Κυρ05052024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η ναυτιλιακή βιομηχανία αντιμετωπίζει δύο εναλλακτικές ρότες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές

aerioi rypoi 0

Λαμβάνοντας υπόψη τις ενισχυμένες δεσμεύσεις του ναυτιλιακού τομέα για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στο καθαρό μηδέν έως το 2050, η έκθεση «The Future of Maritime Fuels» του Lloyd's Register (LR) Maritime Decarbonisation Hub παρουσιάζει μια ανασκόπηση ενός ευρέος φάσματος προβλέψεων μείγματος καυσίμων και έχει εντοπίσει δύο εναλλακτικές διαδρομές που θα κατευθύνουν την πορεία της ναυτιλίας - σενάρια καυσίμων με βάση το υδρογόνο και σενάρια βιοκαυσίμων. Η έκθεση αναλύει τη δυναμική του συστήματος ενεργειακού εφοδιασμού στο πλαίσιο αυτών των σεναρίων, λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη προσφορά καθώς και τη ζήτηση από άλλους τομείς για αυτά τα καύσιμα.
Στα σενάρια καυσίμων με βάση το υδρογόνο, η ηλεκτρονική αμμωνία προβλέπεται να αναδειχθεί ως το πιο υιοθετημένο ναυτιλιακό καύσιμο μακροπρόθεσμα, με μέσο μερίδιο 35% της αγοράς ναυτιλιακών καυσίμων έως το 2050. Μια τέτοια υιοθέτηση αποφέρει σημαντικές ενεργειακές απαιτήσεις, οι οποίες θα οδηγήσουν ενδεχομένως τη ναυτιλιακή βιομηχανία να είναι ο μεγαλύτερος χρήστης αμμωνίας παγκοσμίως. Προβλέπεται ότι η μπλε και η ηλεκτρονική αμμωνία θα δεσμεύσουν μεταξύ 20% και 60% των συνολικών ναυτιλιακών καυσίμων έως το 2050, με τη συνολική κατανάλωση από τη ναυτιλία να αυξάνεται κατά μέσο όρο από 0,79 exajoules (EJ) το 2030 σε 6,06 EJ το 2050.
Στα σενάρια βιοκαυσίμων, το υγροποιημένο βιομεθάνιο προβλέπεται να δεσμεύσει κατά μέσο όρο το 34% των συνολικών ναυτιλιακών καυσίμων έως το 2050, με τη συνολική κατανάλωση από τη ναυτιλία να αυξάνεται από 0,5 EJ το 2030 σε 4,58 EJ το 2050. Ωστόσο, η αναμενόμενη προσφορά βιομεθανίου που απαιτείται για τη ναυτιλία προβλέπεται να κυμαίνεται μεταξύ 0,3 EJ και 2 EJ κατά την υπό εξέταση χρονική περίοδο, η οποία θα υπολείπεται της ζήτησης. Αυτό καταδεικνύει ότι η παραγωγή θα είναι ανεπαρκής για την κάλυψη της συνολικής ναυτιλιακής ζήτησης για βιομεθάνιο.
Η έκθεση διαπιστώνει επίσης ότι η μεθανόλη αναμένεται να έχει χαμηλότερο μερίδιο αγοράς στην αγορά ναυτιλιακών καυσίμων από την αμμωνία και το βιομεθάνιο, γεγονός που έρχεται σε αντίθεση με την τρέχουσα τάση παραγγελίας πλοίων μεθανόλης διπλού καυσίμου στη σημερινή ναυτιλιακή αγορά. Τα συνδυασμένα καύσιμα βιομεθανόλης και ε-μεθανόλης προβλέπεται να κατακτήσουν κατά μέσο όρο μερίδιο αγοράς 13,4% των συνολικών ναυτιλιακών καυσίμων έως το 2050.
Αυτές οι προβλέψεις μείγματος καυσίμων υπογραμμίζουν τον κεντρικό ρόλο της βιομηχανίας στην προώθηση της υιοθέτησης εναλλακτικών καυσίμων, ενώ αντιμετωπίζει μοναδικές προκλήσεις στην εξισορρόπηση της ζήτησης, της προσφοράς και των επενδύσεων σε εναλλακτικές οδούς καυσίμων.
Μετά την ανάλυση διαφορετικών προβλέψεων μείγματος καυσίμων, η έκθεση προσδιορίζει τρόπους περαιτέρω διερεύνησης, όπως η βαθύτερη εξέταση της δυναμικής της προσφοράς καυσίμων και η ενσωμάτωσή τους με τα υπάρχοντα μοντέλα στόλου, καθώς και η διατομεακή συνεργασία για τον εμπλουτισμό της κατανόησης του κλάδου για την πολύπλευρη μετάβαση καυσίμου της ναυτιλίας καθώς πλοηγείται προς πιο πράσινους ορίζοντες.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter