Επανέρχεται στο προσκήνιο η γεωπολιτική, και όχι μόνο σημασία, των επενδύσεων σε λιμάνια κομβικής σημασίας για την διεθνή οικονομία και το εμπόριο στο πέταλο της Ανατολικής Μεσογείου.
Φρενίτιδα εισαγωγών στα αμερικανικά λιμάνια πριν «κλείσει» το παράθυρο των 90 ημερών για την επιβολή δασμών στα εισερχόμενα- εισαγόμενα προϊόντα δείχνουν οι δείκτες που απεικονίζουν την κίνηση στα λιμάνια αλλά και τους ναύλους στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.]]>
Τις προσπάθειες των εισαγωγέων να εισαγάγουν όσο το δυνατόν περισσότερα εμπορεύματα στις ΗΠΑ προ της επιβολής λιμενικών τελών στα πλοία αλλά και δασμών σε εισαγόμενα προϊόντα αποτυπώνουν τα στοιχεία των αμερικανικών λιμένων.]]>
Η Sea-Intelligence ανέφερε πτώση 4-5% σε ετήσια βάση (YoY) της χωρητικότητας του Ειρηνικού για τον Απρίλιο-Μάιο, αντιστρέφοντας τα προηγούμενα σχέδια ανάπτυξης εν μέσω μεταβαλλόμενων συνθηκών στην αγορά.]]>
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης έχουν αρχίσει να αποσαφηνίζουν τη δική τους εκδοχή της συμφωνίας εκεχειρίας της Ερυθράς Θάλασσας που ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος και φαίνεται ότι η διεθνής ναυτιλία μπορεί να εξακολουθεί να αντιμετωπίζει κινδύνους στην Ερυθρά.]]>
Τον Μάρτιο του 2025, η παγκόσμια αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος αυξήθηκε στο 57,5%, το υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί από τον Νοέμβριο του 2023.
Ο δασμολογικός πόλεμος των ΗΠΑ συνεχίζει να διαταράσσει τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων, με σημαντική άνοδο στα κενά δρομολόγια στις διαδρομές Transpacific που αναφέρθηκαν την περασμένη εβδομάδα.]]>
Hutchison Ports και PSA International «ισοφάρισαν» στα έσοδα το 2024.]]>
Οι υψηλοί δασμοί της κυβέρνησης Trump στα κινεζικά προϊόντα ώθησαν τους carriers να μειώσουν σημαντικά τα δρομολόγια στην περιοχή Ασίας-ΗΠΑ.]]>
Η αναστολή επιβολής δασμών «άνοιξε ένα παράθυρο» στους φορτωτές να ξαναρχίσουν τις δραστηριότητές τους και να εκκαθαρίσουν τις συσσωρευμένες αποστολές που είχαν τεθεί σε αναμονή.
Οι τα container terminals της Μαύρης Θάλασσας της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Ουκρανίας χειρίστηκαν 1.313.392 TEU το 2024, συμπεριλαμβανομένων κενών εμπορευματοκιβωτίων και μεταφόρτωσης.]]>
Στα Αμερικανικά λιμάνια στρέφεται τώρα η προσοχή των αναλυτών μετά την αναγγελία των δασμών από τον Ντ.Τράμπ καθώς η κίνησή τους το προσεχές διάστημα θα αποτυπώσει τις επιπτώσεις του εμπορικού πολέμου στο εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο των ΗΠΑ.
Οι ναύλοι εμπορευματοκιβωτίων έχουν ισχυρή εποχική τάση εξασθένησης κατά την περίοδο μετά το κινεζικό νέο έτος (CNY).]]>
Η αξιοπιστία του παγκόσμιου χρονοδιαγράμματος εμπορευματοκιβωτίων ( schedule reliability) αυξήθηκε στο 54,9% τον Φεβρουάριο του 2025 - το υψηλότερο επίπεδο από τον Μάιο του 2024.]]>
Ζημιωμένα από την τυχόν επιβολή νέων λιμενικών τελών στις ΗΠΑ για πλοία που κατασκευάστηκαν στην Κίνα θα είναι τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μικρότερες χωρητικότητες σε σχέση με τα μεγάλα που θα καταπλέουν στα Αμερικανικά λιμάνια.
Τα ελληνικά λιμάνια αποδεικνύεται ότι είναι πολύ ισχυρά από το να φύγουν από το κάδρο του διεθνούς επενδυτικού ενδιαφέροντος που επιδιώκουν άλλα λιμάνια ένθεν κακείθεν της Ελλάδος.]]>
Η τελευταία έρευνα του International Tank Container Organisation (ITCO) δείχνει ότι ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενών εμπορευματοκιβωτίων είχε φτάσει τις 882.023 μονάδες παγκοσμίως, δηλαδή 3,96% περισσότερο από ότι πριν από ένα χρόνο.]]>
Τα «μπρος – πίσω» στους σχεδιασμούς των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων φαίνεται ότι θα φέρει η νέα τροπή με τις Αμερικανικές επιθέσεις που διέταξε ο Ντ. Τράμπ κατά στόχων των Χούθι της Υεμένης οι οποίοι μετά την εκεχειρία στην λωρίδα της Γάζας δεν επιτέθηκαν σε εμπορικών πλοία.
Τα «πάνω – κάτω» στα Αμερικανικά λιμάνια όσον αφορά στις εμπορευματικές ροές είναι πιθανό να επιφέρει η επιβολή υψηλών λιμενικών τελών σε πλοία που έχουν κατασκευαστεί στα Κινεζικά ναυπηγεία.
Το 2024, λαμβάνοντας υπόψη όλες τις συνεδριάσεις του διοικητικού συμβουλίου και των τεχνικών επιτροπών του ESPO, οι γυναίκες αντιπροσώπευαν το 41,33% των επαγγελματιών των λιμένων που συμμετείχαν στις συναντήσεις.]]>
Το θέμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας και των «ελλείψεων» ανατολικά και δυτικά του άξονά της επανάφερε στο προσκήνιο η αναφορά του προέδρου της EEL Κ. Παπαγεωργίου ο οποίος μιλώντας στο συνέδριο Prodexpo North αποκάλυψε ότι υπάρχει ζέον ενδιαφέρον από τουρκικά συμφέροντα για ανάπτυξη γραμμής από Κωνσταντινούπολη για Ηγουμενίτσα.