Πεμ04182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Υπό διωγμό τα Open-loop scrubbers- Κρίσιμες εξελίξεις διεθνώς

0open loop scrubber system

Ένα νέο πεδίο συζητήσεων για το θέμα των scrubbers και του τύπου που θα επιλεγεί για την τοποθέτηση στα πλοία, το οποίο ταλανίζει την ναυτιλιακή κοινότητα τροφοδοτήθηκε από την απόφαση του Βελγίου, της Καλιφόρνια και Μασαχουσέτης στις ΗΠΑ, Γερμανίας για τον πλεύσιμο Ρήνο, Κίνας για το ποτάμιο και παράκτιο σύστημα και εσχάτως Σιγκαπούρης να απαγορεύσουν τα Open-loop scrubbers. Η εξέλιξη αυτή θα μπορούσε να ισχυριστεί κάποιος ότι αποτελεί κάλλιστα μία «δικαίωση» της τοποθέτησης της HELMEPA η οποία είχε εκφράσει τον σοβαρότατο προβληματισμό της για το ενδεχόμενο μετάθεσης των ρύπων από το αέρα στο θαλάσσιο περιβάλλον για την προστασία του οποίου είναι υπέρμαχος. Ωστόσο συνιστά και ένα νέο πεδίο προβληματισμού για όσους έχουν σπεύσει να «τοποθετηθούν» υπέρ του εν λόγω συστήματος όταν οι συζητήσεις σε επίπεδο ΙΜΟ δεν έχουν τελεσιδικήσει. Το ενδεχόμενο και άλλα κράτη αλλά και κράτη μέλη της Ε.Ε. να λάβουν θέση δημιουργεί ένα νέο δεδομένο- ενδεχόμενο που θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη στις επικείμενες συζητήσεις στον ΙΜΟ όπου το θέμα των ναυτιλιακών καυσίμων θα είναι το κυρίαρχο. Να σημειωθεί ότι η εν λόγω εξέλιξη έρχεται να δικαιώσει εκείνους που αντιτίθενται στην «λύση» των scrubbers γενικώς καθώς είτε τα Open-loop θα αυξήσουν την θαλάσσια ρύπανση έναντι της ατμοσφαιρικής είτε τα «κλειστού τύπου» θα αντιμετωπίσουν προβλήματα ως προς την εναπόθεση των συγκεντρωμένων αποβλήτων σε εγκαταστάσεις υποδοχής αποβλήτων. Που επίσης αποτελεί ένα μείζονος σημασίας θέμα το οποίο παραμένει επίσης ανοικτό. Όπως και να έχει για τα scrubbers ανοικτού ή κλειστού τύπου έχουν ήδη δαπανηθεί εκατομμύρια δολάρια για την προμήθεια και τοποθέτησή τους με τις πετρελαϊκές εταιρίες να «περιορίζονται» στο επίπεδο των συζητήσεων για το αν και κατά πόσον θα μπορούν να παράξουν τα νέα μείγματα όταν επίσης σε τεχνικό επίπεδο δεν έχει τελεσιδικήσει και το θέμα της ασφαλούς χρήσης τους για τα πλοία.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter