Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

DNV: Αυξάνονται οι παραγγελίες για πλοία εναλλακτικών καυσίμων – Κυρίαρχη η μεθανόλη

0DNV

Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν από την πλατφόρμα Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV, συνολικά 298 πλοία με πρόωση εναλλακτικών καυσίμων παραγγέλθηκαν το 2023, με τη μεθανόλη να γίνεται «κυρίαρχη».
Ο νηογνώμονας αποκάλυψε ότι με μικρή διαφορά, η μεθανόλη αποδείχθηκε η πιο δημοφιλής επιλογή εναλλακτικού καυσίμου το 2023 με 138 πλοία που παραγγέλθηκαν (εξαιρουμένων των μεταφορέων μεθανόλης), μια απότομη αύξηση σε σύγκριση με τα 35 που παραγγέλθηκαν να λειτουργούν με αυτό το καύσιμο το προηγούμενο έτος. Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (106) κυριάρχησαν σε αυτό το τμήμα, ακολουθούμενα από τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου (13) και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων (10).
Το δεύτερο εναλλακτικό καύσιμο επιλογής το 2023 ήταν το LNG με παραγγελία 130 πλοίων, από 222 το 2022, δήλωσε ο DNV, σημειώνοντας ότι όταν εξετάζουμε μόνο τα νεότευκτα, το LNG θα ήταν το προβάδισμα, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των παραγγελιών μεθανόλης ήταν για μετασκευές. Επιπλέον, το 2023 είδε επίσης το ΥΦΑ να σπάει το φράγμα των 1000 πλοίων (εξαιρουμένων των μεταφορέων ΥΦΑ), δείχνοντας τη σημασία του καυσίμου στη θαλάσσια ενεργειακή μετάβαση, τόνισε ο DNV. Ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων ήταν ο πιο ενεργός (48) για το ΥΦΑ, ακολουθούμενος από τους μεταφορείς αυτοκινήτων (40) και τα δεξαμενόπλοια (30).
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία AFI του DNV, το 2023 πραγματοποιήθηκαν επίσης οι πρώτες παραγγελίες για πλοία που επρόκειτο να λειτουργήσουν με αμμωνία (11), ενώ με μόλις πέντε παραγγελίες, το υδρογόνο ήταν λιγότερο δημοφιλής επιλογή σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (18).
Υπενθυμίζεται ότι η DNV ενίσχυσε την πλατφόρμα δεδομένων AFI προσθέτοντας νέα καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα, συμπεριλαμβανομένης της μεθανόλης, της αμμωνίας, του υδρογόνου και του υγραερίου, στις αρχές του 2023.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter