Το δεύτερο εξάμηνο τους τρέχοντος έτους δεν θα είναι το ίδιο ευοίωνο όσο το πρώτο από πλευράς αποτελεσμάτων για τον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Οι οιωνοί που φαίνεται πως ανέλυσαν οι γνωστές εταιρίες που ασχολούνται με την πορεία του τομέα δεν φαίνεται να αφήνουν περιθώρια για παρανοήσεις. Οι δείκτες εμπορευματικών μεταφορών αντικατοπτρίζουν την κατήφεια. Ο δείκτης μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της Σαγκάης (SCFI) μειώθηκε για οκτώ συνεχόμενες εβδομάδες, υποχωρώντας άλλες 42 μονάδες προχθές, με τις προγραμματισμένες αυξήσεις των ναύλων του Αυγούστου των μεταφορέων να μην διατηρούνται εν μέσω ανισορροπίας προσφοράς-ζήτησης.
Οι αναλυτές της Jefferies συνόψισαν την τρέχουσα διάθεση σημειώνοντας πως ο κλάδος προετοιμάζεται για μια υποτονική περίοδο. Η Linerlytica προειδοποιεί ότι οι αλυσιδωτές επιπτώσεις των αμερικανικών δασμολογικών πολιτικών αρχίζουν να δαγκώνουν, με τους όγκους εμπορευματοκιβωτίων να βρίσκονται τώρα υπό πίεση. Η πρόσφατα ανακοινωθείσα εμπορική συμφωνία ΗΠΑ-ΕΕ, η οποία περιλαμβάνει δασμό 15% στα ευρωπαϊκά αγαθά, αναμένεται να πλήξει ιδιαίτερα σκληρά τους διατλαντικούς όγκους. Οι εισαγωγές από την Ευρώπη στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 8% το 1ο εξάμηνο του 2025, αλλά αυτή η δυναμική προβλέπεται να αντιστραφεί το 2ο εξάμηνο, με την Jefferies να προβλέπει μείωση 10%. Εν τω μεταξύ, η χωρητικότητα στη διατλαντική διαδρομή παραμένει 16% υψηλότερη από ό, τι πριν από ένα χρόνο, εγείροντας ανησυχίες για σημαντική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα εάν η ζήτηση παραπαίει όπως προβλέπεται. Σύμφωνα με τη Sea-Intelligence, το βραχύβιο ράλι των ναύλων στις αρχές Ιουνίου έχει ξεθωριάσει και η πολυαναμενόμενη περίοδος αιχμής μπορεί να απουσιάζει εντελώς. Στο χειρότερο σενάριο, οι όγκοι του Αυγούστου θα μπορούσαν να βυθιστούν έως και 26% σε ετήσια βάση, προκαλώντας περισσότερα κενά δρομολόγια και πίεση προς τα κάτω. Ακόμη και αν μια σύντομη, «επείγουσα» αύξηση υλοποιηθεί στα τέλη Σεπτεμβρίου - οδηγούμενη από τους εισαγωγείς των ΗΠΑ που προσπαθούν να στείλουν αγαθά πριν από τη Χρυσή Εβδομάδα της Κίνας - οι αναλυτές προειδοποιούν ότι αυτό θα ήταν ένα προσωρινό γεγονός.
Δεν είναι πάντως η πρώτη φορά που οι αναλυτές προβλέπουν τα δύσκολα για τον τομέα που συνεχίζει να ναυπηγεί πλοία με φρενήρεις ρυθμούς. Το ερώτημα αν αυτές οι αναλύσεις επιβεβαιωθούν παραμένει.