Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αγορά ξηρού φορτίου: Νέα πτώση με παράθυρο σταθεροποίησης

Capesize bulker

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Η αγορά ξηρού φορτίου συνέχισε να βρίσκεται σε ύφεση. Όλα τα μεγέθη υποχώρησαν, όμως η άνοδος των Capes στο τέλος της εβδομάδας άφησε περιθώρια αισιοδοξίας, ότι σύντομα θα αλλάξει η πορεία της αγοράς. Έτσι, ο BDI κατέγραψε νέα εβδομαδιαία πτώση της τάξης των 804 μονάδων και έκλεισε στις 2715 μονάδες την Παρασκευή 5 Nοεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία παρατηρήθηκε κάποια κινητικότητα στην αρχή της εβδομάδας με ορισμένες συζητήσεις για φορτία σιδηρομεταλλεύματος και κάρβουνο, οι οποίες όμως διακόπηκαν από τις διακοπές στα μέσα της εβδομάδας. Έτσι ο βασικός δείκτης C5 συνέχισε να χάνει έδαφος. Τα επίπεδα των ναύλων στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν στο τέλος της εβδομάδας στα 10,85 $/tn.
Στον Ατλαντικό, η Βραζιλία συνέχισε την αρνητική της πορεία, με μειωμένο όγκο εξαγωγών και τις καιρικές συνθήκες να επιδεινώνουν την κατάσταση. Στο ίδιο μοτίβο κι ο Βόρειος Ατλαντικός όπου τόσο τα υπερατλαντικά ταξίδια όσο και τα ταξίδια προς την Ασία κατέγραψαν εβδομαδιαία πτώση μεγαλύτερη από 20%. Οι ναύλοι την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 24.66 $/tn, κατά μ.ο. (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 48,85 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 32,61Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η εικόνα ήταν καλύτερη από την Ασία, παρά το γεγονός ότι και εκεί σημειώθηκαν απώλειες. Στη Λατινική Αμερική μπορεί η λίστα των πλοίων του Νοεμβρίου να παραμένει περιορισμένη αλλά οι μειωμένες εξαγωγές της Βραζιλίας προς την Κίνα δεν βοήθησαν την αγορά. Στο βόρειο Ατλαντικό, μπορεί Η Μεσόγειος να είχε ικανοποιητικό όγκο φορτίων, όμως τα ταξίδια από τον αμερικανικό κόλπο και τη βόρεια Ακτή της Νοτίου Αμερικής προς την Ασία ήταν λίγα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 33-34Κ/ημέρα + 1300-1400 GBB , από τη Μαύρη Θάλασσα προς την Άπω Ανατολή στα $ 30-31Κ/ημέρα (παράδοση στην Ασία) και τα ταξίδια από τη Β. Ευρώπη-Βαλτική στη Μεσόγειο στα $ 30Κ/ημέρα.
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία η αγορά έκανε βουτιά, αφού η έλλειψη ζήτησης από το βόρειο Ειρηνικό και την Αυστραλία ενισχύθηκε και από τις σύντομες διακοπές κατά τη διάρκεια της εβδομάδας. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στη Ν.Α. Ασία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 19-20Κ /ημέρα.
Για τα SUPRAMAXes-ULTRAMAXes στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά δέχθηκε πιέσεις από τα πλοία που μετακινούνταν στην περιοχή από το βορρά, αναζητώντας καλύτερα νούμερα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής μειώθηκαν στα 19,5-20,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, η Άπω Ανατολή είδε χαμηλότερα νούμερα. Η μείωση των εισαγωγών άνθρακα και των καθυστερήσεων στα λιμάνια της Κίνας, είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης και την αύξηση των διαθέσιμων πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 17,5-19,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 15,5-16,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής (BH) στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα.
Στον Αραβικό Κόλπο και τη Δυτική Ινδία η αγορά ήταν ιδιαιτέρως ήρεμη λόγω των εορτασμών του Diwali. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή υποχώρησαν στα $ 32-33Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου –Δυτικής Ινδίας στα $ 26,5-28,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 22,5-23,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος συνέχισε να υποχωρεί, αφού ο όγκος των φορτίων δεν μπορούσε να καλύψει τα ανοιχτά πλοία της περιοχής. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έπεσαν στα $ 33-34Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 47-48Κ/ημέρα. Στην περιοχή της ECSA η εβδομάδα ξεκίνησε νωχελικά και συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς μέχρι το τέλος. Θετικό σημείο παραμένει ο περιορισμένος αριθμός πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα μειώθηκαν στα $ 24-25Κ/ημέρα + $ 1400-1500Κ ΒΒ και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο / Ευρώπη) στα $ 39-40,5Κ/ημέρα (παράδοση Recalada).
Η αγορά της Ευρώπης μπορεί να ενισχύθηκε με κάποια φορτία fertilizers και scrap, αλλά δεν ήταν αρκετά προκειμένου να αντιστρέψουν την αρνητική πορεία. Ωστόσο, τα επίπεδα της προσφοράς δίνουν συγκρατημένη αισιοδοξία ότι ίσως σύντομα σταθεροποιηθεί η αγορά. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 38-39Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 38-39,5Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 48-49Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά παρουσίασε πτωτικές τάσεις για ακόμα μία εβδομάδα. Παρατηρήθηκε δραστηριότητα στα μέσα της εβδομάδας αλλά οι συζητήσεις έγιναν σε χαμηλότερα επίπεδα. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο /Μαύρη Θάλασσα προς την Ασία έκλεινε στα $ 42-43Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale /Μαύρη Θάλασσα), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 30,5-32Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 29-30Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, η Ευρώπη παρέμεινε στο προσκήνιο παρά τη φθίνουσα πορεία. Η σχέση προσφοράς-ζήτησης δείχνει ότι η αγορά σύντομα θα σταθεροποιηθεί. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 34-35Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 34-35Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 33,5-34,5Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος έχασε έδαφος και αυτή τη βδομάδα, αν και υπήρξε κινητικότητα από τη μεριά των ναυλωτών. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 30,5-31,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 29-30Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 31-32,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 39-40,5 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αγορά του Αμερικάνικου Κόλπου συνέχισε να υποχωρεί, αφού η ζήτηση παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα και δεν μπορούσε να απορροφήσει τον διαρκώς αυξανόμενο αριθμό πλοίων. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 32-33Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 39,5-41Κ /ημέρα.
Στην αγορά της ECSA ξεκίνησε δυναμικά η εβδομάδα, με τη λίστα φορτίων να εμπλουτίζεται με νέα για τα μέσα Νοεμβρίου. Ωστόσο, η συνέχεια δεν ήταν τόσο ελπιδοφόρα με την προσφορά πλοίων να πιέζει τους ναύλους. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 36-37,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 47-48,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία η Άπω Ανατολή υποχώρησε περαιτέρω, με την Κίνα να αλλάζει την πολιτική της ως προς το εμπόριο και να περιορίζει τις εισαγωγές και εξαγωγές της. Στη νοτιοανατολική Ασία μπορεί η προσφορά χωρητικότητας να ήταν περιορισμένη αλλά ο ανταγωνισμός από τον βορρά έριξε τα νούμερο. Ο αραβικός κόλπος και η Ινδία ακολούθησαν τους πτωτικούς ρυθμούς των υπόλοιπων αγορών. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 21,5-22,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 23,5-24,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 31,5-32,5Κ /ημέρα.

''and don’t forget to wash your hands, try to stay home and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter