Κυρ05192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Π. Κουρουμπλής: Η Ελλάδα πρέπει να απαντήσει στις προκλήσεις της Πράσινης Ενέργειας πρώιμα και καλά προετοιμασμένη

kouroumplis 1

Η Ελλάδα πρέπει να απαντήσει στις προκλήσεις της Πράσινης Ενέργειας πρώιμα και καλά προετοιμασμένη τονίζει μεταξύ άλλων στην συνέντευξη που παραχώρησε στο “theseanation”ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλής επικεντρώνοντας στο μέγα θέμα της χρήσης φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων για τα πλοία. Ο υπουργός ο οποίος έχει αναλάβει επίσης πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανόρθωση των ναυπηγοεπισκευαστικών δραστηριοτήτων δίνει την τάση ενώ δεν παραλείπει να αναφερθεί, απαντώντας και στη σχετική ερώτηση στο όραμά του για τις ΑΕΝ και την αύξηση της απασχόλησης του ναυτεργατικού δυναμικού.

Ειδικότερα ο κ. Κουρουμπλής σημείωσε τα ακόλουθα:

1) Η «υπόθεση» των υγροποιημένων αερίων (LNG), που είναι φιλικότερα προς το περιβάλλον ως καύσιμη ύλη, ήδη απασχολεί την Ε.Ε. και θα την απασχολήσει περισσότερο προσεχώς καθώς η νομολογία «υποστηρίζει» τα φιλικότερα προς το περιβάλλον καύσιμα για πλοία. Ποιο το «όραμα σας» - η στόχευση για τα ενταχθεί και η Ελλάδα στις χώρες που προωθούν την πολιτική των φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων;

Η Ελλάδα πρέπει να απαντήσει στις προκλήσεις της Πράσινης Ενέργειας πρώιμα και καλά προετοιμασμένη. Γι αυτό το υπουργείο προχωρεί στη συγκρότηση δύο επιτροπών οι οποίες σε τρεις μήνες πρέπει να καταλήξουν στα πορίσματά τους.

Η μία αφορά την οργάνωση των σταθμών LNG sτη θάλασσα και η δεύτερη να ετοιμάσει το θεσμικό πλαίσιο για τη διακίνηση του LNG από τους σταθμούς βάσης στην τροφοδοσία των πλοίων.

Έχουμε ήδη προχωρήσει στον εναρμονισμό της ελληνικής νομοθεσίας με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για τη χρήση του LNG. Η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου είναι μια λύση στη μείωση των ρύπων, κυρίως διοξειδίου του θείου.

Εκφράζονται όμως και επιφυλάξεις.

Στην ποντοπόρο ναυτιλία για παράδειγμα, όπου οι αποστάσεις που διανύονται είναι μεγάλες , η μετάβαση σε νέες τεχνολογίες, χρήσης εναλλακτικών, «πράσινων» καυσίμων μπορεί να γίνει γρηγορότερα με την υβριδική τεχνολογία, η οποία ίσως είναι και πιο ενδεδειγμένη, για τέτοιες αποστάσεις.

Η χρήση LNG ανοίγει για την Ελλάδα μεγάλες προοπτικές και δημιουργεί ευκαιρίες, κυρίως στην ακτοπλοΐα. Μπορούν να επιλεγούν λιμάνια για την κατασκευή υποδομών ανεφοδιασμού των πλοίων σε LNG, λιμάνια που θα εξυπηρετούν ενδεχομένως και μεγαλύτερα πλοία, τα οποία κάνουν δρομολόγια στη Μεσόγειο και στη Μαύρη Θάλασσα, προερχόμενα από τον Ατλαντικό ή από το Σουέζ.

Η μετατροπή των κινητήρων για να χρησιμοποιούν LNG είναι ακόμα μια ευκαιρία για τη δημιουργία νέων θέσεων απασχόλησης.

2. Στο πρόσφατο παρελθόν είχαν γίνει κάποιες ενέργειες προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης των LNG για την ακτοπλοΐα. Εκτιμάτε ότι ο ορίζοντας είναι ευρύτερος (χρήση και στη φορτηγό ναυτιλία) και ποιες ενδεχομένως οι θετικές επιπτώσεις για την επισκευαστική ζώνη, αλλά και γενικότερα τον ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα της χώρας;

Ο ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας είναι αυτός που άμεσα θα ωφεληθεί με τη χρήση των νέων πηγών ενέργειας στην ακτοπλοΐα, αμέσως μετά τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών. Οι μετασκευές, αλλά και γιατί όχι οι κατασκευές πλοίων που χρησιμοποιούν LNG, είναι κάτι που μπορεί να γίνει στη χώρα μας και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Σκεφτείτε τώρα πόσο περισσότερο θα είναι το όφελος, αν στην κατασκευή τέτοιων πλοίων προστεθεί και η χρήση ανταλλακτικών και εξαρτημάτων που κατασκευάζονται στην Ελλάδα. Σε αυτή την κατεύθυνση καλώ και τον εφοπλισμό, να στηρίξει την ελληνική οικονομία, επιλέγοντας τέτοιες λύσεις, με χρώμα ελληνικό.

Θεωρώ επίσης ότι αρωγός σε μια τέτοια προσπάθεια θα είναι και η εκμετάλλευση πόρων που χρειάζονται για τέτοιου είδους επενδύσεις και που προέρχονται από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία και κυρίως το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ταμείο Συνοχής.

3. Ενδέχεται να εξετάσετε, σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία, την ανάπτυξη σε στρατηγικής σημασίας λιμάνια σταθμών προμήθειας καυσίμων LNG για πλοία;

Προφανώς . Αυτό άλλωστε προκύπτει και ως υποχρέωση της χώρας, τόσο από την ευρωπαϊκή όσο και από την ελληνική νομοθεσία.

4. Απασχόληση: Εκτιμάτε ότι η προσπάθεια που ανακοινώσατε πρόσφατα για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων της ζώνης θα προσδώσει δυναμική με ότι αυτό συνεπάγεται;

Καταλαβαίνετε ότι αν ξαναζωντανέψει ο ναυπηγοεπικευαστικός τομέας , απαλλαγμένος από τα βάρη που προκάλεσε η αχρησία τόσων ετών, θα επιστρέψουν τα χαμόγελα σε οικογένειες από το Νεώριο ως την Ελευσίνα. Σκεφτείτε τώρα τι θα γίνει, αν δεκάδες οικογένειες που έχουν πληγεί από την ανεργία σε περιοχές όπως η Ελευσίνα και το Πέραμα, βρεθούν με σταθερό εισόδημα.

Τα ναυπηγεία θα γίνουν μικρότεροι πόλοι οικονομικής ανάπτυξης, καθώς γύρω τους θα στηθούν ολόκληρες, μικρότερες, τοπικές αγορές. Σας θυμίζω ότι η ελληνική ναυτιλία και η ναυπηγοεπισκευή αποτελούν βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας με μεγάλη συμβολή στο ΑΕΠ της χώρας.

5. Ποιο το όραμά σας για τις ΑΕΝ και την αύξηση της απασχόλησης ναυτεργατικού δυναμικού στον υπό ελληνική σημαία και όχι μόνο στόλο;

Δε θα κουραστώ να επαναλαμβάνω ότι στα επόμενα δέκα χρόνια, με βάση τις σύγχρονες αναλύσεις, η Παγκόσμια Ναυτιλία θα χρειαστεί περί τις 150.000 ανώτερα στελέχη. Η Ελλάδα δεν πρέπει να χάσει αυτή τη μοναδική ευκαιρία. Πρέπει να αποκτήσει σύγχρονες σχολές για να ρίξει στην αγορά εξειδικευμένα, περιζήτητα και καλοπληρωμένα στελέχη.

Σε αυτή την κατεύθυνση με την πολύτιμη βοήθεια της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) έχει αρχίσει εκτεταμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΑΕΝ, κυρίως του Ασπροπύργου και της Μηχανιώνας, όπου θα δημιουργηθεί μάλιστα ΚΕΣΕΝ, την κτιριακή υποδομή του οποίου έχει επωμιστεί ο ελληνικός εφοπλισμός. Πρέπει να σημειώσω ότι η ΕΕΕ είναι πολύτιμος αρωγός στο έργο του Υπουργείου.

Είμαι βέβαιος ότι ακούνε με προσοχή τα αιτήματά μας, που είναι στην ουσία αιτήματα του ελληνικού λαού και ότι υπάρχει έδαφος συνεννόησης με την απέναντι πλευρά, που δεν είναι άλλη από τους Έλληνες Ναυτικούς.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter