Σαβ05042024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αύξηση της ζήτησης για boxship «βλέπει» η BIMCO

0koyti

Η ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 10% από το 2023, καθώς οι πλοιοκτήτες προχωρούν με την εφαρμογή των κανονισμών του IMO 2023, εκτιμά η BIMCO. Η επίτευξη του δείκτη ενεργειακής απόδοσης υφιστάμενων πλοίων (EEXI) και η επίτευξη καλής βαθμολογίας δείκτη έντασης άνθρακα (CII) είναι ένα καυτό θέμα στον κλάδο που είναι πιθανό να επηρεάσει το ισοζύγιο ζήτησης και προσφοράς. Για τα παλαιότερα πλοία, ο κύριος τρόπος εκπλήρωσης των επικείμενων κανονισμών CII θα ήταν η επιβράδυνση, η άσκηση μεγαλύτερης πίεσης στην πλευρά της προσφοράς εν μέσω πιθανών προσαρμογών των διαδρομών πλεύσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, κανένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν έχει διαλυθεί μέχρι στιγμής φέτος, αλλά η δραστηριότητα διαλύσεων αναμένεται να συνεχιστεί κατά το υπόλοιπο του έτους και το 2023. Παρόλο που οι συμβάσεις έχουν επιβραδυνθεί από 358.000 TEU/μήνα κατά μέσο όρο το 2021 σε 248.000/μήνα τους πρώτους επτά μήνες του 2022, το βιβλίο παραγγελιών εξακολουθεί να αυξάνεται κατά 1,2 εκατομμύρια TEU από την αρχή του έτους. Το orderbook ανέρχεται τώρα σε 7,0 εκατομμύρια TEU, που ισοδυναμεί με το 27,6% του εμπορικού στόλου. Οι παραδόσεις που προκύπτουν είναι πιθανό να επηρεάσουν σημαντικά τις τύχες της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων τα επόμενα χρόνια, καθώς περίπου 5 εκατομμύρια TEU θα παραδοθούν κατά την περίοδο 2023-3024. «Συνολικά, αν υποθέσουμε ότι η ζήτηση πλοίων το 2023 αυξάνεται κατά 10% λόγω του EEXI, η συμφόρηση μειώνεται κατά 7-8%, το μέγεθος του στόλου αυξάνεται κατά 8% και η ζήτηση φορτίου αυξάνει τη ζήτηση πλοίων κατά 3-4% τότε μπορούμε να συμπεράνουμε ότι το ισοζύγιο προσφοράς/ ζήτησης στόλου θα επιδεινωθεί το 2023 και θα οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές χρονοναύλωσης, " δήλωσε ο Επικεφαλής Αναλυτής της BIMCO Niels Rasmussen, προσθέτοντας ότι οι παγκόσμιες οικονομικές αντιξοότητες προσθέτουν πολλούς κινδύνους στη ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter