Τρι04302024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ν. Παπαθανάσης: Αναγκαία η πλήρης ψηφιοποίηση της εφοδιαστικής

0παπ1

Την αναγκαιότητα ψηφιοποίησης όλων των σταδίων της εφοδιαστικής αλυσίδας τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων ο κ. Ν. Παπαθανάσης στις αναφορές του για τις προκλήσεις που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα την περίοδο των lockdown, αλλά και στις μελλοντικές προοπτικές της στο πλαίσιο των εργασιών του 23ο Πανελλήνιου Συνέδριου Logistics που διοργανώνει η ΕΕL. Εστιάζοντας στην εφοδιαστική επεσήμανε ότι οι εταιρείες οφείλουν να δώσουν έμφαση στην αναδιοργάνωση των διαδικασιών, στην αναβάθμιση των δεξιοτήτων του προσωπικού τους και στη χρήση εξειδικευμένων πληροφοριακών συστημάτων. Στο σημείο αυτό ανέφερε ότι προσεχώς πολλά προγράμματα θα “τρέξουν” για συνεχή εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού με στόχο την απόκτηση σύγχρονων δεξιοτήτων για να αναφερθεί στο σχέδιο της Βιομηχανικής Στρατηγικής, που ανακοινώθηκε τον Μάρτιο από την Κομισιόν αλλά και το ΕΣΠΑ 2021-2027, τμήμα του οποίου αφορά και την εφοδιαστική.
Όσον αφορά στο επίκαιρο θέμα των ημερών που είναι λόγω της πανδημίας η «έξαρση» του ηλεκτρονικού εμπορίου ο κ. Παπαθανάσης τόνισε χαρακτηριστικά ότι το e-commerce ήρθε για να μείνει, για να επισημάνει ότι εκ του γεγονότος θα αλλάξει ο τρόπος που λειτουργεί το φυσικό κατάστημα και για το λόγο αυτό οι επιχειρήσεις οφείλουν να προσαρμοστούν γρήγορα. Σχετικά με την ανταπόκριση της εφοδιαστικής παρατήρησε ότι στο πρώτο lockdown πολύ γρήγορα αποκαταστάθηκε η ομαλή ροή των εμπορευμάτων καθώς τα logistics και η εφοδιαστική αλυσίδα λειτούργησαν σωστά.
Ωστόσο έρευνα που διενήργησε για την Ελληνική Εταιρεία Logistics, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, με τίτλο: «Διερεύνηση του αντίκτυπου του COVID-19 στις ελληνικές αλυσίδες εφοδιασμού: Επιπτώσεις και επιχειρηματική συνέχεια», εμφανίζει την «πίεση» που δέχθηκε η εφοδιαστική. Το 45% των εταιρειών (εμπορίας/μεταποίησης και 3PL) δεν παρατήρησαν προβλήματα κατά τη διάρκεια της διανομής και παράδοσης παραγγελιών χρησιμοποιώντας τον ΙΧ στόλο τους. Ωστόσο προβλήματα που παρατηρήθηκαν αφορούσαν κυρίως στους συνεργάτες οι οποίοι παρείχαν υπηρεσίες μεταφοράς ή ταχυμεταφοράς καθώς τα βασικότερα προβλήματα που παρουσιάστηκαν αφορούσαν κυρίως σε σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις και στην έλλειψη πληροφόρησης σχετικά με το χρόνο παράδοσης. Εκ των πραγμάτων και με βάση την έρευνα το 54% των επιχειρήσεων εκτιμούν ότι θα υπάρξει σημαντική αύξηση στην αστική εφοδιαστική. Η τελευταία φάνηκε ότι έχει ανάγκη αύξησης του ανθρώπινου δυναμικού με τις ελλείψεις στην παρούσα φάση του δεύτερου lockdown να καλύπτεται «ευκαιριακά» από άλλους τομείς που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές.
Να σημειωθεί ότι ανεξαρτήτως των πορισμάτων της έρευνα οι συζητήσεις σε ευρωπαϊκό και όχι μόνο επίπεδο για το «τελευταίο μίλι» καλά κρατούν καθώς κοινή διαπίστωση είναι ότι οι εταιρίες στρέφουν στην αναδιάρθρωση των διαδικασιών logistics με επίκεντρο τους αποθηκευτικούς χώρους αλλά και της αναβάθμισης των δεξιοτήτων του προσωπικού τους κυρίως στο ψηφιακό πεδίο.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter