Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Έκθεση του ICS αποκαλύπτει την κλίμακα της πρόκλησης για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλίας

rypoi naftilia 057288

Μια νέα έκθεση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) αποκάλυψε το μέγεθος της πρόκλησης της βιομηχανίας για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Θέτει επίσης το σκηνικό για τις κυβερνήσεις για να υποστηρίξει μια πρόταση βιομηχανίας για να διαμορφώσει ένα διεθνές R&D ταμείο $5bn για να απαλλάξει του κίνδυνου μελλοντικές επενδύσεις. Η έκθεση προειδοποιεί ότι η αποτυχία των κυβερνήσεων να υποστηρίξουν την πρωτοβουλία της βιομηχανίας να επιταχύνει την Ε&Α κινδυνεύει να κατανοηθούν εσφαλμένα τρισεκατομμύρια δολάρια, καθιστώντας αδύνατο για τον τομέα να απανθρακωθεί.
Η έκθεση , «Καταλύοντας την τέταρτη επανάσταση προώθησης», εξετάζει διάφορες επιλογές για να βοηθήσει στην απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλίας και την επίτευξη των στόχων μείωσης των αερίων του θερμοκηπίου (GHG) που έχουν καθοριστεί από την παγκόσμια ρυθμιστική αρχή της βιομηχανίας, τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (IMO). Αυτές περιλαμβάνουν τη χρήση της αμμωνίας, του υδρογόνου και των μπαταριών για την ενίσχυση του παγκόσμιου στόλου.
Ωστόσο, η έκθεση διαπιστώνει ότι επί του παρόντος, τα καύσιμα μηδενικού άνθρακα δεν είναι διαθέσιμα στο μέγεθος και την κλίμακα που απαιτούνται για την προώθηση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ενώ υπάρχουν πολλά υποσχόμενα πιθανά καύσιμα και τεχνολογίες μηδενικού άνθρακα, οι μειώσεις εκπομπών που απαιτούνται από τη διεθνή κοινότητα και τη βιομηχανία απαιτούν τεράστιο όγκο έρευνας και ανάπτυξης προτού καταστούν βιώσιμες. Αυτό αποτελεί ένα "οικονομικό παγόβουνο" για τη βιομηχανία, καθώς η πίεση για τη ρύθμιση των εκπομπών κινείται επί του παρόντος ταχύτερα από την ικανότητα των αλυσίδων εφοδιασμού να συμβαδίζουν. Χωρίς καινοτομία και μαζική κλιμάκωση της έρευνας και ανάπτυξης, υπάρχει σημαντικός κίνδυνος για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η διεθνής ναυτιλία αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παγκόσμιας οικονομίας, μεταφέροντας περίπου το 90% του παγκόσμιου εμπορίου. Πρέπει επίσης επί του παρόντος να χρησιμοποιεί τέσσερα εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου την ημέρα - το 4% της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου, ή ισοδύναμο με το ένα τρίτο της ημερήσιας παραγωγής της Σαουδικής Αραβίας. Η ενέργεια που απαιτείται για να τροφοδοτήσει ένα μεγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων πέρα από τον ωκεανό σε μια ενιαία ημέρα είναι η ίδια που απαιτείται για να τροφοδοτήσει 50.000 σπίτια. Οι πλοιοκτήτες έχουν πλήρη επίγνωση της ανάγκης απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, κάτι που μπορεί να γίνει μόνο με την ανάπτυξη μιας νέας γενιάς τεχνολογιών και νέων καυσίμων μηδενικών εκπομπών. Πρέπει επειγόντως να αναπτυχθούν νέα καύσιμα μαζί με νέα συστήματα πρόωσης, αναβαθμισμένα σκάφη και ένα εντελώς νέο παγκόσμιο δίκτυο ανεφοδιασμού.
Η έκθεση εξετάζει λεπτομερέστερα τρία εναλλακτικά καύσιμα:
• Η «πράσινη» αμμωνία - ένα από τα πιο ελπιδοφόρα καύσιμα χαμηλών εκπομπών, με τον IEA να προβλέπει ότι η χρήση της για τη ναυτιλία θα φθάσει τους 130 εκατ. Ωστόσο, είναι λιγότερο πυκνή σε ενέργεια από το πετρέλαιο, πράγμα που σημαίνει ότι τα πλοία θα καταναλώνουν έως και πέντε φορές περισσότερο καύσιμο κατ' όγκο. Η παραγωγή αμμωνίας θα πρέπει να αυξηθεί κατά 440 εκατομμύρια τόνους – περισσότερο από την τριπλή τρέχουσα παραγωγή – απαιτώντας 750 γιγαβάτ ανανεώσιμης ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι η ναυτιλία από μόνη της θα καταναλώσει το 60% της τρέχουσας παγκόσμιας παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας των 2.537 γιγαβάτ.
• Υδρογόνο - δεν εκπέμπει άνθρακα, αλλά η τρέχουσα εμπορική παραγωγή του εκπέμπει μεγάλη ποσότητα του αερίων του θερμοκηπίου, απορρίπτοντας τα πράσινα διαπιστευτήριά του. Ωστόσο, η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη για να αποφευχθεί αυτό. Παρόμοια με την αμμωνία, η πυκνότητα καυσίμου είναι κακή, και ένα νέο σύστημα bunkering θα ήταν επίσης απαραίτητο. Η χρήση υδρογόνου θα μπορούσε να φθάσει τα 12 εκατομμύρια τόνους το 2070, που ισοδυναμεί με το 16% της παγκόσμιας ζήτησης θαλάσσιων δεξαμενών του 2019 και το 16% της σημερινής παγκόσμιας χρήσης υδρογόνου.
• Κυψέλες καυσίμου και μπαταρίες - η πρόκληση της μπαταρίας είναι εξίσου μεγάλη: ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα απαιτούσε τη δύναμη απο 10.000 μπαταρίες Tesla S85 κάθε μέρα που σημαίνει ότι θα απαιτούσε 70.000 μπαταρίες για να πλεύσει για μια εβδομάδα. Η αιολική ενέργεια θα μπορούσε να συμπληρώσει τα ηλεκτρικά σκάφη, αν και η τρέχουσα άποψη είναι ότι θα είναι βιώσιμα μόνο για ταξίδια μικρής απόστασης, αλλά αυτό θα μπορούσε να αλλάξει με αυξημένο R&D.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter