Τετ05082024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αναζητούνται πόροι για τέσσερα σημαντικά σιδηροδρομικά έργα που επηρεάζουν λιμενικές λειτουργίες

0Λαύριο

Πόρους προκειμένου να προχωρήσουν τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα ύψους 5 δισ. ευρώ αναζητά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Από τα συνολικά έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα τα τέσσερα παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τα λιμάνια Λαυρίου και Ραφήνας στην Ανατολική Αττική και το ένα για τον έκτο προβλήτα του ΟΛΘ.
Ειδικότερα αφορούν την:
- Τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ.
- Την κατασκευή για νέα προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.
- Την κατασκευή για νέα προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή σύνδεσης της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ και την ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ που ολοκληρώνει τη γραμμή Αθήνα-Πάτρα. Παράλληλα το νέο έτος θα επανυποβληθεί αίτημα χρηματοδότησης για το μεγάλο έργο υπογειοποίησης της γραμμής Ρίο-Νέος Λιμένας Πάτρας στο Connecting Europe Facilities (CEF). Πρόκειται για έργο που περιλαμβάνει υπογειοποίηση σε 5,1 χιλιόμετρα και το κόστος του ξεπερνά τα 500 εκατ. ευρώ.
Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Λαυρίου, που σαν έργο εκκρεμεί περισσότερο από μία 15ετία αλλά και της Ραφήνας εκτιμάται ότι πέραν της ανάπτυξης που θα φέρει στις γύρω αστικές περιοχές θα επιδράσουν και στην αναμόρφωση του χάρτη των ακτοπλοϊκών συνδέσεων με τα νησιωτικά συγκροτήματα των Κυκλάδων καθώς μειώνονται σημαντικά οι χρόνοι του πλου από και προς αυτά. Επίσης η σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ εκτιμάται ότι θα δώσει περεταίρω ώθηση στην συνδυασμένη μεταφορά φορτίων στην Νότια Βαλκανική, και όχι μόνο, δεδομένων και των σχεδιασμών που έχουν κατά καιρούς ανακοινωθεί από τις εκάστοτε διοικήσεις του ΟΛΘ για τα σιδηροδρομικά φορτία. Επίσης η ανάπτυξη του προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης είναι προφανές ότι θα δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό αλλά και ένα μέσο που σε συνδυασμός με το μετρό της Θεσσαλονίκης θα αλλάξει τον κυκλοφοριακό χάρτη της πόλη. Τέλος ανάλογη ανάπτυξη για το λιμάνι της Πάτρας θα σημάνει η ολοκλήρωση των σχεδιασμών για τη νέα γραμμή με απόληξη στο λιμάνι που αποτελεί πύλη σύνδεσης της Ελλάδας με την Ε.Ε..

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter