Παρ06132025

Last updateΠαρ, 13 Ιουν 2025 10am

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μεγάλες απώλειες για Capes και Supramaxes

Bulk carrier 1Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Συνέχισε η πτωτική πορεία της αγοράς ξηρού φορτίου με ύφεση να σημειώνεται σε όλα τα μεγέθη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

«Πλεόνασμα» LNG Carrier;

0LNG«Πλεόνασμα» LNG Carrier προσεχώς «βλέπει» έρευνα της Climate Analytics σύμφωνα με την οποία είναι ορατός ο κίνδυνος να μην αξιοποιηθεί ο στόλος καθώς υπάρχει στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και απομάκρυνσης από τα ορυκτά καύσιμα.

AUTOSHIP: Αυτόνομη πλεύση 160 ν. μιλίων

0αυτόνομα2Απόλυτα επιτυχής ήταν η αυτόνομη πλεύση του πλοίου Eidsvaag Pioner (1.467 dwt), 245 ποδιών νηολογημένο στη Νορβηγία της ναυτιλιακής εταιρείας Eidsvaag, σύμφωνα με την Kongsberg.

BIMCO: Εσφαλμένη η τακτική «πλεύστε γρήγορα και μετά περιμένετε»

aerioi rypo 0098Οι ταχύτητες των πλοίων όπως αυτές προσδιορίζονται κατά περίπτωση και μέσα από τα ναυλοσύμφωνα βρέθηκαν στο «μικροσκόπιο» της BIMCO και της Nautilus Labs οι οποίες και κυκλοφόρησαν από κοινού μια «λευκή βίβλο».

DP World: Μειώθηκαν κατά 5% οι εκπομπές CO2

0DPWorldΗ DP World μείωσε τις άμεσες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τις παγκόσμιες λιμενικές δραστηριότητές της κατά 5% πέρυσι, σύμφωνα με την τελευταία έκθεσή της για το Περιβάλλον, την Κοινωνία και τη Διακυβέρνηση (ESG), αντανακλώντας την πρόοδο προς την επίτευξη του στόχου της για ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2040.

Διαλύσεις πλοίων: Γύρισε ταινία η BIMCO – Ζητά την υιοθέτηση της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ

scrap ship 1Η BIMCO ξεκίνησε την τέταρτη βιομηχανική κινηματογραφική ταινία της, ζητώντας την επείγουσα υιοθέτηση της Διεθνούς Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ για την ασφαλή και φιλική προς το περιβάλλον ανακύκλωση των πλοίων και τους πλοιοκτήτες να επιλέγουν μόνο ναυπηγεία που ανταποκρίνονται στη σύμβαση.

BV: Η ναυτιλία και η προσαρμογή στην αγορά άνθρακα

bv

O Γαλλικός Νηογνώμονας Bureau Veritas (BV), φιλοξένησε την 24η συνεδρίαση της Επιτροπής Ελλάδος και Ζώνης της Μαύρης Θάλασσας. Η φετινή Επιτροπή συγκέντρωσε ηγέτες της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας και φιλοξενήθηκε από την Αντιπρόεδρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, της Ζώνης Μαύρης Θάλασσας και Αδριατικής, κα Paillette Παλαιολόγου υπό την Προεδρία του κ. Γιώργου Προκοπίου και παρουσία του Προέδρου του Marine & Offshore Division της BV, κ. Matthieu De Tugny.

Η κα.Παλαιολόγου, δήλωσε: Διαθέτουμε μακροχρόνιες και βαθιά ριζωμένες σχέσεις με όλη την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία, γεγονός που αντανακλά την εκτεταμένη παρουσία μας και την ισχυρή δέσμευσή μας να υποστηρίξουμε τους πλοιοκτήτες και τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων στη διαχείριση της μετάβασης του κλάδου. Είναι ο ρόλος μας ως οργανισμός να μοιραζόμαστε τις γνώσεις μας και να φέρνουμε σε επαφή τους ηγέτες του κλάδου για να συζητήσουμε τις προκλήσεις και τις πιθανές λύσεις που θα τους βοηθήσουν να επιτύχουν τους στόχους τους.

Η ετήσια συνάντηση της Επιτροπής είναι ένα φόρουμ για τoν BV για να μοιραστεί και να συζητήσει τις προκλήσεις του κλάδου, καθώς και τις τελευταίες τεχνικές εξελίξεις. Διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο πλαίσιο του συνεχιζόμενου διαλόγου με τον κλάδο για την αντιμετώπιση των τεχνικών, επιχειρησιακών και κανονιστικών προκλήσεων.
Ο κ. Γιώργος Προκοπίου Πρόεδρος της Επιτροπής, καλωσόρισε τους συμμετέχοντες και παρουσίασε ένα νέο μέλος, την κ. Ιωάννα Προκοπίου, Διευθύνουσα Σύμβουλο της Sea Traders S.A. και ιδρύτρια της Prominence Maritime S.A.. Οι δραστηριότητες και οι τελευταίες πρωτοβουλίες του BV παρουσιάστηκαν από τον κ. Matthieu de Tugny. Ανέλυσε λεπτομερώς τις δραστηριότητες του Ομίλου BV και μοιράστηκε τα οφέλη από το εύρος των δραστηριοτήτων σε όλες τις δραστηριότητες του BV - κτίρια και υποδομές, πιστοποίηση, αγροδιατροφή και εμπορεύματα, καταναλωτικά προϊόντα και βιομηχανία. Μίλησε επίσης για το διαρκώς μεταβαλλόμενο και απαιτητικό τοπίο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, εστιάζοντας στην τεχνογνωσία και την τεχνική υπεροχή της BV.
Ο Δρ Ιωάννης Κοκαράκης, Τεχνικός Διευθυντής της Ζώνης SEEBA, έκανε μια εμπεριστατωμένη παρουσίαση των κανονιστικών πλαισίων της ΕΕ και του ΙΜΟ, η οποία συμπληρώθηκε από παραδείγματα των επιπτώσεών τους στο κόστος λειτουργίας των πλοίων. Ακολούθησε ο κ. Andrew Wilson, επικεφαλής του τμήματος έρευνας και συμβουλευτικών υπηρεσιών της BRS, ο οποίος επικεντρώθηκε στην επισκόπηση της αγοράς, την τρέχουσα γεωπολιτική, την ενεργειακή μετάβαση και τη νέα "αγορά άνθρακα" στην οποία πρέπει να προσαρμοστεί η ναυτιλία.
Το δεύτερο μέρος της Επιτροπής ξεκίνησε με τον κ. Βασίλη Δημουλά, Διευθυντή Τεχνολογίας και Καινοτομίας της SEEBA Zone, ο οποίος παρουσίασε δύο τεχνολογίες που βρίσκονται σε εξέλιξη για την απαλλαγή από τον άνθρακα: τη μεθανόλη ως καύσιμο και τη δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα (CCS). Αυτό συμπληρώθηκε με παραδείγματα της επίδρασής τους στο OPEX των πλοίων.
Ο κ. Benoit Grovel, Gas Expertise Director, BV Marine & Offshore, πραγματοποίησε μια κατάλληλα συμπληρωματική παρουσίαση σχετικά με τους υγρούς μεταφορείς CO2, την τεχνολογία τους και το εμπόριο. Ακολούθησε ο Δρ Κοκαράκης, ο οποίος διερεύνησε το ερώτημα αν τα ηλεκτρικά ή/και συνθετικά καύσιμα είναι η σωστή λύση για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τον άνθρακα.
Τέλος, η κ. Ελένη Λετώνη, Συντονίστρια Πωλήσεων και Μάρκετινγκ Επικοινωνίας, έκανε μια παρουσίαση για την ιστορική εξέλιξη των εκλογών στη γενέτειρα της δημοκρατίας

 

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter