Σαβ05042024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Γιατί βυθίζονται οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων

tanker2

Μια από τις χειρότερες χρονιές στην ιστορία τους βιώνουν τα δεξαμενόπλοια είτε μεταφοράς αργού είτε μεταφοράς προϊόντων.

Σύμφωνα με την Bimco μέχρι τις 24 Αυγούστου ο μέσος ναύλος σε ετήσια βάση στα VLCC ήταν μόλις 6.797 δολ την ημέρα, στα suezmax στα 11.337 δολ την ημέρα και στα aframax στα 10.438 δολ την ημέρα.

Επίσης για τα δεξαμενόπλοια LR2 (AG-Japan) LR1 (AG-JAPAN), τα MR και τα handysize oil product tankers, οι ημερήσιοι ναύλοι σε ετήσια βάση ήταν 8.961 δολ. 6.965 δολ., 8.741 δολ. και 5.239 δολ. αντίστοιχα. Όλοι είναι πολύ μακριά από τα κερδοφόρα επίπεδα.

Οι κινέζικες εισαγωγές πετρελαίου «στήριξαν» την αγορά αλλά δεν αρκούν επισημαίνει η Bimco όπως επίσης ότι και η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου αυξάνεται συνεχώς όπως και η ζήτηση δεξαμενοπλοίων.

Από τη πλευρά της προσφοράς δεξαμενοπλοίων η Bimco αναμένει μία έξαρση των διαλύσεων . Κατά τους πρώτους μήνες του 2018 είχαν καταστραφεί 13,1 εκατ. dwt επίπεδο ίσο με το σύνολο των προηγούμενων 400 μηνών.

Ωστόσο στη συνέχεια παρατηρήθηκε ένα φρένο , αλά σε κάθε περίπτωση η Bimco αναμένει ότι το 2018 η απόσυρση δεξαμενοπλοίων θα φτάσει το υψηλό εξαετίας.

Η πρόβλεψη ανάπτυξης του στόλου από την Bimco για ολόκληρο το έτος 2018 είναι 0,8% για τον δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου και 2,4% για τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς προϊόντα αργού.

Εν κατακλείδι για το δεύτερο εξάμηνο του 2018, η BIMCO αναμένει να αυξηθούν οι ναύλοι από τα πολύ χαμηλά επίπεδα που παρατηρήθηκαν μέχρι σήμερα, λόγω εποχιακής ζήτησης ιδιαίτερα στο 4ο τρίμηνο.

Όμως για την επίτευξη πραγματικά κερδοφόρων ναύλων χρειάζεται υπομονή καθώς η πλεονάζουσα μεταφορική δυναμικότητα είναι σήμερα σημαντική. Η θεμελιώδης ισορροπία προσφορά και ζήτησης θα μπορούσε να επιδεινωθεί και το 2019 εάν δεν αυξηθεί η ζήτηση, καθώς ο στόλος θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 2,5%, εκτός εάν συνεχιστεί η εκτεταμένη δραστηριότητα διάλυσης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter