Κυρ05052024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Απανθρακοποίηση ναυτιλίας: Νηογνώμονες «βλέπουν» την πυρηνική ενέργεια

0Πυριν6

Στο τραπέζι των συζητήσεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας και του μηδενισμού των αέριων ρύπων βάζουν οι νηογνώμονες σε μία χρονική συγκυρία όπου η ναυτιλία αναζητά τα «ενδεδειγμένα» καύσιμα για την υλοποίηση των στόχων του ΙΜΟ.
Οι αντιδραστήρες πυρηνικής ενέργειας χρησιμοποιούνται στη ναυτική βιομηχανία εδώ και δεκαετίες και έχουν καλό ιστορικό ασφάλειας. Η μετάβαση σε πυρηνοκίνητα πλοία θα εξαλείψει την επιχειρηματική αβεβαιότητα που προκαλείται από την αστάθεια του κόστους των καυσίμων, καθώς δεν θα χρειάζεται ανεφοδιασμό. Αυτό θα ενίσχυε περαιτέρω το κόστος και τη χρήση, δεδομένου ότι τα πλοία θα μπορούσαν να πλέουν με υψηλότερες ταχύτητες (π.χ. 30-35 κόμβους), οδηγώντας σε μειωμένους χρόνους διέλευσης και αυξημένη μεταφορική ικανότητα. Το βασικό εμπόδιο για την ευρύτερη εφαρμογή της τεχνολογίας στην εμπορική ναυτιλία ήταν η αποδοχή από το κοινό. Ωστόσο σήμερα, η πρόωση με πυρηνική ενέργεια είναι εφαρμοστέα σε μια μεγάλη ποικιλία σκαφών από υποβρύχια, αεροπλανοφόρα και παγοθραυστικά.
Πρόσφατα μια νέα μελέτη που διεξήχθη από την Herbert Engineering Corp. (HEC) για λογαριασμό του νηογνώμονα ABS διαπιστώνει ότι η υιοθέτηση προηγμένων πυρηνικών αντιδραστήρων σε πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 14.000 TEU θα εξαλείψει ουσιαστικά την ανάγκη ανεφοδιασμού του πλοίου καθ 'όλη τη διάρκεια της 25ετούς ζωής του και θα μηδενίσει τους αέριους ρύπους.
Επίσης η Newcleo, μια εταιρεία πυρηνικής τεχνολογίας με έδρα το Λονδίνο που αναπτύσσει αντιδραστήρες Generation IV χρησιμοποιώντας πυρηνικά απόβλητα ως καύσιμο, υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την ιταλική ναυπηγική εταιρεία Fincantieri και τον νηογνώμονα RINA. Το τρίο συμφώνησε να πραγματοποιήσει μελέτη σκοπιμότητας για πυρηνικές εφαρμογές στη ναυτιλιακή βιομηχανία, συμπεριλαμβανομένης της τεχνολογίας μολυβδόψυκτων μικρών αρθρωτών αντιδραστήρων (SMR) της Newcleo.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter