Παρ05032024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πήρε θέση η BIMCO

rupoi ploion6

Τους ναυλωτές «δείχνει» η BIMCO ως υπευθύνους να πληρώσουν για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία σε μία νέα επικαιροποιημένη θέση της η οποία και έρχεται σε «κοινή ρότα» με τους ευρωπαίους πλοιοκτήτες που επιθυμούν το κόστος αγοράς δικαιωμάτων εκπομπής άνθρακα να μετακυλιστεί στους εμπορικούς φορείς και όχι στους ιδιοκτήτες, και αυτό να κατοχυρωθεί νομικά όταν ο ναυτιλιακός τομέας γίνει μέρος του συστήματος εμπορίας εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2023.


Στην σχετική ανακοίνωση της η BIMCO αναφέρει ότι η αντιμετώπιση των εμποδίων στη μετάβαση μπορεί να είναι το σημαντικότερο ζήτημα που αντιμετωπίζει η ναυτιλιακή βιομηχανία στο δρόμο της προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Καθώς το ρυθμιστικό τοπίο συνεχίζει να αλλάζει, η BIMCO υποστηρίζει την Αρχική Στρατηγική του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού και το όραμα και τους στόχους της, αλλά πιστεύει ότι απαιτείται περισσότερη φιλοδοξία. Ως εκ τούτου, η BIMCO υποστηρίζει τον στόχο του καθαρού μηδενικού άνθρακα για τη ναυτιλία μέχρι το 2050.
Ένα σημαντικό ζήτημα είναι η κατανομή της ευθύνης για την τιμολόγηση του άνθρακα. Η BIMCO καθιστά σαφές ότι το εμπορικό μέρος που είναι υπεύθυνο για τον καθορισμό της ταχύτητας και της διαδρομής ενός πλοίου θα πρέπει επίσης να προβλέπει δικαιώματα εκπομπής ή πιστώσεις βάσει μέτρου που βασίζεται στην αγορά (MBM).
"Πιστεύουμε ότι σε περίπτωση χρονικής ναύλωσης, αυτή η ευθύνη θα πρέπει να βαρύνει τον ναυλωτή, και στο πλαίσιο ενός ταξιδιού, θα πρέπει να είναι με το μέρος που δεσμεύει το πλοίο στο χάρτη ταξιδιού", λέει ο David Loosley, Γενικός Γραμματέας & Διευθύνων Σύμβουλος της BIMCO.
Η BIMCO παραμένει επίμονος υπέρμαχος της εφαρμογής ενός παγκόσμιου MBM. Ένα τέτοιο μέτρο θα πρέπει να διαθέτει προβλεψιμότητα και σταθερότητα όσον αφορά την τιμή του άνθρακα και, ως εκ τούτου, να είναι κατάλληλο για ενσωμάτωση σε εμπορικές συμβάσεις.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter