Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ο «χορός» των ναύλων

box trader 1

Καθώς το πέρας της εορταστικής περιόδου για το Κινεζικό νέο έτος δίνει την θέση της στην «καθημερινότητα» όσον αφορά στη διακίνηση φορτίων το ενδιαφέρον στρέφεται στη διαμόρφωση των ναύλων υπό το καθεστώς που έχουν «επιβάλει» οι Χούθι στην Ερυθρά και τις εκτροπές πλοίων στον περίπλου της Αφρικής.

Οι ναύλοι που έχουν «κορυφωθεί» ενδεχόμενα θα δεχθούν καθοδικές πιέσεις σύμφωνα με την έκθεση του Baltic Exchange. Η Freightos σημείωσε ότι τα ποσοστά από την Ασία προς τη Βόρεια Ευρώπη και τη Μεσόγειο μειώθηκαν καθ 'όλη τη διάρκεια του Φεβρουαρίου. Οι ναύλοι της Βόρειας Ευρώπης μειώθηκαν κατά 17% στα 4.553 δολάρια ΗΠΑ / FEU και οι τιμές της Μεσογείου μειώθηκαν κατά 19% στα 5.224 δολάρια ΗΠΑ / FEU, αν και το καθένα παρέμεινε σχεδόν τριπλάσιο από τα επίπεδα του Φεβρουαρίου 2019. Οι τιμές για τα εμπορευματοκιβώτια Ασίας-Βόρειας Αμερικής επιβράδυναν την άνοδό τους, αλλά συνέχισαν να ανεβαίνουν για μεγάλο μέρος του Φεβρουαρίου. Οι τιμές προς την Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 9% στα 6.709 δολάρια ΗΠΑ / FEU και οι τιμές της Δυτικής Ακτής Ασίας-ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 17% στα 4.809 δολάρια ΗΠΑ / FEU, καθώς κάποια ζήτηση μπορεί να μετατοπίζεται στη Δυτική Ακτή για να αποφευχθούν επιπτώσεις εκτροπής. Επιπλέον, οι υπερατλαντικές τιμές - οι οποίες δεν είχαν αυξηθεί τον Δεκέμβριο του 2023 και τον Ιανουάριο του 2024 - αυξήθηκαν κατά 59% τον Φεβρουάριο στα 1.862 δολάρια ΗΠΑ/FEU.
Η χωρητικότητες
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Vespucci Maritime, Lars Jensen, τα δίκτυα έχουν πλέον σταθεροποιηθεί στους νέους βρόχους ( λούπες) τους γύρω από την Αφρική. Οι αρχικές διαταραχές τόσο στη διαθεσιμότητα των πλοίων όσο και του εξοπλισμού έχουν πλέον διευθετηθεί σε μεγάλο βαθμό. Φυσικά, οι εκτροπές απορροφούν σημαντική ποσότητα χωρητικότητας, αλλά όχι τόσο πολύ ώστε να οδηγήσουν σε σοβαρή έλλειψη χωρητικότητας. Η συνολική χωρητικότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που χρησιμοποιούνται σε συναλλαγές που επηρεάζονται από την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας αυξήθηκε κατά 1,26 εκατομμύρια TEU από τον Οκτώβριο του 2023, κυρίως λόγω εκτροπών πλοίων προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της Linerlytica. Η Άπω Ανατολή-Μεσόγειος κατέγραψε το μεγαλύτερο άλμα των 610.000 TEU, αντιπροσωπεύοντας το ήμισυ της αυξημένης χωρητικότητας κατά την περίοδο, ακολουθούμενη από τη διαδρομή Άπω Ανατολής-Βόρειας Ευρώπης στα 260.000 TEU. Η αυξημένη ζήτηση για χωρητικότητα έχει απορροφήσει πλήρως όλη τη νέα χωρητικότητα που παραδόθηκε τους τελευταίους πέντε μήνες, με πρόσθετες απαιτήσεις για άλλα 400.000 TEU πρόσθετης χωρητικότητας που δεν έχουν ακόμη εκπληρωθεί, σύμφωνα με την Linerlytica.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter