Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

BIMCO: Η αγορά των εμπορευματοκιβωτίων αυξάνεται μέτρια

0Containers stacked

Το 2023, η αγορά εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 0,2% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 173,8 εκατομμύρια TEU.

Σε σύγκριση με το 2019, πριν χτυπήσει η πανδημία COVID, η αγορά αυξήθηκε κατά 1,5%. Η ανάπτυξη της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων υστερεί σημαντικά σε σχέση με τη συνολική οικονομική ανάπτυξη, καθώς η παγκόσμια οικονομία έχει αυξηθεί κατά 10% από το 2019 όπως σχολιάζει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, Niels Rasmussen. Υπογραμμίζοντας την πρόκληση για τους φορείς εκμετάλλευσης τακτικών γραμμών, η χωρητικότητα του στόλου εμπορευματοκιβωτίων το 2023 αυξήθηκε κατά 21% έναντι του 2019 και 8% έναντι του 2022. Το βιβλίο παραγγελιών νέων πλοίων θα προσθέσει σχεδόν 25% στη χωρητικότητα κατά τα επόμενα τεσσεράμισι χρόνια. Αν και η ανακύκλωση παλαιότερων πλοίων θα μετριάσει τη μελλοντική χωρητικότητα, η αύξηση του στόλου θα είναι σημαντική.
Αρχικά, η αγορά εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε ισχυρή ανάκαμψη από την κρίση COVID. Η Container Trades Statistics (CTS) εκτιμά ότι το 2021 η αγορά ήταν 3,9% μεγαλύτερη από ό, τι το 2023, αλλά έκτοτε έχει χάσει σχεδόν 7 εκατομμύρια TEU λόγω συρρίκνωσης τόσο στις ανατολικές/δυτικές όσο και στις περιφερειακές συναλλαγές. Οι συναλλαγές εντός των περιφερειών, οι λεγόμενες περιφερειακές συναλλαγές, συνεισφέρουν περίπου το ένα τρίτο του παγκόσμιου όγκου και αποτελούν εδώ και καιρό βασικούς μοχλούς ανάπτυξης για την αγορά. Ωστόσο, η CTS εκτιμά ότι οι συνδυασμένοι όγκοι στις εμπορικές λωρίδες μειώθηκαν κατά 3,7% το 2023 για να κλείσουν μόλις 0,7% υψηλότερα από ό, τι το 2019. Το εμπόριο στην περιοχή Ευρώπης/Μεσογείου ήταν η μεγαλύτερη απογοήτευση. Οι όγκοι εκτιμάται ότι μειώθηκαν κατά 7,9% το 2023 για να κλείσουν 12,6% χαμηλότερα από ό, τι το 2019. Η μείωση του εμπορίου μεταξύ της ΕΕ και της Ρωσίας από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία συνέβαλε σημαντικά.
Η ανάπτυξη στις συναλλαγές ανατολής/δύσης μεταξύ των περιοχών της Ασίας, της Ευρώπης / Μεσογείου και της Βόρειας Αμερικής έχει πληγεί από τη συρρίκνωση κατά 12,0% των εμπορικών λωρίδων back-haul από το 2019, ενώ οι συναλλαγές head-haul έχουν αυξηθεί κατά 7,2% από τότε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter