22άρι με αμμωνία

0Κοντεινεράδικο

Ο DNV ανακοίνωσε ότι έχει χορηγήσει Έγκριση Αρχής (AiP) σε ένα σχέδιο για ένα mega-boxship με αμμωνία 21.700 TEU.

Αυτό το βασικό βήμα, το οποίο επιβεβαιώνει τη σκοπιμότητα του σχεδιασμού και διασφαλίζει ότι δεν υπάρχουν σημαντικά τεχνικά εμπόδια για την εκπλήρωση της τάξης, έρχεται καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία συνεχίζει να φλερτάρει με την αμμωνία ως αναδυόμενη εναλλακτική πηγή ενέργειας.
Ο σχεδιασμός για το σκάφος αναπτύχθηκε από μια κοινή κοινοπραξία της MSC, της ναυπηγικής Zhoushan Changhong International και της CIMC ORIC. Η MSC έχει μακροχρόνια σχέση με την κινεζική ναυπηγική εταιρεία, η οποία έχει κατασκευάσει μερικά από τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας που βρίσκονται σήμερα σε υπηρεσία.
Ο DNV αναφέρει ότι το προτεινόμενο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 21.700 TEU ενσωματώνει την τελευταία γενιά κύριων κινητήρων διπλού καυσίμου αμμωνίας μαζί με υπερμεγέθεις δεξαμενές αμμωνίας τύπου C. Ο σχεδιασμός της γάστρας, με νέα κάθετη πλώρη, βελτιστοποιημένες γραμμές πρύμνης και γάστρας, μαζί με επιστρώσεις χαμηλής αντίστασης, έλικες υψηλής απόδοσης και υδροδυναμικά χαρακτηριστικά εξοικονόμησης ενέργειας, στοχεύει στη βελτιωμένη απόδοση καυσίμου. Η επικύρωση του σχεδιασμού πραγματοποιήθηκε μέσω προσομοιώσεων CFD και δοκιμών μοντέλων.
Ο σχεδιασμός έχει επίσης βελτιστοποιηθεί για υψηλή αναλογία φορτίου προς χωρητικότητα και αποτελεσματική χρήση συγκράτησης. Επιπλέον, η διάταξη του καταστρώματος με δύο νησιά και ο σχεδιασμός του μπροστινού καταστρώματος επιτρέπουν σε πρόσθετους κόλπους εμπορευματοκιβωτίων 40 ποδιών να αυξήσουν τη χωρητικότητα φορτίου, διατηρώντας παράλληλα τη συμβατότητα του λιμανιού και της λειτουργίας.
Ο σχεδιασμός φτάνει σε αυτό το βασικό βήμα της διαδικασίας καθώς οι πρώτοι κινητήρες καύσης αμμωνίας είναι έτοιμοι να εισέλθουν στην εμπορική αγορά. Καθώς το έργο εξελίσσεται, η κοινοπραξία θα προχωρήσει σε πιο λεπτομερείς αναλύσεις σχεδιασμού και ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου του μετριασμού της αμμωνίας και του χειρισμού αερίου, καθώς και της ενσωμάτωσης στο σύστημα καυσίμων.