Πεμ05022024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Η Σκωτία εξετάζει την επιβολή φόρου εκπομπών στα κρουαζιερόπλοια ανά επιβάτη

0cruise12

Μετά από ένα έτος ρεκόρ για τον αριθμό των επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων και των επιβατών σε πολλά από τα λιμάνια της Σκωτίας, οι ηγέτες ενός από τα πολιτικά κόμματα περιέγραψαν σχέδια το περασμένο Σαββατοκύριακο για την εισαγωγή νέων τελών με στόχο να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των κυμάτων των τουριστών. Είπαν ότι το σχέδιο θα ενθαρρύνει επίσης τις εταιρείες κρουαζιέρας να στραφούν σε ναυτιλία μηδενικών εκπομπών.
Η Σκωτία, όπως και πολλοί προορισμοί, βιώνει μια ταχεία αναζωπύρωση της κρουαζιέρας μετά την πανδημία. Στην αρχή της φετινής σεζόν, η Forth Ports, η οποία διαχειρίζεται μερικά από τα βασικά λιμάνια, δήλωσε ότι αναμένει αύξηση 50% στην κρουαζιέρα της με τουλάχιστον 150 επισκέψεις κρουαζιερόπλοιων, από 100 το 2022 στα λιμάνια του Εδιμβούργου, του Φάιφ και του Νταντί. Ο βιομηχανικός εμπορικός όμιλος Cruise Scotland αναφέρει ότι περισσότεροι από ένα εκατομμύριο επιβάτες κρουαζιέρας αναμένονταν το 2023, από περίπου 800.000 το 2019.
Η αύξηση των επισκέψεων δεν περιορίστηκε στα μεγαλύτερα λιμάνια κοντά στην περιοχή της πρωτεύουσας της Σκωτίας, με μικρότερα όπως το Dundee να αναφέρουν ότι θα πάει από τέσσερις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων το 2022 σε 14 φέτος. Καθώς η σεζόν τελείωσε τον Οκτώβριο, η λιμενική αρχή του Lerwick, χαρακτήρισε το 2023 ένα έτος «όπως κανένα άλλο», αναφέροντας ρεκόρ 129 επισκέψεων κρουαζιερόπλοιων με περισσότερους από 124.000 επιβάτες.
Σύμφωνα με όλες τις προσδοκίες, το 2024 θα συνεχίσει να χαρακτηρίζεται από ισχυρή ανάπτυξη. Αξιωματούχοι στο λιμάνι του Αμπερντίν, ανέφεραν ότι έχουν ήδη κλείσει 55 προσεγγίσεις για το 2024 από 43 φέτος και ότι λαμβάνουν ερωτήσεις για το 2025 και το 2026. Ενώ αυτές οι επισκέψεις παρέχουν ισχυρή ώθηση σε πολλές τοπικές επιχειρήσεις και δημιουργούν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες, τα λιμάνια και οι αξιωματούχοι της πόλης πρέπει επίσης να διαχειριστούν την ισχυρή εισροή ανθρώπων που προέρχονται από τα κρουαζιερόπλοια και να αντιμετωπίσουν τα παράπονα των κατοίκων για τα πάντα, από την κυκλοφορία έως τον θόρυβο και τα σκουπίδια.
Δεν ανακοινώθηκαν συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με το ποσό της λεγόμενης εισφοράς ή τον τρόπο διαχείρισής της, καθώς οι αποφάσεις θα λαμβάνονται από την τοπική αυτοδιοίκηση. Ωστόσο, έδειχναν υποστήριξη σε εθνικό επίπεδο για τη λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση των πιέσεων που δημιουργούνται στους λιμένες και τις γύρω κοινότητες.
Οι κινήσεις για την εισαγωγή νέων τελών στη Σκωτία έρχονται καθώς άλλοι προορισμοί στην Ευρώπη εργάζονται επίσης για τη διαχείριση της κίνησης κρουαζιερόπλοιων και του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού επιβατών. Τόσο το Άμστερνταμ στην Ολλανδία όσο και η Βαρκελώνη της Ισπανίας μετά την Βενετία,ξεκίνησαν προσπάθειες για την απομάκρυνση των κρουαζιερόπλοιων από τα κέντρα των πόλεων τους, επικαλούμενοι τις εκπομπές αέριων ρύπων τις προκλήσεις  για τις λιμενικές υποδομές αλλά και την πολυκοσμία που δημιουργούν οι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων. Μικρότεροι προορισμοί όπως τα Όρκνυ κινούνται επίσης για να περιορίσουν τα κρουαζιερόπλοια. Το Συμβούλιο των Όρκνυ ενέκρινε ένα σχέδιο τον περασμένο μήνα για τον περιορισμό του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων σε ένα λιμάνι κάθε φορά. Θεωρήθηκε ως μια συμβιβαστική κίνηση για τη στήριξη της τουριστικής βιομηχανίας, περιορίζοντας παράλληλα τον αριθμό των ανθρώπων που φθάνουν καθημερινά.
Η έννοια της επιβολής ορίων στον αριθμό των καθημερινών επιβατών που φθάνουν σε ένα λιμάνι έχει κερδίσει έδαφος σε πολλούς προορισμούς ενώ ομάδες σε άλλους προορισμούς όπως η Αλάσκα καλούν επίσης τους εκλεγμένους αξιωματούχους τους να εισαγάγουν παρόμοια όρια. Καθώς τα κρουαζιερόπλοια αυξάνονται σε μέγεθος και χωρητικότητα, οι αξιωματούχοι της βιομηχανίας της κρουαζιέρας επισημαίνουν την ανάγκη καλύτερου συντονισμού του προγραμματισμού και λήψης μέτρων όπως οι κλιμακωτοί χρόνοι άφιξης για να βοηθήσουν τα λιμάνια να διαχειριστούν τον αντίκτυπο των επιβατών στην τοπική κοινότητα.

*φωτό αρχείου

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter