Σαβ02272021

Last updateΠαρ, 26 Φεβ 2021 4pm

«Πίσω» στην… ψηφιοποίηση τα λιμάνια

0digital port rotterdam

Μπορεί οι κούρσες για περισσότερους αυτοματισμούς στα λιμάνια να «τρέχουν 100άρια» αλλά στην ψηφιοποίηση οι ρυθμοί είναι «βάδην».

Στοιχεία έκθεσης που είδαν το φως της δημοσιότητας, η οποία εκπονήθηκε από κοινού από την World Bank και την International Association of Ports and Harbors (IAPH) δείχνουν την ανάγκη για καλύτερη ψηφιακή συνεργασία μεταξύ ιδιωτικών και δημόσιων φορέων σε ολόκληρη τη θαλάσσια αλυσίδα εφοδιασμού. Η έκθεση, περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο η συνεργατική χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας μπορεί να βοηθήσει στον εξορθολογισμό όλων των πτυχών των θαλάσσιων μεταφορών, από τις διασυνοριακές διαδικασίες και την τεκμηρίωση έως τις επικοινωνίες μεταξύ πλοίων και ξηράς, με ιδιαίτερη έμφαση στους λιμένες. Να σημειωθεί ότι η πανδημία έχει τονίσει τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι λιμένες από τεχνολογικές ανεπάρκειες όπως και γενικότερα η εφοδιαστική καθώς ακόμη ένας μεγάλος όγκος πληροφοριών διακινείται με έγγραφα και όχι μέσω συστημάτων υπολογιστών παρά το γεγονός ότι όλες ή σχεδόν όλες οι ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων έχουν αναπτύξει ψηφιακές πλατφόρμες. Ωστόσο διαπιστώνεται ότι υπάρχουν σοβαρά «κενά» στην συνδεσιμότητα με τα λιμάνια τα οποία «κινούνται» με τρείς «ταχύτητες» στην ψηφιοποίηση με την πλειοψηφία των λιμένων να βρίσκεται στην «αργή» ταχύτητα.
Το ζήτημα της έλλειψης ψηφιοποίησης γίνεται έντονο κατά την εξέταση της σύμβασης FAL του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ). Το FAL καθιστά υποχρεωτική την ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων FAL από πλοία και λιμένες και ενθαρρύνει τη χρήση της έννοιας του ενιαίου παραθύρου, στην οποία όλοι οι πολλοί οργανισμοί και αρχές που συμμετείχαν ανταλλάσσουν δεδομένα μέσω ενός ενιαίου σημείου επαφής. Να σημειωθεί ότι η σύμβαση FAL έχει πράγματι ευρύτερο πεδίο εφαρμογής από την ηλεκτρονική ανταλλαγή δεδομένων. Μια πρόσφατη έρευνα της IAPH αποκάλυψε ότι μόνο το ένα τρίτο των άνω των 100 λιμένων έχουν συμμορφωθεί σε αυτή την απαίτηση. Ο αριθμός των λιμένων που τηρούν την απαίτηση αυτή θα μπορούσε πράγματι να είναι χαμηλότερος, δεδομένου ότι στην έρευνα δεν απάντησαν όλοι οι λιμένες που κλήθηκαν να συμμετάσχουν.
Η έκθεση αναλύει πολυάριθμες τεχνολογίες που εφαρμόζονται ήδη από ορισμένες από τις κορυφαίες λιμενικές και θαλάσσιες κοινότητες στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των μαζικών δεδομένων, του Διαδικτύου των πραγμάτων (IoT), της τεχνολογίας πέμπτης γενιάς (5G), των λύσεων blockchain, των wearable συσκευών, των συστημάτων μη επανδρωμένων αεροσκαφών και άλλων έξυπνων τεχνολογικών μεθόδων για τη βελτίωση των επιδόσεων και της οικονομικής ανταγωνιστικότητας.
Οι θαλάσσιες μεταφορές μεταφέρουν πάνω από το 90% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευμάτων, συνολικού ύψους περίπου 11 δισεκατομμυρίων τόνων φορτίου ετησίως. Εκτιμάται τέλος ότι η ψηφιοποίηση του τομέα θα αποφέρει εκτεταμένα οικονομικά οφέλη και θα συμβάλει σε ισχυρότερη και πιο βιώσιμη ανάκαμψη.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter