Τρι05072024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Το ICS χαιρετίζει την ιστορική συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ναυτιλίας

0Simon Bennett

Η ναυτιλιακή βιομηχανία επαναβεβαιώνει ότι μια παγκόσμια εισφορά για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου των πλοίων πρέπει τώρα να υιοθετηθεί γρήγορα, εάν οι φιλόδοξοι στόχοι που συμφωνήθηκαν πρόκειται να παραμείνουν εύλογοι.
Μιλώντας στο τέλος της συνόδου των διαπραγματεύσεων του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (ΙΜΟ) στο Λονδίνο, ο Simon Bennett, Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS), παρατήρησε:
«Το ICS χαιρετίζει θερμά τη φιλόδοξη συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα από τις κυβερνήσεις στον ΙΜΟ για τη ναυτιλία για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών «μέχρι ή γύρω στο 2050», σύμφωνα με τη Συμφωνία του Παρισιού και τη δέσμευση που ανέλαβε η ναυτιλιακή βιομηχανία στο COP 26 στη Γλασκώβη το 2021. Αυτή η ιστορική συμφωνία του ΙΜΟ δίνει ένα πολύ ισχυρό μήνυμα στους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων και, κυρίως, στους παραγωγούς ενέργειας, οι οποίοι πρέπει τώρα να προμηθεύσουν επειγόντως καύσιμα πλοίων μηδενικού θερμοκηπίου σε πολύ μεγάλες ποσότητες, εάν πρόκειται να καταστεί δυνατή μια τέτοια ταχεία μετάβαση».
Ο Simon Bennett πρόσθεσε: «Τα σημεία ελέγχου που συμφωνήθηκαν για το 2030 και το 2040 είναι ιδιαίτερα φιλόδοξα. Η βιομηχανία θα κάνει ό, τι είναι δυνατόν για να επιτύχει αυτούς τους στόχους, συμπεριλαμβανομένης της απόλυτης μείωσης κατά 70 έως 80% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που απαιτείται τώρα από ολόκληρο τον παγκόσμιο ναυτιλιακό τομέα έως το 2040. Αλλά αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν ο ΙΜΟ συμφωνήσει γρήγορα σε μια παγκόσμια εισφορά επί των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου των πλοίων για να υποστηρίξει έναν μηχανισμό «ταμείου και ανταμοιβής», όπως προτείνεται από τη βιομηχανία. Πρέπει επειγόντως να μειώσουμε το χάσμα κόστους μεταξύ συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων πλοίων και να δώσουμε κίνητρα για την παραγωγή και την υιοθέτηση νέων καυσίμων στην κλίμακα που απαιτείται τώρα για την επίτευξη αυτής της επιταχυνόμενης μετάβασης. Το 2040 απέχει λιγότερο από 17 χρόνια και η διαθεσιμότητα καυσίμων πλοίων με μηδενικά αέρια του θερμοκηπίου σήμερα είναι σχεδόν μηδενική».
Ο Simon Bennett συνέχισε: «Είναι πολύ θετικό το γεγονός ότι η πλειοψηφία των κυβερνήσεων υποστηρίζει τώρα μια εισφορά για τη ναυτιλία που περιλαμβάνει κατ 'αποκοπή εισφορές από πλοία ανά τόνο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ένα ταμείο του ΙΜΟ για την επιτάχυνση μιας ταχείας μετάβασης. Η πρόταση του ICS «ταμείο και ανταμοιβή» παραμένει σταθερά στο τραπέζι ως παραδοτέα λύση και θα υπόκειται τώρα σε συνολική εκτίμηση επιπτώσεων από την UNCTAD, η οποία θα ολοκληρωθεί έως τις αρχές του επόμενου έτους, ώστε να μπορέσει να εγκριθεί ένα οικονομικό μέτρο το 2025. Αυτό θα είναι ζωτικής σημασίας για να φτάσουμε σε ένα σημείο απογείωσης έως το 2030 για τη χρήση νέων καυσίμων για την επίτευξη του εξαιρετικά φιλόδοξου στόχου που έχει θέσει τώρα ο ΙΜΟ για το 2040».
«Το ICS είναι πεπεισμένο ότι αυτή η εκτίμηση οικονομικών επιπτώσεων θα δείξει ότι η πρόταση «ταμείο και ανταμοιβή», ή κάτι παρόμοιο, είναι ο μόνος πρακτικός τρόπος για να προχωρήσουμε, εάν οι φιλόδοξοι στόχοι μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου που συμφωνήθηκαν από τον ΙΜΟ αυτή την εβδομάδα πρόκειται να παραμείνουν ρεαλιστικοί και εφικτοί».
«Η συμφωνία αυτής της εβδομάδας είναι ιστορική για τη βιομηχανία μας και στέλνει ένα πολύ ισχυρό μήνυμα ότι ο ναυτιλιακός τομέας είναι σοβαρός για την επίτευξη καθαρού μηδενικού ισοζυγίου και την αντιμετώπιση της επικίνδυνης κλιματικής αλλαγής σύμφωνα με τη συμφωνία του Παρισιού», κατέληξε ο κ. Bennett, μέλος της Επιτροπής.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter