκρινε το μέτρο βάσει των κανόνων της ΕΕ για τις κρατικές ενισχύσεις.
Χωρίς «σκάτζα» και περίθαλψη…
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 07:41
Με στερημένη τη δυνατότητα να «αλλάξουν» πάνω από 200.000 ναυτικοί ανά τον κόσμο με ξεκούραστους συναδέλφους τους λόγω της πανδημίας, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία που διέπει τις ναυτιλιακές δραστηριότητες, τώρα αντιμετωπίζουν και προβλήματα περίθαλψης.
Αγορά ξηρού φορτίου: Βελτιώνονται τα μικρότερα μεγέθη
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020 18:43
Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.
Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst
Η Κίνα τα τελευταία χρόνια έχει θέσει εκτός λειτουργίας αρκετές από τους παλαιότερες μονάδες παραγωγής τσιμέντου, ακολουθώντας την περιβαλλοντική πολιτική της περί μείωσης των ρυπογόνων μονάδων. Αυτή, όμως, η ενέργεια είχε ως αποτέλεσμα η Κίνα να μειώσει σημαντικά την παραγωγή της και να μην καλύπτει πλέον τις εγχώριες ανάγκες της.
Το υδρογόνο «εξετάζει» η MAERSK
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020 14:07
Τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλα τα μέσα μεταφοράς της εφοδιαστικής «εξετάζει» η MAERSK.
Μνημόνιο Συνεργασίας HELMEPA και Περιφέρειας Ιονίων Νήσων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 27 Μαΐου 2020 11:15
Με στόχο την από κοινού προώθηση της εκπαιδευτικής και ενημερωτικής συνεργασίας στους τομείς της Προστασίας του Θαλάσσιου Περιβάλλοντος και της Ασφάλειας στη Θάλασσα, η HELMEPA και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ανέλαβαν συγκεκριμένη πρωτοβουλία.
Βρετανία «Πράσινες» χρηματοδοτήσεις για «πράσινη ναυτιλία»
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 21:01
Συνολικά 1,4 εκατομμύρια λίρες έχουν διανεμηθεί σε 10 οργανισμούς στην Βρετανία στο πλαίσιο της πρόσκλησης για την «πράσινη ναυτιλία», η οποία χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου (DfT).
Διαδικτυακό Σεμινάριο της HELMEPA, “Safety First” για αξιωματικούς ΕΝ σε Ελλάδα και Κύπρο
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 11:42
Μετά την αναστολή των σεμιναρίων της, στις αρχές Μαρτίου, λόγω της πανδημίας και ανταποκρινόμενη στην ανάγκη για εξ αποστάσεως συνέχιση του επιμορφωτικού της έργου προς τα Μέλη της, η HELMEPA προχώρησε άμεσα στην προσαρμογή και διεξαγωγή των εθελοντικών της σεμιναρίων σε μορφή webinar.
