Κυρ12212025

Last updateΤετ, 31 Δεκ 2025 7am

Μεταβλητότητα…

0Κοντεινεράδικο

Η επιχειρησιακή σταθερότητα στις διαδρομές Ασίας-Βόρειας Ευρώπης, Βόρειας Αμερικής και Μεσογείου έχει “καταρρεύσει”, με την απώλεια χωρητικότητας να φτάνει σε πρωτοφανή επίπεδα τη χρονιά που «αποπλέει»... Σύμφωνα με τα στοιχεία ανάλυσης της Sea-Intelligence εμφανίζεται μια σημαντική διαρθρωτική αλλαγή, με τους carriers να μετακινούνται από σταθερά δρομολόγια πλοίων σε συχνές, υψηλής έντασης προσαρμογές χωρητικότητας. Η τάση είναι πιο έντονη στη διαδρομή Ασίας-Βόρειας Ευρώπης, όπου η απώλεια χωρητικότητας έφτασε τα 11,0 εκατομμύρια TEU – 138% υψηλότερη από το 2023 και πολύ πάνω από τα 3-5 εκατομμύρια TEU που παρατηρήθηκαν μεταξύ 2012 και 2019. Η υψηλή μεταβλητότητα ήταν επίσης εμφανής στις λωρίδες Ασίας-Βόρειας Αμερικής και Ασίας-Μεσογείου. Η ανατροπή της Δυτικής Ακτής Ασίας-Βόρειας Αμερικής έφτασε το ρεκόρ των 10.4 εκατομμυρίων TEU, αυξημένη κατά 32 τοις εκατό από το 2024. Η Ασία-Μεσόγειος έφτασε τα 6,9 εκατομμύρια TEU, σημειώνοντας αύξηση 80% σε σχέση με το 2023 και 21% πάνω από το 2024. Η ανατολική ακτή Ασίας-Βόρειας Αμερικής παρέμεινε αυξημένη στα 6,6 εκατομμύρια TEU, παρουσιάζοντας σταθερότερη αύξηση σε σχέση με άλλες λωρίδες.
Αυτά τα στοιχεία δείχνουν ότι η σταθερότητα ανάπτυξης σκαφών πριν από την πανδημία έχει εξαφανιστεί σε μεγάλο βαθμό. Το κάποτε προβλέψιμο «κλιμακωτό buffer», όπου η χωρητικότητα έρεε ομαλά από τις πρωτογενείς στις δευτερογενείς συναλλαγές, έχει αντικατασταθεί από ένα εξαιρετικά δυναμικό σύστημα.
Τα πλοία εναλλάσσονται πλέον συχνά για να ανταποκρίνονται στις βραχυπρόθεσμες διακυμάνσεις της ζήτησης και να αντιμετωπίζουν λειτουργικές διακοπές. Πρόσφατα, η παγκόσμια ναυτιλία εισήλθε σε μια νέα εποχή διαρθρωτικής αναπροσαρμογής, καθώς η χωρητικότητα των πλοίων που κάποτε απορροφούνταν από μεγάλες διαδρομές Ασίας-Ευρώπης διαχύθηκε σε δευτερεύουσες εμπορικές οδούς.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter