Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η τεχνολογική ετοιμότητα για βασικά καύσιμα μηδενικού άνθρακα αυξάνεται, αλλά…

rupoi ploion6

Η ενημέρωση του Lloyd's Register (LR) Maritime Decarbonisation Hub τον Οκτώβριο του 2023 για το Zero Carbon Fuel Monitor, το οποίο παρακολουθεί την τεχνολογία, τις επενδύσεις και την ετοιμότητα της κοινότητας για εξέχοντα εναλλακτικά καύσιμα για τη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση, διαπίστωσε ότι η τεχνολογική πρόοδος σε όλες τις αλυσίδες εφοδιασμού καυσίμων είναι εμφανής, ειδικά για την αμμωνία και το πράσινο υδρογόνο.
Σημαντικά ορόσημα έχουν επιτευχθεί για την αμμωνία το 2023, με τον δίχρονο κινητήρα αμμωνίας της WinGD να έχει λάβει κατ' αρχήν έγκριση LR καθώς και την επιτυχή ολοκλήρωση του πρώτου δοκιμαστικού κινητήρα της MAN Energy Solutions (MAN ES) που λειτουργεί με αμμωνία. Η παραγωγή πράσινου υδρογόνου βρίσκεται επίσης σε άνοδο και έχει πλέον χορηγηθεί άδεια ανεφοδιασμού καυσίμων στις Κάτω Χώρες.
Συνολικά, σημειώθηκε αύξηση των επιπέδων ετοιμότητας που είναι διάσπαρτα στα βασικά καύσιμα και στα στάδια της αλυσίδας εφοδιασμού τους, ιδίως αμμωνία, μεθανόλη και υδρογόνο. Ένας βασικός παράγοντας είναι η επιτυχία των κυβερνητικών στρατηγικών για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές στην προώθηση της επέκτασης των χερσαίων υποδομών.
Αυτές οι επενδύσεις και η στήριξη σε κυβερνητικό επίπεδο έχουν τη δυνατότητα να συμβάλουν στη διαθεσιμότητα καυσίμων, στις λιμενικές υποδομές και στις ρυθμιστικές εξελίξεις που θα ωφελήσουν τη ναυτιλία. Έχει σημειωθεί αύξηση των εθνικών ενεργειακών στρατηγικών υδρογόνου παγκοσμίως, με μεγάλες χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κίνα και η Ινδία να επενδύουν ενεργά σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και χερσαίες υποδομές υδρογόνου.
Ωστόσο, για το μεθάνιο, οι ανησυχίες σχετικά με την ολίσθηση μεθανίου επηρεάζουν το επίπεδο τεχνολογικής ετοιμότητας (TRL). Αυτή η πρόκληση αντιμετωπίζεται από την πρωτοβουλία καινοτομίας για τη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία (MAMII) υπό την ηγεσία του Safetytech Accelerator, η οποία εργάζεται για τον εντοπισμό λύσεων και μηχανισμών για τη δέσμευση, τον υπολογισμό και τη διαχείριση των εκπομπών ολίσθησης μεθανίου και οι βέλτιστες πρακτικές θα μοιραστούν με τη βιομηχανία για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης. Επιπλέον, τα επίπεδα ετοιμότητας της κοινότητας (CRL) της παραγωγής μεθανίου και μεθανόλης έχουν επηρεαστεί από τις αβεβαιότητες γύρω από την κλιμάκωση του άνθρακα βιώσιμης προέλευσης.
Η επικαιροποίηση του Zero Carbon Fuel Monitor διαπίστωσε επίσης ότι η ζήτηση για βιοντίζελ έχει αυξηθεί, αν και η μακροπρόθεσμη διαθεσιμότητα βιώσιμων πρώτων υλών βιοκαυσίμων παραμένει αβέβαιη. Βρίσκονται σε εξέλιξη προσπάθειες για την καλλιέργεια πρώτων υλών τρίτης γενιάς (που χαρακτηρίζονται από υψηλή απόδοση και ταχείς ρυθμούς ανάπτυξης), όπως τα μακροφύκη, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή προηγμένων βιοκαυσίμων.
Δεδομένων αυτών των αξιολογήσεων, η έκθεση παρακολούθησης προσδιόρισε βασικούς τομείς προτεραιότητας για την προώθηση της μετάβασης. Πρωταρχική προτεραιότητα είναι η ανάπτυξη προφίλ ζήτησης για την ελαχιστοποίηση των επενδυτικών κινδύνων και τη δημιουργία εμπορικά βιώσιμων επιχειρηματικών περιπτώσεων για ναυτιλία μηδενικών εκπομπών. Συμπληρωματικά προς αυτό, είναι η βιώσιμη κλιμάκωση των πόρων, ώστε να καταστεί δυνατή η επαρκής παραγωγή καυσίμων για τη μελλοντική ζήτηση.
Η συνοχή της πολιτικής σε ολόκληρη την αξιακή αλυσίδα παγκοσμίως θα είναι απαραίτητη για την προσέλκυση επενδύσεων. Η προώθηση πρωτοβουλιών έρευνας, ανάπτυξης και εκπαίδευσης θα συμβάλει στην ασφαλή και βιώσιμη υιοθέτηση καυσίμων μηδενικών ανθρακούχων εκπομπών, ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης της τεχνολογίας πρέπει να επιταχυνθεί για να ανταποκριθεί στις εξελισσόμενες ανάγκες της βιομηχανίας.
Η Amelia Hipwell, Decarbonisation Innovation Manager, LR Maritime Decarbonisation Hub σχολίασε: «Η μετάβαση της ναυτιλίας σε καύσιμα μηδενικού άνθρακα δεν μπορεί να επιτευχθεί μέσω ατομικής δράσης ή μεμονωμένα και απαιτεί διατομεακή συνεργασία, διαφάνεια και ανταλλαγή γνώσεων σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Αν και η τεχνολογική ετοιμότητα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού αυξάνεται για τα βασικά υποψήφια καύσιμα, εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά εμπόδια στην υιοθέτηση όσον αφορά τις επενδύσεις και την ετοιμότητα της κοινότητας. Εξ ου και η ανάγκη για συλλογική δράση μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών του κλάδου για την προώθηση της μετάβασης».
Το διαδικτυακό εργαλείο Zero Carbon Fuel Monitor, που αναπτύχθηκε από το LR Maritime Decarbonisation Hub, μια κοινή πρωτοβουλία μεταξύ του Lloyd's Register Group και του Lloyd's Register Foundation, είναι μια διορατική αξιολόγηση της ετοιμότητας για καύσιμα που στοχεύει να παράσχει τη βάση για αποτελεσματική λήψη αποφάσεων, καθώς ο ναυτιλιακός τομέας πλοηγείται στο ταξίδι προς ένα μέλλον απαλλαγμένο από ανθρακούχες εκπομπές. Μπορείτε να βρείτε το διαδικτυακό εργαλείο στη διεύθυνση lr.org/zerocarbonfuelmonitor

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter