Στο «παιχνίδι» των ρύπων και οι ποτάμιες μεταφορές- Ικανοποιημένος ο ESPO

0ποταμιες

Οι ποτάμιες μεταφορές επέστρεψαν στο «κάδρο» των συνδυασμένων μεταφορών σε ευρωπαϊκό επίπεδο όπου προωθούνται πολιτικές μείωσης των αέριων ρύπων.


Ειδικότερα σχέδιο ψηφίσματος σχετικά με τις πλωτές μεταφορές (IWT) στην Ευρώπη, το οποίο και εγκρίθηκε τη Δευτέρα από την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού με 44 ψήφους υπέρ και 3 αποχές, σημειώνει ότι οι εσωτερικές πλωτές οδοί αντιπροσωπεύουν ένα πολύ μικρό μέρος των εμπορευματικών μεταφορών στην ΕΕ αντιπροσωπεύοντας μόνο το 6,1%, ενώ ο δρόμος έχει μερίδιο 76,3% και ο σιδηρόδρομος 17,6%. Οι Ευρωβουλευτές της Επιτροπής Μεταφορών ζήτησαν να γίνει μια ουσιαστική στροφή που θα συμβάλει στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών, στη βελτίωση της ασφάλειας και στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου συστήματος μεταφορών. Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές αποτελούν μια ανταγωνιστική εναλλακτική λύση στις οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές.
Για να καταστεί δυνατή η μετάβαση προς έναν κλιματικά ουδέτερο τομέα εσωτερικών πλωτών οδών, σύμφωνα με τα στοιχεία απαιτούνται πρόσθετοι πόροι, ώστε να καλυφθεί το κενό χρηματοδότησης που πλησιάζει τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι Ευρωβουλευτές κάλεσαν την Κομισιόν να δημιουργήσει ένα ειδικό ευρωπαϊκό ταμείο εσωτερικών πλωτών μεταφορών στην κατεύθυνση της βιώσιμης μετάβασης. Το Ταμείο θα πρέπει να συμπληρώνει τα υπάρχοντα αποθεματικά κεφάλαια με σημαντικές πρόσθετες χρηματοδοτικές συνεισφορές από ευρωπαϊκά και εθνικά χρηματοδοτικά μέσα, καθώς και ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις.
Να σημειωθεί ότι οι ποτάμιες οδοί της Β. Ευρώπης είναι στο μεγαλύτερο μέρους τους πλεύσιμοι με κορυφαία περίπτωση τον Δούναβη που εκβάλει στην Μ. Θάλασσα. Η ΕΕ και στο παρελθόν έχει μέσα από ειδικά προγράμματα συνδυασμένων μεταφορών υποστηρίξει τις ποτάμιες μεταφορές.

Ικανοποιημένος ο ESPO

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Λιμένων Θάλασσας (ESPO) εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ψήφο της Επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την ενίσχυση των εσωτερικών πλωτών μεταφορών. Η έκθεση πρωτοβουλίας που εγκρίθηκε με πρωτοβουλία με τίτλο «Προς τις μελλοντικές πλωτές μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας (IWT) στην Ευρώπη» συμπληρώνει πολύ καλά την ανακοίνωση της Επιτροπής με τίτλο "NAIADES III": "Ενίσχυση των ευρωπαϊκών πλωτών μεταφορών που είναι ανθεκτικές στο μέλλον" προσθέτοντας στο κάδρο τους θαλάσσιους λιμένες.
Πολλοί ευρωπαϊκοί λιμένες ακολουθούν ενεργά στρατηγικές διαχωρισμού των μεταφορών για να αυξήσουν τη χρήση βιώσιμων τρόπων μεταφοράς και να μεγιστοποιήσουν το δυναμικό των εσωτερικών πλωτών οδών, όπου υπάρχουν. " έκθεση TRAN της ευρωβουλευτού Caroline Nagtegaal αναγνωρίζει τον κρίσιμο και στρατηγικό ρόλο που διαδραματίζουν οι θαλάσσιοι λιμένες της Ευρώπης για να καταστεί δυνατή η στροφή προς τις μεταφορές εσωτερικών πλωτών οδών, καθώς μεγάλο μέρος των εσωτερικών πλωτών μεταφορών διέρχεται από τους θαλάσσιους λιμένες.
O ESPO χαιρετίζει ιδιαίτερα την αναγνώριση αυτή, καθώς και τη στήριξη της αυξανόμενης συνεργασίας μεταξύ θαλάσσιων και εσωτερικών λιμένων. Επιπλέον, η έκθεση ορθώς προσδιορίζει ότι η αυξημένη αξιοπιστία είναι καίριας σημασίας για την επιτυχία του τομέα, ότι οι επενδύσεις σε υποδομές εσωτερικών πλωτών οδών μέσα και γύρω από θαλάσσιους λιμένες είναι υψίστης σημασίας και ότι η βελτίωση της ομαδοποίησης των εσωτερικών πλωτών εμπορευματικών μεταφορών θα διευκόλυνε την αποτελεσματικότερη μεταφορά από και προς τους θαλάσσιους λιμένες.
"Θα θέλαμε να συγχαρούμε τον εισηγητή, τις σκιές και όλους τους βουλευτές του ΕΚ που συμμετείχαν στο αποτέλεσμα αυτής της έκθεσης. Εκτιμούμε ιδιαίτερα τον τρόπο με τον οποίο η έκθεση αναγνωρίζει και τονίζεται ο ρόλος και η συνδεσιμότητα με τους θαλάσσιους λιμένες στην ενίσχυση των εσωτερικών πλωτών μεταφορών. Πιστεύω ότι το σχέδιο δράσης NAIADES σε συνδυασμό με αυτήν την έκθεση αποτελούν μια καλή βάση για την επίτευξη των στόχων της στρατηγικής κινητικότητας για την IWT. Πρέπει να ελπίζουμε ότι η Επιτροπή σχεδιάζει ένα συγκρίσιμο συγκεκριμένο σχέδιο δράσης για τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων, για το οποίο η στρατηγική κινητικότητας έθεσε τους ίδιους αναπτυξιακούς στόχους με την IWT», ανέφερε η Isabelle Ryckbost, Γενική Γραμματέας του ESPO.
Λίγες ημέρες νωρίτερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε παρουσιάσει το σχέδιο δράσης «NAIADES III: Ενίσχυση των ευρωπαϊκών εσωτερικών πλωτών μεταφορών με μελλοντική ασφάλεια» που περιλαμβάνει 35 δράσεις και 8 εμβληματικές πρωτοβουλίες. Ο ESPO συμφωνεί πλήρως με την ανάγκη για σημαντικές επενδύσεις σε IWT και πολυτροπικές υποδομές, εκσυγχρονισμό του στόλου και ψηφιοποίηση, αλλά πιστεύει ότι μια ολοκληρωμένη προσέγγιση μεταξύ του θαλάσσιου λιμένα, των λιμένων εσωτερικής ναυσιπλοίας και των εσωτερικών πλωτών οδών είναι απαραίτητη για την αξιοποίηση του πλήρους δυναμικού του τομέα.

новинки кинематографа
Машинная вышивка, программа для вышивания, Разработка макета в вышивальной программе, Авторский дизайн