Τρι04302024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Επέστρεψε στη δράση η Ασία

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε θετικά με τα Panamaxes να σημειώνουν τις μεγαλύτερες εβδομαδιαίες αυξήσεις και τα υπόλοιπα μεγέθη να διατηρούν τη θετική τους τάση. Αναλυτικότερα, τα Capes αυξήθηκαν κατά 2,82%, τα Kamsarmaxes +9,09%, τα Supramaxes +1,71% και τα Handies +0,62%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε κατά 65 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1610 μονάδες την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. H Ασία ξεκίνησε την εβδομάδα υποτονικά λόγω της κινέζικης πρωτοχρονιάς. Στη συνέχεια της εβδομάδας είδαμε και τους τρεις κύριους ναυλωτές με ορυκτά φορτία να είναι ενεργοί χωρίς όμως να επηρεάσουν σημαντικά τους ναύλους. Ωστόσο, στο τέλος της εβδομάδας οι δείκτες έκλεισαν θετικά. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,7 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά είχε ένα ήρεμο ξεκίνημα την προηγούμενη εβδομάδα λόγω των διακοπών στην Ασία. Όσο οι μέρες περνούσαν η κατάσταση έδειχνε να σταθεροποιείται ιδίως για τη διαδρομή Βραζιλία -Κίνα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 24,2 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 44,94 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 22,07Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό πρωταγωνίστησε η Λατινική Αμερική λόγω της αυξημένης δραστηριότητας για τα πλοία που φτάνουν Μάρτιο. Αντιθέτως στο βορρά η συγκέντρωση πλεονάζουσας χωρητικότητας πίεσε τους ναύλους. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15-17Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 23,5-25,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 13,5-15,5 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία δεν υπήρχαν σαφείς ενδείξεις για το πού θα στραφεί η αγορά. Όμως επικρατούσε μία γενική αισιοδοξία καθώς οι κυριότεροι ναυλωτές ήταν παρόντες στην αγορά. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11-13Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά προχώρησε ανοδικά αφού οι ναυλωτές από Ινδονησία και Αυστραλία ήταν αρκετά ενεργοί. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 10,5-12Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά επέστρεψε με γιορτινή διάθεση από τις διακοπές. Έτσι αρκετά πλοία βρήκαν κάποια απασχόληση. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 5-6,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 5,5-7Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες, από τη μία πλευρά ο κόλπος κινήθηκε πτωτικά λόγω της έλλειψης κινητικότητας. Από την άλλη πλευρά η Ινδία είχε περισσότερα φορτία κρατώντας τους ναύλους στα ίδια επίπεδα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 19-20,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 16-17,5 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος υποχώρησε στο τέλος της εβδομάδας παρά το αισιόδοξο ξεκίνημα της με κάποια καλά κλεισίματα που σημειώθηκαν. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 18,5-20Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 29-30,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA κατέβασε ρυθμούς λόγω της κινέζικης πρωτοχρονιάς και του καρναβαλιού. Παρά το γεγονός ότι δεν υπήρχαν πολλά νέα φορτία η περιορισμένη χωρητικότητα κράτησε τους ναύλους σταθερούς. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 27-28,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη διατήρησε τη δυναμική της καθώς ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων έμεινε σταθερός ενώ η ζήτηση αργά και σταθερά αυξανόταν. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 16,5-18Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 17,5-19Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 24,5-26Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος εμφάνισε αρκετή δραστηριότητα αφού υπήρξαν κάποια κλεισίματα, ενώ ανανεώθηκαν και τα φορτία. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 21,5-23Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 12-13,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα ήρεμα ωστόσο ημέρες περνούσαν εμφανίστηκαν περισσότερα φορτία από τη βόρεια Γαλλία και τη Βαλτική. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 12-13,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 11,5-13Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος διατήρησε την ανοδική της πορεία καθώς υπήρχε σταθερή ροή φορτίων. Επιπλέον υπνωτική πορεία του αμερικάνικο κόλπου έκανε τους πλοιοκτήτες να ζητούν premium. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $11-12,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 11-12,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 18,5-20 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά βρέθηκε υπό πίεση καθώς τα φορτία ήταν πολύ λίγα σε σχέση με τα πλοία. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 15-16,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ξεκίνησε την εβδομάδα με αρκετές νέες ζητήσεις ωστόσο η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη αφού αυξήθηκαν τα διαθέσιμα πλοία. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 19-20,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά γύρισε από τις διακοπές και όπως αναμενόταν επέστρεψε και η δραστηριότητα μαζί της. Υπήρχαν περισσότερα φορτία από την Αυστραλία και το βόρειο Ειρηνικό, ενώ η προσφορά χωρητικότητας άρχισε να μειώνεται. Δυτικότερα στον κόλπο της μέσης Ανατολής και την Ινδία υπήρχε η ίδια καλή εικόνα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 10,5-12Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 11-12,5Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter