Σαβ05182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Ρυπαίνουν» τα κρουαζιερόπλοια…

aerioi rypoi 0

Οι ατμοσφαιρικοί ρύποι από τα κρουαζιερόπλοια γύρω από τα λιμάνια είναι υψηλότεροι από τα προ πανδημίας επίπεδα, οδηγώντας σε αυξημένη ατμοσφαιρική ρύπανση στις πόλεις-λιμάνια της Ευρώπης, σύμφωνα με την νέα Transport & Environment study. Η μελέτη δείχνει ότι παρά την εισαγωγή του ανώτατου ορίου θείου του ναυτιλιακού οργανισμού του ΟΗΕ το 2020, τα 218 κρουαζιερόπλοια της Ευρώπης εξέπεμπαν τόσα οξείδια του θείου (SOx) όσο 1 δισεκατομμύριο αυτοκίνητα πέρυσι. Ωστόσο, στο λιμάνι της Βενετίας οι ατμοσφαιρικοί ρύποι από κρουαζιερόπλοια μειώθηκαν κατά 80% μετά την απαγόρευση της πόλης στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια, ανέφερε η μελέτη. Αυτό δείχνει ότι είναι δυνατόν να αντιμετωπιστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση, λέει η T&E, η οποία ζητά μεγαλύτερη ηλεκτροδότηση πλοίων στα λιμάνια. Σε σύγκριση με το 2019, ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων, ο χρόνος που πέρασαν γύρω από τα λιμάνια και τα καύσιμα που κατανάλωναν αυξήθηκαν κατά περίπου ένα τέταρτο (23%-24%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα αύξηση 9% στις εκπομπές SOx, 18% στις εκπομπές NOx και 25% στις εκπομπές PM2.5, σύμφωνα με τα στοιχεία της T&E. Η Βαρκελώνη ήταν το πιο μολυσμένο λιμάνι της Ευρώπης πέρυσι, ακολουθούμενη από το Civitavecchia, ένα παράκτιο λιμάνι βορειοδυτικά της Ρώμης και το λιμάνι του Πειραιά, σύμφωνα με τη μελέτη. Τα ευρήματα δείχνουν ότι στη Βαρκελώνη, τα κρουαζιερόπλοια εκπέμπουν σχεδόν τρεις φορές περισσότερο SOx από όλα τα αυτοκίνητα της πόλης. Τα όρια SOx για τα αυτοκίνητα στην Ευρώπη είναι 100 φορές αυστηρότερα από εκείνα για τα πλοία. Οι περιβαλλοντολόγοι σε όλη την Ευρώπη ζητούν περαιτέρω απαγορεύσεις στα κρουαζιερόπλοια μέχρι να γίνουν πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
Στις 11 Ιουνίου, διαδηλωτές από την οργάνωση ΜΚΟ Extinction Rebellion και Scientist Rebellion διέκοψαν την αναχώρηση του κρουαζιερόπλοιου Zuiderdam στο λιμάνι του Ρότερνταμ

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter