Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Περαιτέρω φιλελευθεροποίηση ζητά ο ESPO

espo logo.jpg

Με τη νέα Επίτροπο Μεταφορών Βιολέτα Παλκ, συναντήθηκε κλιμάκιο της Διοίκησης του ESPO κατά τη διάρκεια της οποίας πέραν του εθιμοτυπικού εξετάστηκαν και ζητήματα ουσίας όσον αφορά τις κατευθυντήριες γραμμές που αφορούν στην ευρωπαϊκή λιμενική πολιτική. Η οποία βρίσκεται ως γνωστόν, σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι.

Ουσιαστικά ο ESPO έθεσε θέμα περαιτέρω «απελευθέρωσης» της γενικότερης πολιτικής της ΕΕ προκειμένου να είναι εφικτή η αντιμετώπιση των προκλήσεων τόσο σε οικονομικό όσο και σε τακτικό επίπεδο, δεδομένων των συντελούμενων αλλαγών σε παγκόσμια κλίμακα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το τελευταίο διάστημα ο ESPO έχει προτάξει παραμέτρους που κάνουν λόγο για μια περαιτέρω φιλελευθεροποίηση της ευρωπαϊκής λιμενικής πολιτικής, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται, δεδομένου ότι οι αλλαγές που έχουν επισυμβεί σε άλλες πολιτικές που σχετίζονται και με το περιβάλλον τείνουν να αναδιαμορφώσουν το σκηνικό το οποίο εξακολουθεί ρευστό, καθώς εν παραλλήλω τρέχουν και αρκετά προγράμματα της ΕΕ που αναφέρονται στο Motorways of the Seas, το Short Sea Shipping και του άξονα συνδυασμένων μεταφορών βορρά – νότου και ανατολής - δύσης.

Πέραν τούτου στο σημείο αυτό πρέπει να υπενθυμιστεί ότι στους άξονες βορρά-νότου, ο Πειραιάς μέλλεται να διαδραματίσει ένα σημαίνοντα πρωταγωνιστικό ρόλο στην περίπτωση που προχωρήσουν την επαύριον των εκλογών οι πολυσυζητημένες και πολύ καθυστερημένες ιδιωτικοποιήσεις καθώς η κινεζική πλευρά τον έχει εντάξει με κομβικό ρόλο στο δια θαλάσσης δρόμο του μεταξιού που συνδέει την Ασία με τα Ευρωπαϊκά εμπορικά κέντρα, δια μέσου του Πειραιά.

Τέλος να σημειωθεί ότι το πολιτικό σκηνικό και η διαμόρφωση του διατηρεί το ενδιαφέρον των επενδυτικών ομάδων καθώς πλέον τα πράγματα έχουν ρευστοποιηθεί στον υπέρτατο βαθμό και με δεδομένο ότι την επαύριον της εκλογικής αναμέτρησης θα αναζητηθεί εκ νέου βηματισμός τόσο για το λιμάνι του Πειραιά, όσο και της Θεσσαλονίκης.

Υπό συζήτηση η εθνική λιμενική πολιτική

Στο μεταξύ οι ίδιοι κύκλοι φαίνεται να εστιάζουν στη τελευταία διαδικτυακή παρουσία του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Α. Τσίπρα, ο οποίος φαίνεται να ρίχνει τους τόνους της ρητορικής στελεχών συνιστωσών του κόμματος περί των ιδιωτικοποιήσεων, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα μπορούσαν αυτές να προχωρήσουν όπου εμπλέκονται κρατικές εταιρείες στους μέχρι τώρα γνωστούς διαγωνισμούς υπό την προϋπόθεση ότι αυτές θα προσχωρούσαν σε σύναψη διακρατικής μορφής συμφωνιών με ευνοϊκότερους όρους για την ελληνική οικονομία.

Το γεγονός αυτό, που έρχεται σε αντίθεση με την ρητορική της παραμονής των λιμανιών υπό κρατικό έλεγχο προδικάζει και το μέλλον της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς για μεν το λιμάνι του Πειραιά συμμετέχει η κρατική κινεζική Cosco, για δε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως γνωστόν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον η ρωσική εταιρεία σιδηροδρόμων RZD η οποία διατηρεί διπλό ενδιαφέρον και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Να σημειωθεί ότι η εν λόγω τοποθέτηση που επιχειρείται σε αυτή τη φάση να εξηγηθεί λέξη προς λέξη και νόημα προς νόημα αφήνει επίσης ελεύθερο το πεδίο συμμετοχής κινεζικών κρατικών εταιρειών και για το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεδομένης της εκδηλωμένης διάθεσης των Κινέζων να επενδύσουν σε ένα μέσο που θα εξυπηρετήσει τις δραστηριότητες που αναπτύσσονται ήδη από το λιμάνι του Πειραιά και μελλοντικά από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αλλά και της Αλεξανδρούπολης.

Κύκλοι των χρηστών τέλος, που δε θέλησαν να τοποθετηθούν επακριβώς επί των λέξεων και των νοημάτων καθώς στο τελευταίο διάστημα υπάρχουν αρκετές αμφιταλαντευόμενες πολιτικές σε επίπεδο υψηλόβαθμων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ σημείωναν ότι μια περαιτέρω φιλελευθεροποίηση της αρχικής ρητορικής θα μπορούσε να οδηγήσει σε άλλου είδους λύσεις που δε θα θυσίαζαν τη θέση της Ελλάδας στα διεθνή δρώμενα.

Κάτι που όπως εκτιμούν επί της ουσίας φαίνεται να απεύχεται ο ΣΥΡΙΖΑ στη λογική ενός μελλοντικού ευρωπαϊκού ή παγκόσμιου αποκλεισμού.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter