Τρι05072024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΙΜΟ: Υπό αναθεώρηση οι κανονισμοί CII

aerioi rypoi 0

Η 80η σύνοδος της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος του ΙΜΟ (MEPC 80) ξεκίνησε την αναθεώρηση των βραχυπρόθεσμων μέτρων, δηλαδή των δεικτών έντασης άνθρακα (CII), του δείκτη ενεργειακής απόδοσης υφιστάμενων πλοίων (EEXI) και του σχεδίου διαχείρισης της ενεργειακής απόδοσης των πλοίων (SEEMP), εγκρίνοντας το σχέδιο για μια τέτοια αναθεώρηση.


Το πεδίο εφαρμογής της επανεξέτασης θα περιλαμβάνει εμπειρίες από την επιβολή βραχυπρόθεσμων μέτρων από τα κράτη σημαίας και τον έλεγχο από το κράτος λιμένα (PSC), τις μετρήσεις CII (επί του παρόντος ετήσιος δείκτης αποδοτικότητας (AER)), καθώς και διορθωτικούς συντελεστές και προσαρμογές ταξιδιού για CII.
Η επανεξέταση θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις:
Από τώρα μέχρι την MEPC 82 (που θα πραγματοποιηθεί το φθινόπωρο του 2024) θα δοθεί έμφαση στη συλλογή δεδομένων
Η MEPC 82 θα ξεκινήσει μια ανάλυση δεδομένων, η οποία θα συνεχιστεί από μια ομάδα αλληλογραφίας μέχρι την MEPC 83 (που θα πραγματοποιηθεί την άνοιξη του 2025)
Μια ομάδα εργασίας που έχει προγραμματιστεί να συνεδριάσει στα τέλη του 2024 ή στις αρχές του 2025 θα ξεκινήσει την επανεξέταση των κανονισμών του παραρτήματος VI της MARPOL και των σχετικών κατευθυντήριων γραμμών.
Η MEPC 80 ενέκρινε επίσης αλλαγές στα σημεία δεδομένων που θα υποβάλλονται ετησίως στη βάση δεδομένων κατανάλωσης μαζούτ πλοίων του ΙΜΟ. Οι αλλαγές αναμένεται να εγκριθούν από την MEPC 81 τον Απρίλιο του επόμενου έτους. Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές ενδέχεται να μην τεθούν σε ισχύ το νωρίτερο το φθινόπωρο του 2025, με εφαρμογή για το ημερολογιακό έτος 2026. Ως εκ τούτου, τα δεδομένα που περιέχουν τα νέα σημεία δεδομένων δεν θα είναι διαθέσιμα προς εξέταση το δεύτερο εξάμηνο του 2027. Εν τω μεταξύ, η επανεξέταση των βραχυπρόθεσμων μέτρων σύμφωνα με το παράρτημα VI της MARPOL πρέπει να ολοκληρωθεί έως την 1η Ιανουαρίου 2026.
Κατά συνέπεια, τα κράτη σημαίας και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, όπως διεθνείς οργανισμοί που εκπροσωπούν πλοιοκτήτες και/ή ναυλωτές, καλούνται να συλλέξουν δεδομένα για να διευκολύνουν τη διαδικασία επανεξέτασης και να τα υποβάλουν στον ΔΝΟ το αργότερο έως την MEPC 82 το φθινόπωρο του 2024.
Η κίνηση ξεκίνησε αφού ο κανονισμός έλαβε πολλές επικρίσεις εν μέσω φόβων ότι η μεθοδολογία που χρησιμοποιείται μπορεί να οδηγήσει σε ακούσιες συνέπειες και τιμωρίες.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter