Τετ05082024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η ECSA χαιρετίζει τη νέα στρατηγική κινητικότητας της Ε. Επ. και υπογραμμίζει την ανταγωνιστικότητα του κλάδου ως προϋπόθεση για επίτευξη των στόχων

2011.6.6 emissions

Χαιρετίζοντας τη νέα στρατηγική βιώσιμης και έξυπνης κινητικότητας που δημοσίευσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ECSA, υπογραμμίζει τη σημασία της διατήρησης και της βελτίωσης της ανταγωνιστικότητας του τομέα ως προϋπόθεσης για την επίτευξη των φιλοδοξιών που ορίζονται στο έγγραφο. "Οι βιώσιμοι, συνδεδεμένοι και ανθεκτικοί ευρωπαϊκοί τομείς μεταφορών είναι καίριας σημασίας για τη διατήρηση της παγκόσμιας θέσης της ευρωπαϊκής οικονομίας»,λέει ο Martin Dorsman, Γενικός Γραμματέας της ECSA. "Η στρατηγική αυτή έρχεται την κατάλληλη στιγμή, καθώς οι τομείς των μεταφορών και της κινητικότητας επιδιώκουν να επιστρέψουν ισχυρότεροι από την κρίση covid-19, ενώ παράλληλα θα επιτύχουν τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας." Η ναυτιλία είναι ήδη το πιο φιλικό προς το CO2 μέσο μεταφοράς. Διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη φιλοδοξία της ΕΕ να αποτελέσει την πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρο στον κόσμο έως το 2050, όπου η ολοκλήρωση του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Χώρου Μεταφορών -που δεν αποτελεί ακόμη πραγματικότητα για την ευρωπαϊκή ναυτιλία- θα αποτελέσει σημαντικό ορόσημο. Ειδικότερα, η στροφή προς τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων ως πιο βιώσιμο μέσο μεταφοράς θα είναι ζωτικής σημασίας για να βοηθήσει την ΕΕ να επιτύχει τους στόχους της για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. " παροχή επαρκούς χρηματοδότησης από την ΕΕ και η πρόσβαση σε βιώσιμη χρηματοδότηση, όπως μέσω ενός πιο λεπτομερούς ορισμού της θαλάσσιας ταξινόμησης που λαμβάνει υπόψη την τεράστια ποικιλομορφία των διαφόρων ευρωπαϊκών ναυτιλιακών τμημάτων είναι υψηλής προτεραιότητας, έτσι ώστε ο τομέας να μπορεί να επενδύσει στην πράσινη και ψηφιακή μετάβασή του.
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία έχει δεσμευτεί πλήρως για την εξάλειψη των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον τομέα. Χαιρετίζει τις αναφορές στη στρατηγική στη σημασία της στενής συνεργασίας με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό για συγκεκριμένα μέτρα που αποσκοπούν στην επίτευξη παγκόσμιων στόχων σύμφωνα με τη συμφωνία του Παρισιού. Ο κλάδος πιστεύει ακράδαντα ότι μια σφαιρική προσέγγιση είναι προτιμότερη από τα περιφερειακά μέτρα, όπως η προτεινόμενη επέκταση του ΣΕΔΕ της ΕΕ στη ναυτιλία ή η αναθεώρηση της οδηγίας για τη φορολόγηση της ενέργειας. Μια πρόσφατη μελέτη ECSA/ICS σχετικά με τις επιπτώσεις της επέκτασης του ισχύοντος ΣΕΔΕ της ΕΕ στη διεθνή ναυτιλία επισημαίνει τα πολλά μειονεκτήματα που συνδέονται με μια τέτοια επέκταση. Η ECSA θα συνεχίσει τον εποικοδομητικό και προορατικό διάλογο με τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές για να συζητήσει τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη μπορεί να συμβάλει στην απαλλαγή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές το συντομότερο δυνατόν.
Ο κ. Dorsman τονίζει επίσης τη σημασία μιας συνεκτικής προσέγγισης για την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές:
"Επικροτούμε τις προσπάθειες της Επιτροπής να φέρει διαφορετικές νομοθετικές προσπάθειες στη στρατηγική. Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες χρειάζονται κανονιστική συνοχή και μακροπρόθεσμη βεβαιότητα για να είναι σε θέση να πραγματοποιήσουν τις απαραίτητες πράσινες και ψηφιακές επενδύσεις και να παραμείνουν ανταγωνιστικοί σε παγκόσμιο επίπεδο. Η στρατηγική ορθώς αναγνωρίζει ότι η ναυτιλία έχει μεγαλύτερες προκλήσεις απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές σε σύγκριση με άλλους τομείς, λόγω της τρέχουσας έλλειψης τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών έτοιμου για την αγορά, των απαιτούμενων επενδύσεων και του διεθνούς ανταγωνισμού. Στο πλαίσιο αυτό, απαιτείται ένα συνεκτικό νομοθετικό πλαίσιο που θα ανταποκρίνεται επίσης στις ευθύνες των προμηθευτών καυσίμων καθώς και στις ανάγκες σε υποδομές».
Για το σκοπό αυτό, η ECSA χαιρετίζει την επικείμενη αναθεώρηση της οδηγίας για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων (AFID) και της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (RED II) και τονίζει ότι οποιαδήποτε πρόταση για το FuelEU Maritime θα πρέπει να είναι τεχνολογικά ουδέτερη, με στόχο και συνεπή με την αρχική στρατηγική του ΔΝΟ για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, ώστε να ενθαρρύνονται περαιτέρω τεχνικά και επιχειρησιακά μέτρα απόδοσης. Όσον αφορά το ETD, το ECSA προτείνει να εξαιρεθούν από τη φορολογία όλες οι πηγές ενέργειας που παραδίδονται στα πλοία, να δημιουργηθούν ισότιμοι όροι ανταγωνισμού μεταξύ των σημερινών χρησιμοποιούμενων καυσίμων και των νέων εναλλακτικών καυσίμων και άλλων πηγών ενέργειας, όπως η ηλεκτρική ενέργεια.
"Ομοίως, πιστεύουμε ότι το σχέδιο αναθεώρησης του κανονισμού για την ανακύκλωση πλοίων μόλις δύο χρόνια μετά την έναρξη ισχύος ενός από τους ακρογωνιαίους λίθους του, του καταλόγου εγκεκριμένων εγκαταστάσεων ανακύκλωσης της ΕΕ, αντιβαίνει στην αρχή της βελτίωσης της νομοθεσίας της Επιτροπής, ως πρόωρη και μόνο δημιουργώντας αβεβαιότητα για τους φορείς εκμετάλλευσης", συνέχισε ο κ. Dorsman.
Η περιβαλλοντική βιωσιμότητα πρέπει να συμβαδίζει με την κοινωνική και οικονομική βιωσιμότητα. Ως εκ τούτου, το ECSA χαιρετίζει την αναγνώριση του σημαντικού ρόλου των εργαζομένων στις μεταφορές στη στρατηγική, και ιδίως την εστίαση στους ναυτικούς. Λόγω του παγκόσμιου χαρακτήρα της βιομηχανίας, το γενικό πλαίσιο για τους ανθρώπινους πόρους στη ναυτιλία είναι οι διεθνείς συμβάσεις στο πλαίσιο της ΔΟΕ και του ΔΝΟ. Είναι σημαντικό να καταβληθούν προσπάθειες από την ΕΕ για να διασφαλιστεί ότι η MLC θα επικυρωθεί και θα εφαρμοστεί δεόντως. Δεδομένης της σημασίας των ισότιμων όρων ανταγωνισμού σε παγκόσμιο επίπεδο, το ECSA προειδοποιεί για τις προσπάθειες που απομακρυνθούν από τους παγκόσμιους κανόνες.
Οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες έχουν μεγάλη σημασία για τα εξαιρετικά πρότυπα ασφάλειας και προστασίας τόσο για τα πληρώματα όσο και για τους επιβάτες. Η ECSA προσβλέπει στη συνεργασία με την Επιτροπή σχετικά με τις επικείμενες αναθεωρήσεις του νομοθετικού πλαισίου σχετικά με τις ευθύνες του κράτους σημαίας, τον έλεγχο από το κράτος του λιμένα και τη διερεύνηση ατυχημάτων
Τέλος, ο κ. Dorsman πρόσθεσε ότι:
"Η διατήρηση και προώθηση της ανταγωνιστικότητας του ναυτιλιακού τομέα αποτελεί προϋπόθεση για την επίτευξη των στόχων του τομέα για την περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα. Εκτός από την ανάγκη ολοκλήρωσης της εσωτερικής αγοράς για τη ναυτιλία και παροχής πρόσβασης στη χρηματοδότηση των πλοίων, η διασφάλιση του ανόθευτου διεθνούς ανταγωνισμού, της αμοιβαιότητας και των ισότιμων όρων ανταγωνισμού είναι ουσιαστικής σημασίας για τον ευρωπαϊκό ναυτιλιακό τομέα.
"Η ECSA χαιρετίζει θερμά τη δέσμευση της Επιτροπής να εμβαθύνει τις σχέσεις της Με τις μεταφορές με τους νέους και τους υφιστάμενους διεθνείς εταίρους και θα συνεχίσει να υποστηρίζει το έργο της Επιτροπής για τη διασφάλιση ότι οι εμπορικές συμφωνίες αντικατοπτρίζουν τις ανάγκες της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας, ώστε να παραμείνει ζωτικής σημασίας γεωστρατηγικό πλεονέκτημα για την ΕΕ, ενόψει των άνευ προηγουμένου παγκόσμιων προκλήσεων.»

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter