Σαβ05042024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ηρεμία στον Ατλαντικό λόγω Κοπεγχάγης

bulk ships 000

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Με άνοδο συνέχισε η αγορά ξηρού φορτίου, με τα Capes να πρωταγωνιστούν στην άνοδο του γενικού δείκτη και ακολούθησαν τα υπόλοιπα μεγέθη. Μόνη εξαίρεση αποτέλεσαν τα Handies που παρουσίασαν οριακή πτώση, λόγω της κακής εικόνας τους Ατλαντικού. Αναλυτικότερα, τα capes αυξήθηκαν κατά 14,7%, τα Kamsarmaxes +3%, τα Supramaxes +2,3%, και τα Handies -0,7%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI παρουσίασε αύξηση 240 μονάδων (+7,8%) και έκλεισε στις 3344 μονάδες την Παρασκευή 20 Μαΐου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά δεν έδειξε ιδιαίτερες μεταβολές, παρά το ελπιδοφόρο ξεκίνημα της εβδομάδας. Έτσι, διατηρήθηκε ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα. Η ζήτηση για πλοία για τις αρχές του επόμενου μήνα δείχνει ικανοποιητική και αναμένουμε βελτιώσεις στη ναυλαγορά. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 15 $/tn.
Στον Ατλαντικό και ιδιαίτερα στη Βραζιλία η εβδομάδα ξεκίνησε νωχελικά. Ωστόσο, η περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας γρήγορα οδήγησε σε άνοδο των ναύλων. Επίσης, υπήρξε αρκετή κινητικότητα και από τη νότια Αφρική. Στο βορρά η αγορά έδειξε να επηρεάζεται θετικά από την κινητικότητα του νότου και παρουσίασε βελτιώσεις, παρά το συνηθισμένο όγκο φορτίων. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 38,18 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 61,7Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 32,15 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά ξεκίνησε καλά την εβδομάδα, με βελτιώσεις στα υπερατλαντικά και προς την Ασία ταξίδια. Προς το τέλος της εβδομάδας οι ρυθμοί της αγοράς υποχώρησαν και οι περισσότερες συμφωνίες κλείστηκαν στα νούμερα που είχαν δοθεί από την αρχή της εβδομάδας. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 29-31Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία), από τον Αμερικάνικο κόλπο προς την Ασία στα $ 31-33Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια μέσω του Αμερικάνικου κόλπου και τη Β. Ακτή της Ν. Αμερικής στα $ 28-30Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά είχε ένα δυναμικό ξεκίνημα και αρκετοί ναυλωτές έδειξαν διάθεση να κλείσουν κάποιο πλοίο. Οι πλοιοκτήτες με άμεσα διαθέσιμα πλοία προσπάθησαν να κρατήσουν τους ναύλους στα ίδια επίπεδα. Οι ναυλωτές που δεν βιάζονταν να ναυλώσουν έμειναν στις θέσεις τους περιμένοντας ενδεχόμενη πτώση της αγοράς. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 28,5-30,5Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά κέρδισε έδαφος. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των ναυλωτών ήταν έντονος για την ανεύρεση κάποιου άμεσα διαθέσιμου πλοίου. Έτσι οι ναύλοι βελτιώθηκαν σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Ωστόσο θα πρέπει να αυξηθούν τα φορτία από την Ινδονησία για να διατηρηθεί αυτή η ανοδική τάση. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έμειναν στα 31,5-33Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά κινήθηκε θετικά, κυρίως για τα ταξίδια προς την Ινδία και τον Ατλαντικό, παρασύροντας και τις υπόλοιπες διαδρομές. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 30-31,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 33-34Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 39-40Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά διατήρησε την έντονη κινητικότητα, με τη ροή φορτίων να είναι σταθερή και τους ναυλωτές να βιάζονται να καλυφθούν πριν την περίοδο των μουσώνων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή έμειναν στα $ 37-38Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 33,5-34,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά κινήθηκε πτωτικά. Ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων συνέχισε να αυξάνεται, καθώς προστέθηκαν και πλοία που μετακινήθηκαν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια υποχώρησαν στα $ 40-41Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 37,5-38,5Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η αγορά ήταν αρκετά δραστήρια και σε συνδυασμό με τα λιγότερα πλοία στην περιοχή, οι ναύλοι αυξήθηκαν. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα ανέβηκαν στα $ 44-45Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 44-45,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης παρέμεινε ήρεμη. Φαίνεται πως η προσοχή των ναυλωτών ήταν στραμμένη στο event της Κοπεγχάγης, οπότε δεν είδαμε πολλά φορτία. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 25-26Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 25,5-26,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 28-29Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά είχε ένα καλό ξεκίνημα της εβδομάδας με κάποια νέα φορτία, ωστόσο η συνέχεια ήταν πιο ήρεμη. Έτσι οι ναύλοι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 25-26Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 21-22,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 22,5-23,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η αγορά παρουσίασε πτώση σε όλες τις διαδρομές. Πλοιοκτήτες και ναυλωτές απουσίαζαν από τα γραφεία τους για να παρευρεθούν στην Κοπεγχάγη. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 21,5-22,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 17-18Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο παρατηρήθηκε ηρεμία, με την απουσία νέων φορτίων να είναι αισθητή. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 23-24Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 22-23Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 20-21,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 22-23 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον αμερικανικό κόλπο η αγορά παρουσίασε έντονη πτώση των ναύλων. Μόνο τα υπερατλαντικά ταξίδια κρατήθηκαν στα ίδια επίπεδα, δίνοντας ένα κίνητρο στους πλοιοκτήτες που δεν επιθυμούσαν να μετακινηθούν προς τα εκεί. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού μειώθηκαν στα $ 29,5-30,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 30,5-31,5Κ /ημέρα.
Στην αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) παρατηρήθηκε ύφεση, με τα περισσότερα φορτία για το Μάιο να έχουν καλυφθεί. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 39-40,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 43-44,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία, η αγορά διατήρησε τη δυναμική της. Η έλλειψη προσφερόμενης χωρητικότητας, διατήρησε το μέσο όρο των ναύλων υψηλότερα από τους αντίστοιχους του ατλαντικού. Ξεχώρισε ιδιαίτερα η υπό-αγορά του αραβικού κόλπου και της Ινδίας, που η άνοδος ήταν ακόμη πιο έντονη. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 32-33,5 Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 27-28Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 26,5-27,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter