Δευ04292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ερώτηση στο Ευρωκοινοβούλιο του Πέτρου Κόκκαλη για την Μεσόγειο ως περιοχή ελέγχου εκπομπών θείου

kokkalispetros

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης, με θέμα την Δημιουργία Περιοχής Ελέγχου Εκπομπών Θείου στη Μεσόγειο, κατέθεσε στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ο έλληνας ευρωβουλευτής Πέτρος Κόκκαλης.

Στην ερώτηση ο κ. Κόκκαλης αναφέρει: «Η ατμοσφαιρική ρύπανση είναι σημαντική απειλή για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον. Για πολλές λιμενικές πόλεις, τα πλοία αποτελούν τη σημαντικότερη πηγή ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Η Μεσόγειος είναι περιοχή με πυκνή θαλάσσια κυκλοφορία, επηρεάζεται ιδιαίτερα από τις επιβλαβείς εκπομπές των πλοίων, όπως μικροσωματίδια, αιθάλη, SO2, NOx . Ο ΔΝΟ ενέκρινε ανώτατο όριο θείου για καύσιμα πλοίων 0,5%, που θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020. Εντούτοις, δεν έχει δημιουργηθεί Περιοχή Ελέγχου Εκπομπών Θείου (ΠΕΕΘ), όπως έχει συμβεί στη Βόρεια και τη Βαλτική Θάλασσα με σημαντικά θετικά αποτελέσματα στην ποιότητα του αέρα. Ο ορισμός της Μεσογείου ως ΠΕΕΘ, με βάση μελέτη (1) , θα μπορούσε να μειώσει ως το 2030 τις εκπομπές SO2, NOx από τη διεθνή ναυτιλία κατά 80% και 20% αντίστοιχα σε σύγκριση με την ισχύουσα νομοθεσία. Αυτές οι πρόσθετες μειώσεις θα μπορούσαν να αποτρέψουν 4.100 περιπτώσεις πρόωρων θανάτων ως το 2030 και πάνω από 10.000 ετήσιους πρόωρους θανάτους μέχρι το 2050.
Συνεπώς, πρέπει να θεσπιστεί το συντομότερο και στη Μεσόγειο Θάλασσα μία ΠΕΕΘ.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται η Επιτροπή ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να αναλάβει.
α) ώστε να δημιουργηθεί ΠΕΕΘ στη Μεσόγειο Θάλασσα άμεσα;
β) ώστε να εξασφαλισθεί η από ξηράς ηλεκτροδότηση των πλοίων στους λιμένες υποδοχής;»

Επισημαίνεται ότι μια τέτοια εξέλιξη προβληματίζει ακτοπλοΐα και ναυτιλία μικρών αποστάσεων καθώς σημαίνει σημαντική άνοδο  του κόστους καυσίμων και συν πώς μετακύλιση αυτού στους επιβάτες. Για τον λόγο αυτό ζητείται πριν την λήψη αποφάσεων η κατάρτιση μιας μελέτης κόστους οφέλους.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter