Τρι04302024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ηρεμία στην αγορά ξηρού φορτίου πριν την Κινέζικη Πρωτοχρονιά

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Director TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

H αγορά ξηρού φορτίου έχασε έδαφος με απώλειες να καταγράφονται σε όλα τα μεγέθη, αλλά με τις μεγαλύτερες να σημειώνονται στα Panamaxes και μικρότερες στα άλλα μεγέθη σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.

Αναλυτικότερα, τα Capes έπεσαν κατά 4,92%, τα Kamsarmaxes -14,85%, τα Supramaxes -2,25% και τα Handies -1,9%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε μόλις κατά 15 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1407 μονάδες την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε με οριακή πτώση λόγω έλλειψης φορτίων κάρβουνου από την Ινδονησία και τα λειτουργικά προβλήματα πολλών λιμένων στη βόρεια Κίνα. Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας η ροή των φορτίων βελτιώθηκε. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,48 $/tn.
Στον Ατλαντικό η αγορά εμφάνισε ικανοποιητικό όγκο φορτίων κυρίως για φορτώσεις στα μέσα Φεβρουαρίου. Προς το τέλος εβδομάδας τα φορτία προς την Ασία μειώθηκαν τόσο από τη Βραζιλία όσο και από τη Δυτική Αφρική. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 22,15 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 40,5 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 20,79Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό συνεχίστηκε η πτώση με την οποία τελείωσε η προηγούμενη εβδομάδα, αφού η λίστα φορτίων τόσο για τα υπερατλαντικά όσο και για τα ταξίδια προς την Ασία ήταν περιορισμένη. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Βραζιλία είδαμε στο τέλος της εβδομάδας περισσότερα κλεισίματα αλλά σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 12,5-14,5Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 21,5-23,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12-14 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, η Ασία ξεκίνησε την εβδομάδα με περισσότερη δραστηριότητα ωστόσο πλησιάζοντας προς την κινέζικη Πρωτοχρονιά παρουσίασε ύφεση. Γενικότερα επικράτησε ηρεμία στο βόρειο Ειρηνικό, την Αυστραλία και την Ινδονησία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 8-10Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά δέχθηκε πιέσεις λόγω της υπερπροσφοράς πλοίων και των περιορισμένων επιλογών των πλοιοκτητών. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής πήγαν στα 11,5-13Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά υποχώρησε σημαντικά αφού οι περισσότεροι ναυλωτές είναι σε εορταστικό mood. Παρόλα αυτά υπήρχε ενδιαφέρον για ναυλώσεις περιόδου. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 7,5-9Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 5-6,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 6-7,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά προχώρησε θετικά παρά το γεγονός ότι απουσίαζε η δραστηριότητα της προηγούμενης εβδομάδας. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 18-19,5Κ /ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 16-17,5 Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 6-7,5 Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος παρουσίασε κάποια δείγματα ανάκαμψης καθώς υπήρξαν περισσότερα φορτία προς την Ασία και λιγότερα διαθέσιμα πλοία. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 19,5-21Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 24-25,5Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA κινήθηκε σε χαμηλά επίπεδα παρά το γεγονός ότι η προσφορά χωρητικότητας ήταν περιορισμένη. Η απουσία νέων φορτίων προς όλες τις κατευθύνσεις δεν άφησε περιθώρια βελτιώσεων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 26,5-28Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 18,5-20Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε σημάδια κόπωσης αφού η λίστα των φορτίων μειώθηκε με αποτέλεσμα να υπάρξει συγκέντρωση χωρητικότητας και πίεση στους ναύλους. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 17-18,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 16,5-18Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 23,5-25Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος διατήρησε τη δυναμική της χάρη στο καλό κλίμα που επικρατεί για την περίοδο μετά την πρωτοχρονιά της Κίνας. Ως προς τη ζήτηση και την προσφορά δεν σημειώθηκαν ιδιαίτερες μεταβολές. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 19-20,5Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 11,5-13 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά συνέχισε να κινείται ανοδικά με πολλά νέα φορτία λιπασμάτων από τη Βαλτική. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 13-14,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 13-14,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 10,5-12Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος προχώρησε θετικά αφού η μαύρη θάλασσα εμπλούτισε τη ζήτηση με περισσότερα φορτία. Έτσι στις περισσότερες διαδρομές είδαμε πενταψήφιους ναύλους. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 10-11,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 8-9,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 17-18,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά παρουσίασε καλύτερη εικόνα σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα καθώς υπήρξε αύξηση των φορτίων. Ωστόσο προβληματισμό συνεχίζει να προκαλεί η υψηλή συγκέντρωση διαθέσιμων πλοίων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 12,5-14Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 17-18,5Κ/ημέρα.
Η περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) ξεκίνησε την εβδομάδα με αρκετά νέα φορτία, ωστόσο στη συνέχεια οι ρυθμοί έπεσαν. Πάντως δεδομένου ότι εμφανίζεται φορτία για το δεύτερο μισό του μήνα επικρατεί αισιοδοξία. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 20-21,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η αγορά βρέθηκε η υπό πίεση παρά το γεγονός ότι η Αυστραλία ήταν ενισχυμένη, αφού η υπερπροσφορά πλοίων δεν άφησε περιθώρια ανόδου των ναύλων. Δυτικότερα, στη δυτική Ινδία και στον κόλπο της μέσης Ανατολής η αγορά υποχώρησε αφού η κατάσταση στον κόλπο του Άντεν περιόρισε τις επιλογές των πλοιοκτητών. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 7,5-9Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 9-10,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 10,5-12Κ /ημέρα.

Disclaimer
This report and the information contained herein it is for general information only and does not constitute an investment advice

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter