Κυρ05052024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ερυθρά Θάλασσα: Στο μικροσκόπιο της FMC η εφοδιαστική

0koyti

Η Federal Maritime Commission (FMC) των ΗΠΑ έχει προγραμματίσει μια δημόσια ακρόαση για να διερευνήσει πώς οι συνθήκες στις περιοχές της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν επηρεάζουν την εμπορική ναυτιλία και τα παγκόσμια δίκτυα εφοδιασμού.
Σύμφωνα με την FMC, η δημόσια ακρόαση θα πραγματοποιηθεί στις 7 Φεβρουαρίου 2024, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στα ενδιαφερόμενα μέρη της αλυσίδας εφοδιασμού να επικοινωνήσουν με την Επιτροπή σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι επιθέσεις στην εμπορική ναυτιλία από την Υεμένη έχουν διαταράξει τις επιχειρήσεις, τα μέτρα που ελήφθησαν για την αντιμετώπιση αυτών των γεγονότων και τις επακόλουθες επιπτώσεις.
Η FMC σημείωσε επίσης ότι η ακρόαση θα επιτρέψει στην Επιτροπή να συγκεντρώσει πληροφορίες και να εντοπίσει τυχόν νέα ζητήματα που σχετίζονται με αυτές τις διαταραχές που υπόκεινται στο καταστατικό της Επιτροπής, όπως η επιβολή τελών έκτακτης ανάγκης και προσαυξήσεων.

Θύμα των Χούθι η αυτοκινητοβιομηχανία

Στο μεταξύ και τρίτη εταιρία κατασκευής αυτοκινήτων ανακοίνωσε στην Ευρώπη ανακοίνωσε προσωρινή διακοπή της παραγωγής οχημάτων. Το εργοστάσιο παραγωγής Suzuki στην Ουγγαρία δεν θα κατασκευάζει τα μοντέλα Vitara και S-CROSS μεταξύ 15 και 21 Ιανουαρίου, ανέφερε η εταιρεία σε απάντησή της μέσω email στο Reuters τη Δευτέρα. Η διακοπή της παραγωγής οφείλεται σε καθυστερήσεις στην άφιξη κινητήρων ιαπωνικής κατασκευής εν μέσω επιθέσεων σε εμπορικά πλοία στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας. Το εργοστάσιο, που βρίσκεται στη βόρεια ουγγρική πόλη Esztergom, σχεδιάζει να ξαναρχίσει την παραγωγή από τις 22 Ιανουαρίου.

Το Σουέζ

Με τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς LNG να αλλάζουν ρότα εγκαταλείποντας τις διελεύσεις από την Ερυθρά η διώρυγα του Σουέζ θα αντιμετωπίσει οξύτερο πρόβλημα ως προς τα έσοδα από τις διελεύσεις πλοίων καθώς φέρεται να έχουν μειωθεί κατά 40% από την αρχή του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2023 ως αποτέλεσμα των επιθέσεων των Χούτι.

Αυτορρύθμιση για το παγκόσμιο εμπόριο – Τα κενά «κουτιά»

Μετά την πανδημία και το περιστατικό του EverGiven που «έφραξε» το Σουέζ προκαλώντας αναστάτωση στην εφοδιαστική οι εξελίξεις στην Ερυθρά φαίνεται να οδηγούν το παγκόσμιο εμπόριο σε νέα αυτορρύθμιση των εμπορευματικών ροών. Μετά το «φράξιμο» από το EverGiven πολλοί φορτωτές είχε εκπονήσει εναλλακτικά σενάρια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στα οποία ενυπήρχε και ο περίπλους της Αφρικής και τα αυξημένα κόστη σε καύσιμα. Η όλη κατάσταση πάντως που τώρα έχει διαμορφωθεί έχει αυξήσει τα μεταφορικά αλλά λίαν συντόμως στο προσκήνιο θα παρουσιαστεί και το θέμα της εναπόθεσης κενών εμπορευματοκιβωτίων. Περίπου 780.000 TEU κενών εμπορευματοκιβωτίων λιγότερο από το προγραμματισμένο θα φτάσουν στην Ασία λίγο πριν από το κινεζικό νέο έτος. Αυτός είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την αύξηση των ναύλων spot επί του παρόντος.
Αναλυτές σημειώνουν πως οι εταιρίες εκμεταλλευόμενες την κρίση θα ακολουθήσουν την επιλογή της μειωμένης ροής των κενών ώστε να επιστρέψουν σε κατάσταση κερδοφορίας η οποία είχε αμφισβητηθεί στο τελευταίο τρίμηνο του 2023. Το κλείσιμο της διαδρομής του Σουέζ έχει αλλάξει τις θεμελιώδεις προοπτικές για τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων το 2024, με πιθανή κρίση χωρητικότητας στην Ασία να διαφαίνεται βραχυπρόθεσμα, σύμφωνα με την έκθεση του Ιανουαρίου του Baltic Exchange.
Όλες οι διαδρομές του Freightos Baltic Exchange (FBX) έχουν επηρεαστεί δραματικά από την κρίση, όπως ήταν αναμενόμενο το FBX11 (Κίνα / Ανατολική Ασία προς Βόρεια Ευρώπη) και το FBX13 (Κίνα / Ανατολική Ασία προς τη Μεσόγειο) παρουσιάζοντας τις πιο απότομες αυξήσεις.Το FBX11 ανέρχεται σε 4.789 δολάρια ΗΠΑ στις 8 Ιανουαρίου 2024, ενώ ήταν 1.446 δολάρια ΗΠΑ στις 8 Δεκεμβρίου 2023 και 1.446 δολάρια ΗΠΑ στις 8 Ιανουαρίου 2023. Ομοίως, το FBX13 ανήλθε σε 1.482 δολάρια ΗΠΑ στις 8 Ιανουαρίου 2023, αυξήθηκε σε 2.299 δολάρια ΗΠΑ στις 8 Δεκεμβρίου 2023 και διαμορφώθηκε σε 5.202 δολάρια ΗΠΑ στις 8 Ιανουαρίου 2024).
Τέλος προειδοποίηση ασφαλείας των ΗΠΑ προς τις ναυτιλιακές εταιρείες, σύμφωνα με την οποία τους ζητείται να παρακάμπτουν την Ερυθρά Θάλασσα, κοινοποίησε η Bimco.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter