Πεμ05222025

Last updateΤετ, 21 Μαϊ 2025 10pm

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συμφωνία της CPP με την ΗΜΜ για μείωση των ναύλων

MARINAKIS0612Συμφωνία για τη μείωση των ναυλών για πέντε πλοία του στόλου της υπέγραψε η ναυτιλιακή εταιρεία Capital Product Partners, συμφερόντων του εφοπλιστή κ. Ευάγγελου Μαρινάκη με τη Hyundai Merchant Marine.

Συντονισμένη η ΖΙΜ στο VGN amendment

zim ship 45Η μία μετά την άλλη ανακοινώνουν οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων το συντονισμό τους στα προβλεπόμενα από το VGN amendment που ως γνωστόν ισχύει από την 1η Ιουλίου. Στην ομάδα ήρθε να προστεθεί και η ΖΙΜ με σχετική της ανακοίνωση.

«Τρέχει» LNG Project

LNG loading terminalΟμάδα προώθησης των υγροποιημένων αερίων (LNG) ωε καυσίμων για τη ναυτιλία συγκρότησαν οι Wärtsilä, Carnival Corporation, DNV-GL, ENGIE, ENN Group, GE Marine, GTT, Lloyds Register, Mitsubishi, NYK Line, Port of Rotterdam, Qatargas, Shell Downstream και Tote.

Αξιοποιεί τον Παναμά η OCEAN Alliance

20160420 ocean alliance 680Συγκλίνουσες είναι οι πληροφορίες ότι OCEAN Alliance θα επεκτείνει δραστικά τα σέρβις της δια μέσου της νέων δυνατοτήτων διώρυγας του Παναμά γεγονός που αναμένεται να επηρεάσει θετικά και την κίνηση των Αμερικανικών λιμένων.

Αύξηση 0,5% στη δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου

greek shipping 4973Κατά 0,5% αυξήθηκε τον Μάιο του 2016 η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου (πλοία άνω των 100 ΚΟΧ), σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, έναντι μείωσης 2,2% τον αντίστοιχο μήνα του 2015.

Ρυμούλκηση πλοίου μεταφοράς υγραερίου

gita gasΕνημερώθηκε, βραδινές ώρες του Σαββάτου 16/7, η Λιμενική Αρχή Καλύμνου, ότι το Δ/Ξ-LPG «GITTA GAZ» σημαίας Παναμά, με δεκατέσσερις (14) αλλοδαπούς πλήρωμα, είχε μείνει ακυβέρνητο, λόγω μηχανικής βλάβης στη θαλάσσια περιοχή 6 ν.μ. δυτικά ν. Καλύμνου.

Θετικές εξελίξεις για τα capes, αρνητικές για τα panamax και supramax

capeΠάνω από τις 700 μονάδες βρίσκεται ο Baltic Dry Index ακολουθώντας το τελευταίο διάστημα συνεχή ανοδική ρότα, καθώς από τις αρχές του 2ου τριµήνου, η αγορά των Capes άρχισε να εκδηλώνει ανοδική τάση έχοντας σαν αποτέλεσµα στις 8 Ιουνίου ένα Cape 170.000 DWT από Key Port Hedland, Western Australia για Qingdao, China να έχει φτάσει στο ετήσιο υψηλό των $ 4.95/wmt από $ 4.30/wmt την 1η Ιουνίου.

Αντίστοιχα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο «G. Moundreas» από Tubarao, Brazil, προς Qingdao, ο µέσος όρος του Ιουνίου έκλεισε στα $ 9.09/wmt όταν στις 11 Μαΐου η τιµή ήτανε στα $ 7.30/wmt.
Η βελτίωση της αγοράς των Capes, οφείλεται, όπως αναφέρεις την ανάλυση του ο Γιώργος Λογοθέτης του «G. Moundreas», στην αύξηση της ζήτησης για Iron Ore καθώς τα αποθέµατα παρουσίασαν µείωση λόγω της αύξησης της ζήτησης από τις κινεζικές χαλυβουργίες. Την τελευταία εβδοµάδα του Ιουνίου τα αποθέµατα µειώθηκαν κατά 800,000 mt, σηµατοδοτώντας την µεγαλύτερη εβδοµαδιαία µείωση από τα τέλη Φεβρουαρίου, όπου είχε φτάσει στους 1.88 εκ. τόνους.
Εικάζεται ότι η κινεζική Κυβέρνηση θα αρχίσει να δίνει κίνητρα ώστε να ενισχυθεί η εγχώρια παραγωγή σιδήρου, όπως για παράδειγµα η µείωση των επιτοκίων και η πιστωτική χαλάρωση, η οποία λογικά θα ενισχύσει το ενδιαφέρον για αγορές σε Iron Ore. Στον αντίποδα, ο µόνος προβληµατισµός είναι η επαναδραστηριοποίηση των Capes τα οποία ήταν idle, καθώς έως τις αρχές Ιουλίου περίπου 27 Capes ήταν idle, εκ των οποίων περίπου 20 σε Cold Lay-up ενώ 7 ακούγεται ότι έχουν δέσει προσωρινά.
Αντίστοιχα, η αύξηση της ζήτησης για Thermal Coal, από την Κίνα και την Ινδία, κατά τη διάρκεια του 2ου τριµήνου, ωφέλησε τον κλάδο των Panamax, για φορτία προς Κίνα και των Supramaxes προς Ινδία. Παράλληλα, η αύξηση φορτίων σε Grains από South & North Atlantic, έχει επίσης βελτιώσει την αγορά των προαναφερόµενων πλοίων, ενώ η αύξηση της ζήτησης και της τιµής του Iron Ore έχει αυξήσει και την ζήτηση για Metallurgical Coal από East Coat Australia προς Κίνα.
Οι αρνητικές εξελίξεις για τα Panamax και τα Supramax είναι οι εξαγωγές Nickel Ore από τις Φιλιππίνες. Στο σύνολο τους οι εξαγωγές Nickel Ore βρίσκονται σε καθοδική πορεία από τις αρχές του χρόνου έως τώρα και σε ετήσια βάση έχουν παρουσιάσει µείωση της τάξης του 27%.
Αντίστοιχα, αρνητική εξέλιξη, περισσότερο για τα Supramax και λιγότερο για τα Panamax είναι και η ανακοίνωση για την συνέχιση της απαγόρευσης εξόρυξης Βωξίτη στην Μαλαισία και συγκεκριµένα στην περιοχή της Kuantan.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter