Κυρ05052024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Καθορίστηκαν οι προτεραιότητες των Ευρωπαίων πλοιοκτητών για την περίοδο 2024-2029

ECSA logo 1

Ενόψει των ευρωπαϊκών εκλογών του 2024, η ECSA δρομολογεί τις προτεραιότητες πολιτικής της για την επόμενη πενταετία. Οι τέσσερις πυλώνες είναι η κλιματική και ενεργειακή μετάβαση, η ανθρωποκεντρική πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, η χρηματοδότηση πλοίων και η ανταγωνιστικότητα και το εμπόριο.


Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν υπαρξιακό μετασχηματισμό καθώς προσπαθεί να επιτύχει κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, διατηρώντας παράλληλα τη βιομηχανική υπεροχή σε παγκόσμιο επίπεδο.
Η ευρωπαϊκή ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της ευρωπαϊκής αλυσίδας ενέργειας, τροφίμων και εφοδιασμού. Η ευρωπαϊκή ναυτιλία, που αντιπροσωπεύει το 39,5% του παγκόσμιου στόλου, επιτρέπει στην Ευρώπη να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού. Η ναυτιλία παρέχει τα αγαθά και την ενέργεια που χρειαζόμαστε, στηρίζει τις εξαγωγές της ΕΕ και συνδέει τους ευρωπαίους πολίτες εντός της Ευρώπης και με τον υπόλοιπο κόσμο.
Για να διασφαλιστεί ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία θα συνεχίσει να διαδραματίζει στρατηγικό ρόλο για την ασφάλεια της Ευρώπης, οι προτεραιότητες της ECSA για την περίοδο 2024-2029 διατυπώνουν συστάσεις πολιτικής σε τέσσερις βασικούς πυλώνες:
-Κλιματική και ενεργειακή μετάβαση
-Ανθρωποκεντρική πράσινη και ψηφιακή μετάβαση
-Χρηματοδότηση πλοίων και ανταγωνιστικότητα
-Εμπόριο
«Η ναυτιλία υπήρξε μια ευρωπαϊκή ιστορία επιτυχίας εν μέσω αυξανόμενης γεωπολιτικής αστάθειας. Υπήρξε ακρογωνιαίος λίθος της οικονομικής ασφάλειας της ηπείρου μας, παρέχοντας την ενέργεια που καλλιεργούμε και υποστηρίζοντας τις εξαγωγές των αγαθών μας. Η ναυτιλία επέτρεψε στην Ευρώπη να παραμείνει ηγέτης στις διεθνείς αλυσίδες εφοδιασμού.
Ταυτόχρονα, η υιοθέτηση καθαρών καυσίμων και τεχνολογιών έχει αναδειχθεί ως το νέο πεδίο μάχης του διεθνούς ανταγωνισμού. Η ΕΕ έχει θέσει τους πλέον φιλόδοξους στόχους για το κλίμα σε διεθνές επίπεδο, χαράσσοντας πορεία προς το καθαρό μηδέν έως το 2050. Ωστόσο, χωρίς κατάλληλη πρόσβαση σε χρηματοδότηση και χωρίς τεράστιες δημόσιες επενδύσεις, διακυβεύεται η ενεργειακή μετάβαση και η ανταγωνιστικότητα της βιομηχανίας.
Για να ανταποκριθούμε στην πρόκληση της ψηφιακής μετάβασης και να ανταποκριθούμε στην υιοθέτηση καθαρών καυσίμων, πρέπει να αντιμετωπίσουμε το χάσμα δεξιοτήτων. Έως και 800.000 ναυτικοί θα πρέπει να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους ή να επανειδικευτούν διεθνώς μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030», δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, Γενικός Γραμματέας της ECSA.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter