Σαβ04042020

Last updateΣαβ, 04 Απρ 2020 11am

Μια προβλήτα για την πρώτη θέση (;)

0katataxi

Στην τέταρτη θέση πίσω από το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα και το Αμβούργο βρέθηκε στην κατάταξη των Ευρωπαϊκών λιμένων το λιμάνι του Πειραιά το οποίο και δημοσιοποίησε σήμερα τα οικονομικά του αποτελέσματα. Ποσοστιαία το λιμάνι του Πειραιά σε σχέση με το 2018 εμφάνισε αύξηση της τάξης του 5,1% και 315% σε σύγκριση με την περίοδο 2007-2019. Με βάση τα στοιχεία το λιμάνι της Βαλένσια εξακολουθεί να αποτελεί «απειλή» για τον Πειραιά όπως και ο Πειραιάς να αποτελεί «απειλή» για το Αμβούργο με την μυθικών διαστάσεων σιδηροδρομική του κάλυψη. Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων του Πειραιά εκτιμούν ότι το ελληνικό λιμάνι θα απειλήσει ευθέως τόσο το Αμβούργο όσο και την Αμβέρσα υπό την προϋπόθεση της ανάπτυξης της τέταρτης προβλήτας που έχει βρεθεί στο επίκεντρο των συζητήσεων αναφορικά με το εύρος και τις στοχεύσεις του υφιστάμενου master plan της ΟΛΠ COSCO και του επιπέδου «ωρίμανσης» για την έναρξη της κατασκευής αλλά και την ολοκλήρωσης της τέταρτης προβλήτας σε εύρος χρόνου που αγγίζει την διετία. Στο παιχνίδι «εξουσίας» εμπλέκεται και το σιδηροδρομικό ζήτημα καθώς η ολοκλήρωσης των υποδομών και της ηλεκτροκίνησης του σιδηροδρομικού άξονα Πειραιά-Θεσσαλονίκης θα προσδώσει στον Πειραιά, αλλά και τη Θεσσαλονίκη δυναμική για ανταγωνισμό στο πεδίο του Αμβούργου.
Στη γενικότερη ανάλυση πάντως των στοιχείων των κινήσεων των δεκαπέντε κομβικής σημασίας λιμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταγράφεται μία αύξηση σε σχέση με το 2018 της τάξης του 2,8% που χαρακτηρίζεται «αναιμικό» σε σχέση και σε σύγκριση με το 4,6% του 2018 έναντι του 2017. Πάντα με τα στοιχεία της ανάλυσης το λιμάνι της Αμβέρσα που βρίσκεται στη δεύτερη θέση φαίνεται να «απειλεί» το Ρότερνταμ να και η απειλή αυτή δεν φαίνεται «σοβαρή» καθώς το ολλανδικό λιμάνι υπερέχει στον τομέα των συνδυασμένων ποτάμιων και σιδηροδρομικών μεταφορών και της άριστης γενικά διασύνδεσης με τους ευρωπαϊκούς κόμβους της εφοδιαστικής επί Γερμανικού εδάφους. Ωστόσο όπως εύστοχα παρατηρείται το gap μεταξύ Ρότερνταμ και Αμβέρσα έχει διαμορφωθεί στα 3 εκατομμύρια TEU το οποίο και μπορεί ενδεχομένως να καλυφθεί στο ενδεχόμενο το λιμάνι της Αμβέρσα να «ευνοήσει» διαμετακόμιση in tranzit με περεταίρω καλύψεις από το short sea .
Το τρέχον έτος θα παρουσιάσει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω των διαδικασιών του Brexit και της συντελούμενης αναδιαμόρφωσης των ροών με το transhipment να ευρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και των αναλύσεων καθώς στο μέτωπο της Μεσογείου εξελίσσεται μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα «ναυμαχία» στην οποία μετέχουν ο Πειραιάς το Αλγεσίραθ η Βαλένσια και η Βαρκελώνη με την τελευταία να συγκεντρώνει τα φώτα της δημοσιότητας του τομέα της κρουαζιέρας λόγω του κοροναϊού και της αποδρομολόγησης κρουαζιερόπλοιων μεγάλων εταιριών που «βλέπουν» σε αυτή τη φάση τη Δυτική Μεσόγειο.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter