Δευ05062024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αμμωνία Vs Μεθανόλης

rypoi naftilia 057288

Την αμμωνία ως καύσιμου για πλοία να κυριαρχεί της μεθανόλης «βλέπει» η έκθεση Net Zero Roadmap 2023 του International Energy Agency. Η έκθεση υπογραμμίζει τη διαθεσιμότητα δοκιμασμένων τεχνολογιών και πολιτικών που μπορούν να μειώσουν γρήγορα τις εκπομπές κατά την επόμενη δεκαετία, διατηρώντας τον στόχο του 1,5°C εφικτό.Η φετινή έκδοση βασίζεται στα δεδομένα που δημοσιεύθηκαν το 2021 και χαρτογραφεί βασικά βήματα για την παγκόσμια ενέργεια που πρέπει να αναληφθεί, ιδίως έως το 2030, για να συμβάλει στην επίτευξη του στόχου του 1,5°C. Ένα από τα ξεχωριστά ευρήματα της έκθεσης είναι οι αξιοσημείωτες δυνατότητες της αμμωνίας ως λύση απανθρακοποίησης για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. Ενώ επί του παρόντος δεν υπάρχουν εμπορικά πλοία που λειτουργούν με αμμωνία, οι κατασκευαστές κινητήρων έχουν δοκιμάσει με επιτυχία την τεχνολογία και μεγάλες εταιρείες της βιομηχανίας όπως η MAN Energy Solutions και η WinGD στοχεύουν να έχουν εμπορικά διαθέσιμους κινητήρες στην αγορά το 2024 και το 2025 αντίστοιχα.
Από το τέλος του 2022, περίπου 150 πλοία έτοιμα για αμμωνία ήταν υπό παραγγελία, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 15% των τυπικών ετήσιων παραγγελιών πλοίων. Αυτό αποτελεί μια χρυσή ευκαιρία για την ταχεία ανάπτυξη των απαραίτητων πρωτοκόλλων ασφαλείας, σύμφωνα με τον IEA.
Αντίθετα για τη μεθανόλη η έκθεση δείχνει ότι το μερίδιο της μεθανόλης στη ναυτιλία προβλέπεται να παραμείνει μόλις στο 3% μέχρι το 2050. Αυτό συμβαίνει παρά τον συνεχιζόμενο ενθουσιασμό γύρω από τη μεθανόλη ως πιθανό καύσιμο πλοίων.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του IEA από το σενάριο NZE του 2023, το οποίο περιγράφει μια πορεία για τον παγκόσμιο ενεργειακό τομέα να φτάσει σε καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2 έως το 2050, η αμμωνία, η οποία είχε μηδενικό μερίδιο στην κατανάλωση ενέργειας της ναυτιλίας το 2022, προβλέπεται να φτάσει το 6% το 2030, το μερίδιο 15% το 2035 και ένα σημαντικό μερίδιο 44% το 2050. καθιστώντας το νικητή στην παλέτα επιλογής καυσίμων της απανθρακοποίησης της ναυτιλίας.
Τα βιοκαύσιμα προβλέπεται να αυξηθούν από μηδενικό ποσοστό το 2022 σε 8% το 2030, ακολουθούμενο από αύξηση σε 13% το 2035 και 19% τοις εκατό το 2050.
Το υδρογόνο, το οποίο δεν είχε μερίδιο το 2022, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το 4% της χρήσης ενέργειας της ναυτιλίας το 2030, το 7% το 2035 και το 19% το 2050. Τέλος, η μεθανόλη, ξεκινώντας από μηδενικό ποσοστό το 2022, αναμένεται να φτάσει το 1% το 2030, να διατηρήσει το 1% το 2035 και να αυξηθεί στο 3% το 2050.
Η μετάβαση στην αμμωνία ή τη μεθανόλη ως καύσιμα για τα θαλάσσια σκάφη θα απαιτήσει τροποποιήσεις των κινητήρων και την ανάπτυξη συστημάτων τροφοδοσίας καυσίμων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter