Το Λονδίνο διατήρησε τη θέση του ως ο κορυφαίος κόμβος ναυτιλιακής διαιτησίας στον κόσμο, αν και νέα στοιχεία από το HFW δείχνουν ότι τα κέντρα της Ασίας κλείνουν το χάσμα. Η έκτη έκθεση Maritime Arbitration in Numbers dιαπίστωσε ότι ενώ το Λονδίνο παραμένει κυρίαρχο, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ ανεβαίνουν γρήγορα, ενώ νέοι κόμβοι στο Ντουμπάι, την Κίνα και τις ΗΠΑ παρουσιάζουν αυξανόμενη δυναμική. Η Ένωση Ναυτιλιακών Διαιτητών του Λονδίνου (LMAA) κατέγραψε 1,845 νέες ναυτιλιακές αναφορές το 2023, το υψηλότερο από το 2014. Οι αριθμοί υποχώρησαν ελαφρά το 2024 σε 1,733, αντανακλώντας την επιστροφή στα προ πανδημίας επίπεδα, αλλά το Λονδίνο εξακολουθούσε να χειρίζεται περισσότερες από 1,800 νέες ναυτιλιακές διαιτησίες πέρυσι. Η Σιγκαπούρη παραμένει ο πλησιέστερος ανταγωνιστής του Λονδίνου. Το Επιμελητήριο Ναυτικής Διαιτησίας της Σιγκαπούρης (SCMA) ανέφερε 95 νέες υποθέσεις το 2024, άλμα 73% από έτος σε έτος, ενώ το Διεθνές Κέντρο Διαιτησίας της Σιγκαπούρης κατέγραψε 72 θαλάσσιες διαφορές. Σε συνδυασμό, η Σιγκαπούρη αντιπροσώπευε περίπου το 9% του φόρτου υποθέσεων ναυτικής διαιτησίας του Λονδίνου, από 7% το 2023 και 5% το 2022.
Το Χονγκ Κονγκ ανεβαίνει επίσης, με 43 ναυτιλιακές υποθέσεις που κατατέθηκαν στο HKIAC το 2024 και αύξηση 36% στα ραντεβού στο HKMAG. Και τα δύο κέντρα επεκτείνονται σταθερά από το 2020.
Η Κίνα αναδεικνύεται ως παίκτης, με την Επιτροπή Ναυτικής Διαιτησίας της Κίνας να αναφέρει 239 υποθέσεις το 2024, συμπεριλαμβανομένων 93 διαφορών που σχετίζονται με το εξωτερικό. Η DIAC του Ντουμπάι, εν τω μεταξύ, χειρίστηκε 12 ναυτιλιακές υποθέσεις πέρυσι, αρκετές από τις οποίες συνδέονται με το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου.
Στις ΗΠΑ, η Εταιρεία Ναυτικών Διαιτητών της Νέας Υόρκης σημείωσε αύξηση 18% στους διαιτητικούς διορισμούς το 2024, ενώ η δραστηριότητα αυξάνεται επίσης κατά μήκος της ακτής του Κόλπου μέσω της Ένωσης Ναυτιλιακών Διαιτητών του Χιούστον.
Η HFW σημείωσε ότι η κυριαρχία του Λονδίνου είναι απίθανο να ανατραπεί σύντομα, ιδιαίτερα με τις μεταρρυθμίσεις στο πλαίσιο του Νόμου περί Διαιτησίας του 2025 να ενισχύουν την ελκυστικότητά του. Αλλά η αυξανόμενη δύναμη των ασιατικών και περιφερειακών κόμβων δείχνει ένα πιο ανταγωνιστικό και διαφοροποιημένο τοπίο διαιτησίας μπροστά.